וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחליאלי של הפורים: ארז קומורובסקי מפנק

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

20.2.2006 / 10:00

חובבי הפרג הם מגזר חשדני ולמוד אכזבות. ארז קומורובסקי מפנק אותם בפורים הקרוב

לאחרונה נכנסתי לאחד מסניפי לחם ארז וקניתי צנצנת זכוכית עם עוגיות שוקולד שניראו מפתות מאד והתבררו כנפילה יבשה ולא טעימה. המחיר הלא נמוך (תמיד שם המוצרים מתומחרים מתוך פרץ של ביטחון עצמי) לעומת התמורה הובילו להחלטה שלא לרכוש יותר מתוקים מקומורובסקי ולהסתפק רק במאפים המלוחים שלו בעתות חג.

רק שבשבוע שעבר קומורובסקי הוציא את קולקציית אזני ההמן שלו לפורים, ושוב שמעתי את עצמי נשבעת ברשת שלו ומפתה אנשים בצורה מאד משכנעת, לעלות אלי לטעום עוגה שלו. אין לי עקרונות אני, בגרוש.

ציבור חובבי הפרג הוא מגזר חשדני ושבע אכזבות. קל מאד להרוס את חומר הגלם המסעיר הזה ולא אחת מוצא את עצמו הפולני המצוי אוחז בפרוסה של עוגת פרג מרוכזת ומגלה אחרי הביס הראשון שמדובר בתרמית. מין עיסה מוצקה שבאה לעולם כפרג אבל מישהו דאג להשכיח ממנה את טעמה המקורי.

אם משתמשים בפרג לא טרי מקבלים מרירות, אם ממתיקים אותו יותר מדי הטעם הייחודי שלו נאבד ואם מסמיכים מדי את העיסה מתקבל משהו מוצק כלבנת בניין. הפרג של ארז לא סובל משלושת המחלות האלה. הוא מתוק במידה, עשיר ורך ולא סובל מטעמי לוואי. פשוט הפרג שכל פריק של החומר השחור חולם עליו בשעת קריז.

דחיסות

מי שאוהב עוגות פרג בחושות הוא לדעתי לא אוהב פרג אמיתי. המכורים האמיתיים יעדיפו תמיד עטיפת בצק דקה ומילוי כבד ודומיננטי של הגרגרים השחורים. קראנץ הפרג של קומורובסקי היא בדיוק כזה ונותן הצדקה לחג כולו (36 ¤).

עוד מוצר מוצלח היא אוזן ההמן המשפחתית (24 ¤). מדובר במשולש גדול ודשן מבצק חלב פריך שמזכיר במרקמו לחם ובטעמו חלה. הגדולה של אוזן ההמן המשפחתית היא שהבצק שלה לא מתוק מדי. מה שאומר שאפשר לאכול ממנה שלוש פרוסות במכה וזה בסדר כי בפורים מוכרחים להיות שמח.

אזני ההמן מהבצק האורגני שהוציא קומורובסקי לפורים 2006 הן הברקה. טעימות מאד ומראות שהאופה הלאומי קשוב לעמו ולטרנדים הנכונים. הקמח אורגני ומלא ובבצק משולבים זרעי אניס.

גם אזני ההמן במילוי תמרים טעימות באופן מפתיע. במקום שיתקוף את הלשון טעם מתוק מדי של תמרים ומילוי דביק כמו שקורה לפעמים, למילוי של ארז יש טעם מאוזן וממכר כניראה בזכות השקדים הטחונים שמעורבים במאפה. בצק החלב הפריך, גם הוא נפלא לגמרי. מומלץ (88 ¤ לקילו).

מוצר נוסף לחג הם אזני פרג במילוי פרג - רעיון יפה שהביצוע שלו לא נופל ממנו. רק אזני ההמן מבצק שוקולד במילוי שוקולד הן עניין מתעתע. מדובר למעשה בעוגיית שוקולד שהתחפשה. אין בינה לבין אוזן ההמן הקלאסית דבר. היא טובה לאלה ששונאים פרג כי הם יוכלו לאכול ממנה במסיבת הפורים ולהרגיש כמו כולם. העיקר שהם מחזיקים ביד משולש.

יתרון נוסף של אזני ההמן משוקולד הוא שהן מוכיחות שקומורובסקי כן יודע להכין עוגיות שוקולד כשהוא רוצה והן מחו ממני את טעמן של עוגיות השוקולד האומללות ההן. מעכשיו בשבילי, שוקולד, רק במשולשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully