וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הערכה: מספיק בקושי

נגה משל

10.6.2005 / 7:09

המחלבות הגדולות הוציאו לחג ערכות להכנת עוגת גבינה, אלא שהערכות מכילות רק חלק קטן מהמרכיבים, אז מה הקטע?

כמדי שבועות גם השנה, החג – חג הביכורים, חג מתן תורה – הוא חגן הלבן של המחלבות שהשתלטו על המשמעויות האחרות שלו וניכסו אותו לעצמן. בנוסף לתגבור המוצרים הרגילים שלהן, לקראת החג יוצאות המחלבות גם במוצרים חדשים (מלית לבלינצ'ס, גבינה עם תוספות ועוד) וביניהן גם ערכות להכנה מהירה של עוגת גבינה.

מאוד מפתה לקנות את הערכות האלה. הן ארוזות בקופסת פלסטיק גדולה ונדמה שרק צריך לפתות את הקופסה, לערבב קצת, להגיד הוקוס פוקוס והנה לכם עוגה תוצרת בית מעשה ידיכם להתפאר. אבל האם הערכות האלה הן באמת קנייה משתלמת? האם הן חוסכות עבודה וזמן? ובכלל האם הן עומדות במבחן התוצאה?

בערכה אין את כל המרכיבים

השנה מחלבות "שטראוס" ו"תנובה" יצאו עם ערכה להכנת עוגה (19.90 ¤ בשטראוס ו21.90 בתנובה) והיא מיועדת להכנת עוגת גבינה אפויה או עוגת גבינה קרה (המתכונים מצורפים על האריזה).

שתי הערכות מציגות עצמן במקרר בסופר בתור האריזה המושלמת להכנת עוגת גבינה, אבל המציאות בניגוד לעוגה, לא כך כל צחורה. ראשית חשוב לציין שהערכה אינה מכילה את כל המוצרים הנדרשים להכנת עוגה, אמנם בפועל זה לא סיפור כזה גדול ללקט את המוצרים הנוספים (ביצים, קמח, ג'לטין, סוכר, שמנת מתוקה, חמאה), אבל סביר שהדימוי המוטעה של הערכה גורם לבשלנים חובבים עגמת נפש. בדמיוני אני רואה בשלן מתחיל, שהחליט שהשנה הוא אוזר אומץ ומכין לראשונה בחייו עוגת גבינה. כדי למזער נזקים הוא בחר בערכה, אבל רק אחרי שהפשיל שרוולים והניח את הקופסה על השיש, גילה שחסרים לו ביצה וקמח. באסה.

מה בערכה?

שטראוס:
גבינת לבנה 5% 750 גר', פירורי ביסקוויטים וציפוי פסיפלורה. עבור עוגת גבינה קרה (על פי המתכון שעל האריזה) תזדקקו גם לחמאה, מכל שמנת מתוקה, אבקת סוכר, תמצית וניל, שקית ג'לטין ותוכלו לצפות את העוגה בקרם פסיפלורה ולהרגיש קונדיטוריה. עבור עוגה אפויה תזדקקו לחמאה, תמצית וניל, 3 ביצים, קורנפלור, סוכר וגרידת לימון ובמקרה הזה מציעים ב"שטראוס" להגיש את העוגה על מצע הפסיפלורה (ואני אומרת - אם הלכתם על הגרסה האפויה תשמרו את פרי התאווה לגלידה - חבל על עליה).

תנובה:
הערכה מכילה 850 גר' בלילה לעוגת גבינה, ביסקוויטים ופירות יער לציפוי. בתנובה כתוב באופן ברור יותר מה הערכה מכילה ומהם המצרכים הנוספים הדרושים להכנה. בעוגה הקרה תזדקקו בנוסף, לחמאה סוכר, 2 מכלי שמנת מתוקה וג'לטין ובעוגה האפויה תזדקקו לחמאה, 5 ביצים, סוכר וקמח. בתנובה ממליצים לצפות את שתי העוגות בציפוי פירות היער (עוגה אפויה עם ציפוי פרי?).

אז מה שווה הערכה אם חסרים בה כל כך הרבה מרכיבים? מילא הביצים והקמח אבל הוגן היה לפחות לשים בפנים גם חמאה השייכת למשפחת מוצרי החלב, לא?

היתרון של הערכה של שטראוס הוא בכך שלפחות בעוגה האפויה צריך להוסיף פחות ביצים (3 לעומת 5 במתכון של תנובה) ואין צורך בקמח (כמו בתנובה), אלא רק בכמה כפות קרונפלור. מצד שני במתכון שכחו לכתוב מתי מוסיפים את תמצית הווניל. בערכה של תנובה לא מצוין כמה אחוזי שומן מכילה הבלילה באריזה והמתכונים, למרות שהם מסודרים (יש מתכונים גם על האריזה וגם על דף בתוך האריזה), ארוכים ומסובכים יותר. ראוי לציין שהמרכיבים בעוגות של תנובה מתאימים לעוגה גדולה יותר, אך זאת המתקבלת מהערכה של שטראוס מספקת בגודלה. בכל מקרה במתכונים של שטראוס כמות הביסקוויטים גדולה מדי ולא תקבלו בסיס מוצק אם תשמשו בכולה (אל תגידו שלא אמרתי).

שורה תחתונה

ומה באשר למחיר האם זה משתלם? בחרתי לבדוק את הגרסה האפויה:
הערכה עולה 19.90/21.90 ולכך צריך להוסיף:
ביצים (אריזה של 12) בממוצע 9.50 ¤
ק"ג סוכר בממוצע 3 ¤
קמח/קורנפלור בממוצע 3 ¤
חמאה: 2.6 ¤
סך הכל: 38-40 ¤ לעוגה

אם קונים את החומרים האלה ללא הערכה המחיר יהיה זול יותר בכמה שקלים (אבל חלק מהחומרים יספיקו ליותר מעוגה אחת) והיתרון של הערכה הוא בשקית פירורי הביסקוויטים שחוסכת לכם דפיקות ופירורים במטבח.

העוגות שמייצרות הערכות על פי המתכונים, הן בהחלט סבירות ועונות על הטעם הממוצע, אבל בהתחשב בזה שהמחיר דומה לקניית מוצרים נפרדת והערכה אינה מספקת את כל המרכיבים - אני ממליצה להיות קצת בעלי מעוף ולחטט במאגר המתכונים של וואלה!. במקום להיסחף לטרנד הערכה אפשר לבחור במתכון ביתי בסיסי ולא למצוא עצמכם מאלתרים שימוש לציפוי רק בגלל שיש מארז פירות יער בערכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully