וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טיגונים

סמדר ולטר

27.12.2005 / 7:00

סמדר ולטר לא אוהבת לטגן גם לא בחנוכה, ומציידת אתכם בשני מתכוני חצילים נטולי טיגון ובעוגיות ריבה לניצול שאריות אבקת הסוכר והריבה האדומה

אני מודה: אני שלומיאלית נוראית. העיקרון הוא פשוט, אם יש אפשרות להיפגע ממשהו - זה בטוח יקרה לי. באופן קבוע יש לי סימן כחול על אחת הרגליים כי שוב לא שמתי לב ונכנסתי במגירה פתוחה או בפינת המיטה ואני מרבה להיחתך, למעוד ולהיתקל בדברים. עם הזמן הבנתי שככה אני, והשלמתי עם זה, אבל אחרי שהגעתי פעם למיון בגלל איזו שטות נשבעתי לעצמי להיזהר יותר.

לא תמיד זה עובד, אבל יש שיפור. וזה די אירוני, כי כמה שאני אוהבת לאפות ולבשל, לפעמים אני יוצאת מזה בשן ועין. זה די שכיח שביקור שלי במטבח מסתיים בחתך, כווייה, או לפחות בפגישה רבת עוצמה בין דלת המדיח או התנור והרגל שלי. חשבתי לעבור לתחביב פחות מסוכן, כמו למשל איסוף בולים, אבל אז הבנתי שבטח איחתך מנייר.

זאת הסיבה העיקרית שאני ממש לא אוהבת לטגן. עזבו את הריח שזה עושה בבית, את כתמי השומן בכל מקום ואת העובדה שזה לא מי-יודע-מה בריא. הבעיה היא שאני לא יכולה לטגן משהו בלי להיטגן בעצמי. גם בחנוכה, חג הטיגונים, אני משתדלת להימנע מהפעילות הזו. יש לי מחבת אחת לטיגון, ואת רוב חייה היא מבלה ספונה בארון.

חצילים, למשל, טעימים מאוד כשהם מטוגנים - אבל בהחלט אפשר לאפות או לקלות חצילים ולקבל טעמים נפלאים לא פחות. לכן אני נותנת לכם הפעם שני מתכוני חצילים, קלויים ואפויים ולקינוח מתכון לעוגיות ריבה מפודרות באבקת סוכר, כאלטרנטיבה לסופגניות. אם אתם דווקא כן מחוג המטגנים, זה יכול להיות פתרון לעודפי הריבה ואבקת הסוכר שיישארו עמכם בסוף החג.

גלילות חצילים ממולאות ואפויות ברוטב

רעיון נפלא וטעים של חברתי טל.

חומרים:
2 חצילים בינוניים
שמן זית לפי הצורך, להברשה

למילוי:
ממרח פסטו לפי הצורך (חצי כפית לכל פרוסת חציל)
גבינות קשות מגוררות לפי הצורך (כפית גדושה לכל פרוסת חציל, בערך 300 גרם): אחת או יותר מן הגבינות הבאות (אפשר לשים את כל זנבות הגבינות שיש לכם במקרר) בולגרית, צפתית, פטה, פרמזן, קשקבל, מוצרלה וכו'.
1 קופסה גדולה (800 גרם) עגבניות מרוסקות, או כמות זהה של עגבניות טריות, אפשר שיהיו רכות, מרוסקות במעבד מזון/קוצץ/פומפייה.

הכנה:
1. מחממים את התנור ל-200 מעלות. מרפדים תבנית או רשת תנור בנייר אפייה.

2. פורסים את החצילים, בקליפתם, לאורך, לפרוסות בעובי 1 ס"מ. מברישים בשמן זית משני הצדדים. מסדרים על התבנית/רשת וקולים בתנור כחצי שעה, או עד שהפרוסות רכות ומזהיבות. משגיחים שלא יישרף. מוציאים ומצננים מעט.

3. מערבבים בקערה את הגבינות שבחרתם. מניחים בקצה כל פרוסה חצי כפית ממרח פסטו וכפית גדושה של גבינות. מגלגלים כל פרוסה לגלילה מהודקת. מסדרים את הגלילות בצפיפות בתבנית בינונית, מרובעת או מלבנית.

4. מסננים מעט את העגבניות מנוזלים מיותרים ויוצקים באופן שווה מעל החצילים. אם נשארה מלית- קצת פסטו או גבינות- אפשר לפזר מעל. מכניסים לתנור ואופים רבע שעה. מגישים חם.

חצילים אפויים בצ'ילי, דבש ושום

החצילים נאפים בתערובת של צ'ילי ועוד דברים טובים, ויוצאים נימוחים וטעימים להפליא. ההכנה קלה מאוד.

החומרים:
2 חצילים בינוניים
לרוטב:
1/2 כוס רוטב צ'ילי
1/2 כוס דבש
5 שיני שום גדולות (אפשר יותר)
1 כף מים
1 כף מיץ לימון
1 כף פפריקה מתוקה
1 כף סוכר
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור

* תבנית גדולה, מרובעת או מלבנית, שתכיל את הכל בנוחות

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים את התבנית בנייר אפייה (חשוב!) אחרת הכל יידבק לתבנית.

2. חותכים את החצילים, בקליפתם, לקוביות גדולות, ומשתדלים שבכל קובייה יהיה צד אחד עם קליפה. מעבירים לתבנית.

3. קולפים ופורסים את שיני השום לפרוסות דקות. מערבבים את כל חומרי הרוטב בקערה או בצנצנת.

4. יוצקים את הרוטב על החצילים שבתבנית ומערבבים בידיים, עד שכל קובייה מצופה ברוטב. משטחים לשכבה אחידה.

5. מכסים היטב את התבנית בנייר אלומיניום ומהדקים. מכניסים לתנור ואופים שעה. מסירים בזהירות את נייר האלומיניום ובודקים מה המצב. החצילים צריכים להיות רכים מאוד, גם מבפנים (רצוי לטעום). אם רך מספיק, מוציאים. אם לא, מכסים בחזרה ואופים עוד 15 עד 30 דקות, בודקים שוב וחוזר חלילה.

6. מגישים חם, רצוי עם לחם טרי כדי לספוג את הרוטב הנפלא, או מצננים ושומרים במקרר, אפשר להגיש קר או לחמם שוב לפני ההגשה.

הערות:
* אם לא אכפת לכם ללכלך עוד קערה, אפשר לשים את קוביות החצילים ואת הרוטב בקערה גדולה, לערבב היטב ואז להעביר לתבנית- זה קצת יותר נוח.

* אם בזמן ערבוב הרוטב עם החצילים נראה לכם שהרוטב לא מספיק ויש מעט מדי, אפשר להכין עוד קצת ולהוסיף.

עוגיות ריבה

עוגיות שדורשות סבלנות ומיקסר עם וו גיטרה. חשוב מאוד להקפיד על דיוק בכמויות - רצוי לשקול את הקמח, אבל אם אתם מתעקשים, לפחות תשתמשו בכלי מידה אוניברסליים, כנ"ל למדידת החלב. שווה להתאמץ.

חומרים:
200 גרם חמאה רכה
1 שקית (100 גרם) אבקת סוכר
1 שקית סוכר וניל, קורט מלח
1/4 כוס חלב, אפשר בטעם וניל
300 גרם (2 כוסות +2 כפות מחוקות) קמח רגיל
לפי הצורך: ריבה ואבקת סוכר

* חותכנים בצורות שונות + כלי קטן לחורר את מרכז העוגיות. בחנויות המתמחות במוצרי אפייה ניתן להשיג חותכנים בזוגות, אחד בצורה שלמה והשני באותה צורה רק חור תואם במרכז, כמו עוגיות הפרח שבצילום. אם אין לכם שום כלי מתאים, לא נורא. העוגיות נפלאות גם בלי חור.

הכנה:
1. שמים חמאה רכה בקערת המיקסר ומעבדים מעט עם וו הגיטרה, במהירות בינונית, עד שהיא "נמרחת" בקערה. מנפים מעל אבקת סוכר (100 גרם) ומעבדים למשחה חלקה. במידת הצורך מנקים עם מרית את דפנות הקערה ומעבדים עד שהתערובת אחידה.

2. מוסיפים חלב, סוכר וניל וקורט מלח ומעבדים עד שהחלב נבלע. במידת הצורך מנקים עם מרית את דפנות הקערה ומעבדים עד שהתערובת אחידה.

3. מנפים מעל את הקמח ומעבדים במהירות נמוכה רק עד שהוא נבלע ומתקבל בצק. הבצק רך מאוד ודביק, וזה בסדר. אחרי הקירור הוא יסתדר.

4. מרפדים צלחת שטוחה בניילון נצמד. מגרדים את הבצק מהקערה ושמים על הצלחת. משטחים לעיגול ועוטפים בשכבה נוספת של ניילון נצמד. מכניסים למקפיא ל-45 דקות ואז מעבירים למקרר ל-15 דקות נוספות.

5. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים תבניות תנור בנייר אפייה.

6. מניחים את הבצק, בלי הניילון, על משטח מקומח. מרדדים לעלה אחיד בעובי כ-1/2 ס"מ. אם הוא קר מדי וקשה לרידוד, נותנים לו כמה דקות מנוחה.

7. קורצים בצפיפות (כדי לנצל את שטח הבצק) צורות שונות עם החותכנים ובמחצית העוגיות קורצים חור קטן במרכז (כאמור, לא חובה). את השאריות אוספים לכדור, מרדדים וקורצים שוב, עד גמר הבצק. אם הבצק הפשיר בינתיים ונהיה דביק, מקמחים מעט את המשטח ואת המערוך.

8. מסדרים את העוגיות בתבנית (הן תופחות רק מעט). אופים 5-8 דקות, או עד שהעוגיות יציבות למגע- חשוב שיישארו בהירות, זהובות מעט בצדדים. כדאי להשגיח על התנור. מוציאים ומצננים לגמרי, כדי שלא יתפרקו בזמן ההרכבה.

9. מורחים בזהירות ריבה על העוגיות השלמות. מפדרים באבקת סוכר את העוגיות עם החור. מצמידים כל זוג עוגיות ומהדקים בעדינות. שומרים בקופסה אטומה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully