וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה אפילו בריא: העובדות על בירה שידהימו אתכם

7.4.2006 / 8:20

בירה בעיקר מעוררת את התיאבון אבל לא מאוד משמינה, היא קלה לעיכול ומיוצרת מחומרים טבעיים. בכלל, אפשר להרוויח ממנה ויטמנים והרבה בריאות

החיובית של הבירה על הבריאות כבר אושרה על ידי מדענים רבים שחקרו את הנושא. כמו בכל סוג מזון אחר, כמות צריכת הבירה היא החשובה, בירה הנצרכת בכמות סבירה ומיוצרת מחומרים טבעיים נחשבת למשקה מזין ובריא. למעשה, חלק ממרכיבי הבירה נצרכים בתעשיית התרופות, וחלק נצרכים על ידי מרפאים הומאופתיים מזה מאות בשנים.

אז כמה בירה זה בריא?

כמות סבירה של בירה מוגדרת היום באופן די במדויק: 0.7 ליטר ליום לאדם מבוגר לבירה ברמת אלכוהול של כ 4.5% (רוב הבירות משתייכות לקטגוריה זו), או 1 ליטר לבירה בעלת אחוז אלכוהול נמוך (בדרך כלל כ-2.5% אלכוהול).

בניגוד לדעה הרווחת שתיית בירה אינה משמינה, ב-100 גר' בירה יש 44 קלוריות, לעומת 55 קלוריות בחלב, 74 קלוריות במיץ אשכוליות או 80 קלוריות בשמפניה. רק במים, קפה שחור או בתה יש פחות קלוריות. יחד עם זאת, יש לציין שהבירה מעוררת תיאבון בגלל האלכוהול והכישות שבתוכה ואולי בעיקר בגלל זה מפתחים כרס בירה. הבירה עצמה קלה מאד לעיכול, שכן מרכיביה עברו תהליך עיבוד טבעי, טחינת הלתת ובישולו, מקלים מאד על תהליך העיכול.

ממחקרים של צרכני משקאות עולה המסקנה שצרכני אלכוהול השותים באופן סביר חולים פחות במחלות לב. כמות אלכוהול סבירה מעלה את רמת ה - HDL שהוא הכולסטרול החיובי המונע הצטברות שומנים על דופן כלי הדם.
גם הקשר בין צריכת בירה למחלת הסרטן זכה לבדיקה. באחד המחקרים נבדקו במשך 24 שנים עובדי מבשלת בירה - הצורכים בירה בכמויות גבוהות יחסית - אל מול קבוצות ביקורת, ולא נמצא שום קשר סטטיסטי מובהק המצביע על קשר בין שתיית בירה וסרטן.

מרגיעה ומזינה

כמו כן, ידוע שלאלכוהול ושמן האתרי הנמצא בכישות יש השפעה מרגיעה על האדם. כמו כן, רמות נמוכות של נתרן וחלבונים מחד וחוסר שומנים מאידך מציבים את הבירה כמשקה שמתאים למי שסובל מלחץ דם גבוה או מרמת שומנים גבוהה בדם.

בבירה יש ויטמינים ומינרלים רבים, ויטמינים שבאים מהלתת הם מקבוצות 1B, 2B , 6B ו- H המזינים את העצבים, מאפשרים ריכוז יתר, עוזרים בבניית תאי דם אדומים, משפרים את תפקוד הלב ומעוררים את מנגנון העיכול. בנוסף יש בבירה זרחן המסייע לעיכול, מגנזיום המחזק את שרירי הלב ועוד.

אוסובוקו טלה בבירה

חומרים ל-4 מנות:
4 יחידות אוסובוקו טלה במשקל של 250 גר' ליחידה
8 בצלי שאלוט קלופים
2 גזרים חתוכים לקוביות גדולות (2 ס"מ)
1 ראש שום חצוי
2 ס"מ שורש ג'ינג'ר קלוף וחתוך לרצועות דקות
50 גר' משמש מיובש
100 גר' שזיפים מיובשים ומגולענים

צרור גבעולי טימין טרי
1 כף כמון טחון
2 כפות פפריקה מתוקה
½ כף פלפל שחור גרוס
1 כף מלח
150 גר' סוכר חום
שמן לטיגון

1 ליטר יין לבן
מים לפי הצורך
1 ליטר בירה לבנה

הכנה:
1. מחממים סיר בגודל בינוני ומוסיפים שמן לטיגון.

2. מטגנים את האוסובוקו מכל צדדיו כ 5 דק' , ומוציאים מהסיר .

3. מוסיפים לסיר עוד מעט שמן ומטגנים את כל שאר הירקות כולל הפירות היבשים.

4. מוסיפים חזרה לסיר עם הירקות את האוסובוקו עם כל התבלינים, צרור הטימין, יין לבן ומים לכיסוי האוס בוקו (כ- 5 ס"מ מעל הנתחים)

5. מביאים את התבשיל לרתיחה ומכסים. כעת יש כמה אופציות או להכניס את הסיר לתנור שחומם מראש ל-100 מעלות, או לבשל על אש נמוכה מאוד או להעביר לסיר חרס חשמלי (כמו של חמין על חום נמוך) ל-6 שעות.

6. מוסיפים את הבירה וממשיכים לבשל עוד שעה (את הבירה מוסיפים בסוף כדי שהיא תעניק ניחוח וטעם עדין של בירה ושמרים ולא תוסי, טעם מריר).


* המידע והמתכונים באדיבות "תל אביב ברוהאוס – מסעדה במבשלת בירה", שדרות רוטשילד 11 תל אביב 5168666-03.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • בירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully