וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלי שניצל

יעל דרור

10.4.2006 / 6:50

אם אין שניצל ולחם זה הזמן לקדם לראש התפריט פירות, ירקות וגבינות. הדיאטנית יעל דרור עם מחשבות חיוביות על פסח וילדים

ילדים הם עם של בררנים קטנים. לא מספיק שהם צריכים לאוכל את אותו הדבר כל יום ובדיוק באותה צורת חיתוך ובאותה צלחת הגשה, גם כל שינוי בתפריט או הצעה לטעום משהו חדש עלולה לגרור צעקות ושביתת רעב קולנית.
מי שלא אוכל חמץ בפסח צריך לשנות גם את התפריט של הילדים ולהקדיש לו תשומת לב, אחרת הוא ימצא את עצמו כל בוקר תקוע עם מצה ושוקולד. אז איך עוברים בשלום את פסח בלי להרגיש ש'עבדים היינו לפרעה ועכשיו אנו משועבדים לילדים'?

בין אם זה מתוך הכרח או בחירה, פסח הוא הזדמנות טובה להיכרות עם מאכלים חדשים ולשינויים בתפריט, שיכולים לתפוס גם אחרי החג. זה שבוע שאפשר לשים בו בצד את ארוחות הסנדוויצ'ים שניצל-פסטה-פתיתים ולנסות להרגיל את הילדים לדברים חדשים.

ארוחת בוקר – זמן טוב להשקיע קצת

- אל תסתפקו במצה ושוקולד כפתרון קל שמשתיק את הילדים. אם בכל זאת רוצים לבסס את ארוחת הבוקר על ממרח מתוק, אפשר לנסות להציע ריבות מתוקות, חלבה וממרחי תמרים, שקדים ואגוזים (יש המון בשוק בכל מיני הרכבים וטעמים), שיספקו את המתוק אבל גם עם כמה יתרונות תזונתיים.

- בגלל שזה חופש אפשר לנסות להשקיע קצת יותר בארוחת הבוקר ולפתוח את היום עם ארוחת בוקר ישראלית של ביצה, גבינות מגוונות וסלט ירקות מושקע. אם רוצים אפשר גם להוסיף מצה כמובן. אפשר לשלב את המצה בהכנת הביצה.

- למי שלא יכול בלי קורנפלקס וחלב, ניתן למצוא דגני בוקר על בסיס קמח מצה כשרים לפסח. ילדים הרבה פעמים לא אוהבים את זה כי הם שמים לב להבדלים בטעם. גם הם מרגישים שזה לא הדבר האמיתי.

ארוחות ביניים - מותר לשחק עם אוכל

אם אתם לא אוכלים חמץ סנדוויצ'ים הם לא אופציה לארוחות ביניים. נסו ברוח האביב להציע לילדים פירות חדשים. כדי להתמודד עם הרתיעה הראשונית של ילדים מדברים חדשים, נסו להשקיע במשחק עם פירות (כן, מותר לשחק עם אוכל וזה אפילו מומלץ במקרה של אוכל חדש). כסו את עיניי הילדים במטפחת ותנו להם לזהות את הפרי על ידי חוש הריח, המישוש ובסוף אף טעימה (לאמיץ שבחבורה). התחילו עם פירות מוכרים ואהובים ומדי פעם שלבו פרי חדש. אותו הדבר ניתן לעשות גם עם ירקות.

ארוחת צהרים - בשר במקום שניצל

במקום השניצל המסורתי או קציצת הסויה נסו לשלב יותר בקר בארוחות. המבוגרים נמנעים ממנו בשל אחוזי השומן הגבוהים והכולסטרול, אבל הוא מכיל הרבה ברזל וחשוב להתפתחותם של הילדים (שרובם סובלים ממחסור בברזל). נסו לשלב יותר מאכלים על בסיס בקר והודו אדום. אפשר למשל, להכין רוטב בולונז עם בשר טחון ועגבניות ולשים אותו על גבעת פירה במקום על פסטה. אפשר להכין קציצות שהוכנו עם קמח מצה במקום פירורי לחם.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מתוק בפה

במקום עוגיות הפסח העשירות בשומן וקלוריות מומלץ להכין סלט פירות עשיר עם כל פירות העונה שמתחילים לבצבץ. רעיון יצירתי נוסף הוא הכנת קרטיבים ביתיים ממיצי פירות מגוונים.

ארוחת ערב – שלבו את הילדים בהכנה

גם בארוחה זו מומלץ להגיש תפריט מגוון של מוצרי חלב, ירקות, פשטידות, ירקות ומרקים. ניתן לשלב את הילדים בהכנת הארוחה ולהכין פשטידות מגוונות על בסיס ירקות, גבינות, ביצים ומעט קמח מצה. כשהילד עוזר בהכנה, בבחירת הירקות ובריסוקם - עולה הסיכוי שהוא גם יסכים לטעום את המזון שהכין בסוף התהליך. גם כאן מדובר על שיתוף הילדים בהכנת האוכל כדי לספק להם תעסוקה בחג ולהוריד את מידת החרדה מפני אוכל חדש.

עצה שימושית

אל תחפשו את קיצורי הדרך המוכרים של לחמניית המבורגר בקמח מצה או פיצה על בסיס קמח מצה, זה הרי לא אותו הטעם ועשוי לגרום לאכזבה. נסו לא להתקבע על מזונות מוכרים וחסרי ערך תזונתי ולהטמיע הרגלי אכילה חדשים ובריאים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully