וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דר' פרוססור

סמדר ולטר

22.1.2006 / 7:17

צריך לפרוס תפוחי אדמה דק-דק? לגרר גזרים? ומה עם פירורי לחם ביתיים, ממרחים וטפנד זיתים? הכול על החבר הכי טוב שלכם במטבח - מעבד המזון

אחרי שבשבוע שעבר הורדנו מהבוידעם את המיקסר והתחלנו להקציף בלילות וללוש בצקים בלי ללכלך את הידיים, השבוע הגיע שעתו של מעבד המזון - הפוד פורססור.

יש דגמים שונים של מעבדי מזון המכילים חלקים שונים. הנה פירוט החלקים הנפוצים ביותר והשימושיים ביותר:

להב מתכת

שימושים עיקריים:
* קיצוץ/ריסוק ירקות, פירות, עשבי תיבול.

* קיצוץ/טחינת אגוזים ושקדים: אפשר להוסיף מעט קמח כדי שלא יהפוך לעיסה.

* טחינת שאריות עוגות (לכדורי שוקולד), עוגיות, ביסקוויטים או וופלים (לבסיס לעוגה או לשימוש אחר) ושאריות לחם (לפירורי לחם תוצרת בית).

* הכנת ממרחים: חציל קלוי הופך לממרח חציל (מוסיפים מעט שמן זית ותוספות כראות עיניכם), עגבניות מיובשות הופכות לממרח עגבניות וזיתים הופכים לטפנד- אפשר להוסיף שמן זית, אגוזים, שום, עשבי תיבול, מיץ לימון, פרמזן...
ואם נהיה קצת נוסטלגיים, חציל ובצל מטוגנים בתוספת ביצים קשות הופכים לחציל בטעם כבד. כמו כן אפשר להכין מיונז וממרח חומוס תוצרת בית.

* הכנת בצק פריך על כל סוגיו: שמים במיכל העיבוד את כל החומרים היבשים (קמח, סוכר וכו'), מפעילים לכמה שניות כדי שיתערבבו טוב, מפזרים חמאה קרה חתוכה לקוביות ומפעילים רק עד שנוצרים פירורים. מוסיפים ביצה ו/או נוזלים לפי המתכון ומעבדים קצרות רק עד שנוצר בצק.

אפשר גם להכין איתו בצקים נוספים שדורשים עיבוד מינימאלי, כמו בצק שק"ם ובצק לסקונ'ס. יש מתכוני עוגות, עוגיות ולחמים שדורשים ערבוב עם להב זה.

* אפשר גם: לקצוץ איתו שוקולד.

להבי חיתוך - גרירה ופריסה

מכניסים את הלהב לתוך מחזיק הלהבים, "מלבישים" על בסיס המכל ומתחילים לעבוד.
2 הלהבים הנפוצים ביותר הם להב הפריסה (חותך פרוסות דקות מאוד של ירקות ופירות) ולהב הגירור. שניהם שימושיים במיוחד כשצריך לגרר או לחתוך לפרוסות כמות גדולה של ירק או פרי ואין כוח וחשק לעבוד שעה עם סכין או פומפייה. במעבד מזון תוך שניות ספורות הכול מגורר או פרוס.
החיסרון: לפעמים נתקעות חתיכות שלא עובדו ואז צריך לגרר בפומפייה או לחתוך לבד.


חלק ממעבדי המזון מכילים גם:
* וו הקצפה, אך לרוב עוצמתו חלשה ממיקסר רגיל (או ידני).
* להב שמגרר רצועות ארוכות ועבות יותר, למשל חותך תפו"א לצ'יפס.


בשבוע הבא: מכשירי חשמל קטנים למטבח: בלנדר, בלנדר מוט, קוצצים, מיקסר יד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully