וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפלט מהמדורה

סמדר זורע-ברמק

26.5.2005 / 9:40

אחרי שאפתה פיתות בתנאי שטח ולחם בסיר פויקה מציעה סמדר למדורת ל"ג בעומר להיט שאין ילד שיסרב לו - שיפודי נקניקיות בעטיפת בבצק

כל השנה חיפשנו, חיטטנו, מצאנו ואספנו קרשים למדורה. עתה הגיעה העת להעלות את כל מאמצינו באש ולכלותם בעשן. למה בכלל מדליקים מדורות בל"ג בעומר, אני ממש לא זוכרת. אולי כדי שיהיה לנו עוד תירוץ לגעת באש והזדמנות נוספת לחברותא מעושנת.

למי נועדה מדורת ל"ג בעומר? לילדים האוהבים לשחק באש, או למבוגרים האוהבים לשחק באש כאילו היו ילדים? אלה גם אלה נמשכים אל האש, ולמעשה, אף בן אנוש לא יכול להישאר אדיש אליה. היא מציתה בעיניים מין זיק שכזה ומעירה בכולם התרגשות כבושה, היונקת כנראה ממקורות פרה-היסטוריים קדומים.

קרטושקעס, מרשמלו ומה עוד?

כל הרומנטיקה הזו זה יפה מאוד, אבל מה תכל'ס? כלומר, מה אוכלים במסיבת האש החגיגית? במדורות המבוגרים בטח יככבו שוב צלויים וממונגלים שונים, ממיטב הצייד באיטליזים המובחרים. ובמדורות הילדים? מה ניתן להם לאכול כדי שנוכל גם לעשות וי על סעיף ארוחת ערב? אז הכנסנו את הקרטושקעס למדורה, ונמתין עד שיתפחמו היטב, כך שיוכלו ללכלך את הלחיים כמו שצריך. את המרשמלו החרוכים והדביקים נשאיר לקינוח. ובנתיים?

יש לי רעיון: הפעם נכין נקניקיות על מקל עטופות בלחמנייה הנאפית במדורה. זה להיט בטוח וקל להכנה, ילדים ממש מתים על זה. אפשר להכין את הכל מראש בבית, ולהביא למדורה, מוכן ומזומן להכנסה לגחלים. כמה שירי קומזיץ – והכל נאפה במקום, חם-חם מהאש, טרי-טרי מהמדורה.

שיפודי נקניקיות בעטיפת בבצק – גרסת המדורה

כמות ל-8 יחידות:

בצק:
3 כוסות קמח (400-450 גרם)
½ כף סוכר
1 כפית מלח
1 כפית שמרים יבשים או 7 גרם שמרים טריים
1 כוס מים (250 מ"ל)
2 כפות שמן זית

8 נקניקיות ארוכות
מעט שמן זית

צריך גם:
8 שיפודים
נייר אלומיניום
מגש

אופן הכנה:
1. הכנת הבצק: מערבבים בקערה את הקמח, הסוכר והמלח. מוסיפים את השמרים היבשים ומערבבים. (אם משתמשים בשמרים טריים - ממיסים אותם ברבע כוס מהמים ומוסיפים לשאר החומרים). מוסיפים את המים והשמן ומאחדים לבצק.

2. לשים את הבצק במשך כ-5 דקות עד שיהפוך חלק וגמיש.

3. מגלגלים את הבצק בקערה משומנת קלות בשמן זית, מכסים בניילון נצמד ומשהים כשעה. הבצק תופח מעט ונהיה רך ונוח לעבודה.

4. הכנת הנקניקיות העטופות: מוציאים את האוויר מהבצק, לשים אותו מעט ומחלקים ל-8 חלקים שווים.

5. מרדדים כל חלק לעלה אובאלי קטן בגודל ארוך במקצת מהנקניקייה.

6. מניחים נקניקייה במרכז העלה ועוטפים אותה בבצק. צובטים את הקצוות לסגירה מכל הכיוונים ומגלגלים קצת שהתפר ייסגר היטב.

7. תוקעים שיפוד לאורכה של כל נקניקיה עטופה בבצק ומורחים מעט שמן זית על הבצק. מכינים כך את השאר.

8. מכינים 8 יריעות נייר אלומיניום כפול בגודל כ-30/30 ס"מ. מגלגלים ועוטפים כל יחידה, כולל השיפוד, בנייר אלומיניום. העטיפה צריכה להיות רופפת במקצת ולא מהודקת לבצק, אך סגורה היטב. לסגירה, מפתלים את קצוות נייר האלומיניום כמו נייר עטיפה של סוכרייה.
עד כאן מכינים בבית ממש לפני היציאה למדורה, ומניחים על מגש.

9. במדורה (יש להפקיד את מלאכת האפייה בידי מבוגר): מכניסים את הנקניקיות המשופדות והעטופות לתוך הגחלים (רצוי שיהיו רוחשות וללא להבה גדולה) או מניחים על המנגל. משאירים אותן שם כ-40-50 דקות, ומוציאים בזהירות.

10. פותחים מיד את נייר האלומיניום (בזהירות! העסק חם מאוד ועולים אדים מבפנים. יש לפתוח את העטיפה מיד, כדי שהאדים יתפזרו ולא ירטיבו את הבצק. לפני שמוציאים את כל השיפודים מהאש, כדאי לפתוח עטיפה של אחד מהם ולבדוק אם הבצק אפוי מספיק. מעטפת הבצק צריכה להשחים קלות ולהיות פריכה, והדבר תלוי בעוצמת חום המדורה), מצננים מספר דקות ומגישים לכל ילד שיפוד.

הערה: אפשר באותה טכניקה להכין גם לחמניות ממולאות לצמחונים, כשמחליפים את הנקניקייה בגבינות מתובלות, זיתים ועוד. יש להקפיד רק לסגור היטב את הבצק ואת העטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully