וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעוף יש כנפיים

דנה מלמד

15.6.2005 / 8:08

הילדים רצו אוכל בצורת פרפרים אז דנה מלמד אלתרה ברגע עוף עם כנפיים ממלאווח. אפשר גם עם קציצה, ירק או נקניקייה העיקר שייראה כמו פרפר

בכל בית שיש בו ילדים יש ארגז תחפושות ובכל בית שיש בו בנות יש בארגז כנפיים של פרפר - הפריט המבוקש ביותר אחרי הכתר. כשיש שני ילדים חייבת להיות כפילות בכל הפריטים כי אחרת תיווצר מלחמת עולם לא עלינו...

"אמא תראי אנחנו פרפרים" עופפו אליי שניהם ברגע נדיר של אחווה, כשהם לובשים תחתונים וכנפיים שקופות בלבד. "אנחנו רעבים, יש פסטה פרפרים?" "אני אבדוק", אמרתי בטון מהוסס כי זה הרי חוק מרפי - תמיד הם רוצים את מה שאין וכשיש אז הם לא רוצים. "נגמר. אולי פסטה אחרת?" שאלתי בעצב, "לא, חייבים משהו של פרפרים!"

"יש עוף", הודעתי בחדווה, "גם לעוף יש כנפיים" הכרזתי בגמגום. כמובן שהילה לא השתכנעה אבל אור ביקש לראות את הכנפיים ואף שינה את המנטרה מ"פסטה פרפרים בא לי" ל-"עוף עם כנפיים בא לי".

פתחתי את המקפיא, בהיתי בבלגן דקות ספורות ואז באה הברקה – תחפושת של פרפר מבצק עלים. מאחר שלא נמצא בצק עלים במקפיא, הצלחתי לאלתר עם מלוואח שהופשר במהרה, נחתך למשהו שנראה כמו כנפיים ואליו חבר גוף הפרפר – הלא הוא העוף (או ליתר דיוק הפולקע) בכבודו ובעצמו.

כן, זה נשמע הזוי וזה אכן כך אבל זה יוצא יפה וזה באמת פשוט להכנה ומאד משמח את הילדים. את גוף הפרפר אפשר להכין ממה שרוצים ולא רק מפולקע, גם נקניקייה, קציצת ירק מאורכת, קישואים, בטטות – יעשו את העבודה. את הכנפיים אפשר לקשט בכל מה שמתאים ולעניין. אפשר גם להפוך את המנה לפיצת פרפר או לכל דבר אחר שהילדים אוהבים.

פרפר עם כנפי בצק

שוקי עוף קטנות
בצק עלים (אם אין בבית אפשר להשתמש במלוואח מופשר כ-5 דקות על השיש)
קמח לקימוח משטח עבודה
ביצה טרופה
שומשום או כל תבלין אחר שאוהבים לציפוי כנפי המלוואח

אופן ההכנה:

הטיפול בשוקיים:
מכינים פולקעס איך שרגילים ואוהבים.
אפשר לשמן במעט שמן זית ואז לטבול בתערובת של פירורי לחם ותבלינים ולאפות בחום בינוני כ – 40 דקות.
אפשר להשחים על מחבת כבדה ואז להוסיף סויה ודבש ולבשל על אש קטנה (ראו קישור).

הרכבת הפרפר:
1. מקמחים משטח עבודה ומרדדים מעט את הבצק (עלים או עלה מלוואח).

2. מניחים במרכז את האוביקט הנבחר לשמש כגוף הפרפר (פולקע או אחד מהרעיונות האחרים המפורטים בהמשך).

3. חותכים משני הצדדים צורה של כנפיים.

4. משאריות הבצק, מכינים רצועה רחבה שתחזיק את הגוף ו"מדביקים" משני הצדדים.

5. מברישים את הבצק בביצה טרופה ומפזרים שומשום על הכנפיים. (לא חובה, זה יפה גם בלי השומשום).

6. אופים בתנור בחום בינוני כ – 15 דקות עד שבצק המלוואח מזהיב.

וריאציות נוספות לפרפר בצק עלים

* קולים בתנור ירקות פרוסים בצורה מאורכת עם מעט שמן זית, מלח ופלפל (קישואים/זוקיני/בטטה), מניחים אותם במרכז הפרפר, מכסים ברצועת בצק נוספת, מברישים בביצה ומקשטים את הכנפיים בשומשום.

* אפשר לחלוט פרחי כרובית וברוקולי במים רותחים עם מלח (כ – 5 דקות), מניחים במרכז הפרפר (במקום של הגוף), זורים מעט גבינה (צהובה/מלוחה/קשקבל), מכסים ביריעת בצק עלים ומברישים בביצה.

* אפשר להוסיף תוספות טעימות לכנפיים שגם תשמשנה כקישוט כמו עגבניות שרי/זיתים/גבינה מגוררת/בצל ירוק) או כל מה שבא לכם.

* אם הילד הוא פריק של מלוואח (לא עלינו) אז מכינים כנפיים גדולות במיוחד ומגישים לצד עגבניה מגוררת. אפשר לקשט את הכנפיים בפרוסות ביצה קשה, גבינה בולגרית וזעתר.

* גם פרפרים מתוקים עשויים להתקבל בשמחה. במקרה כזה לא כדאי להשתמש בבצק מלוואח אלא בבצק עלים. זורים סוכר על הבצק ומרדדים, חותכים צורה של כנפיים ומקשטים בפרוסות תפוחים/ אגסים/אפרסקים/שזיפים וכו' (בננה חצויה יכולה להיות גוף פרפר מתוק וטעים). מפזרים למעלה תערובת של סוכר וניל וקינמון ואופים עד להזהבה. כשמתקרר אפשר למרוח בריבה אדומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully