וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמיד המבריק של רפי כהן

אלי ובנצי מנצור

15.5.2006 / 8:19

המנצורים ביקרו בביסטרו 'מורנה' בכפר סבא ונזכרו בבת דודתם, היפה היחידה במשפחה, שהעדיפה להיות הכי יפה בדרום ולא לעבור לתל אביב

האגדה המשפחתית מספרת, שחצי שעה אחרי שנולדנו רץ אבא מבית החולים והוריד את כל המראות בבית. הסיבה לכך לא הייתה איזו אמונה תפלה ועתיקת יומין, אלא חשש כבד של אבא שאם ניתקל בפרצופנו במראה ניבהל ויהיו לו ילדים מגמגמים. מה לעשות, עשרה קבין של יופי ירדו לעולם- ואנחנו בדיוק היינו בשווארמה. אנחנו יודעים שדמיינתן אותנו חתיכים, גבוהים, מסוקסים ועם ריח טוב, אבל האמת המרה היא שאנחנו שני מכוערים. ואלי גם שמנמן.

את הכבוד המשפחתי בתחום הלוק הצילה בת הדודה שלנו סיגל, שהייתה ללא עוררין הבחורה הכי יפה באזור שלנו: כל הבחורים רצו אותה, כל הבנות רצו להיראות כמוה, ומדי כמה חודשים קיבל אביה הצעה מהשכנים ברהט להחליף אותה במספר נאה של גמלים. שנה אחר שנה הייתה המנצוריה כולה מתכנסת במתנ"ס ורואה כיצד סיגל שוב קוטפת את המקום הראשון בטקס "נערת הדרום", ולערב אחד אפילו אנחנו הרגשנו יפים. כששאלנו את סיגל למה שלא תעבור לתל אביב ותהיה דוגמנית או משהו, היא הוכיחה שהגנטיקה המנצורית פסחה עליה גם ברפיסות המחשבה המשפחתית והדהימה אותנו בשאלת הזן "למה להיות סתם עוד יפה בתל אביב, כשאני יכולה להיות הכי יפה בדרום?"

חואן גונזלס על השקשוקים

בשאלה של סיגל נזכרנו כשביקרנו השבוע במסעדת מורנה, מסעדה דנדשה שבעליה בחרו להתמקם דווקא בכפר סבא במקום בתל אביב. המסעדה הנעימה מחולקת לכמה חללים שמעוצבים באיפוק, והאווירה בה אלגנטית ורגועה. כדי לשכוח מהנסיעה עד כפר סבא (בכל זאת, 20 קילומטר) מיהרנו להתפנק בשני קוקטיילים מידיו של חואן גונזלס, הברמן הקובני ואחד השותפים. מוחיטו עם נענע ודאקירי פסיפלורה ומלון (33 ¤) היו משובחים וסללו את הדרך למנות הראשונות. פצחנו בשרימפס בערק ואשכולית אדומה (39 ש"ח), שהבטיח ולא קיים: השרימפס היו טובים אך הרוטב היה מעט אנמי. איפה הערק? לאן נעלמה האשכולית? מזל שאת הרושם הראשוני הזה מיהר לתקן סלט ארטישוקים (29 ¤), שהיה מקורי ונהדר. פרוסות דקות של ארטישוק וארטישוק ירושלמי עם נבטי חמנייה ורוטב ויניגרט חמצמץ השתלבו למנה מפתיעה ומרעננת. ההצלחה המשיכה עם מנה מושחתת במיוחד של מח עצם (34 ¤), שהורכבה משלוש עצמות גדולות עמוסות מח עצם מהביל ברוטב יין אדום וציר בקר. יאמי.

בשלב זה של הארוחה התעורר אצלנו חשש מירידת מדד האלכוהול בדם, ולכן נענינו בשמחה לכוס של גוורצטרמינר קריר ונעים והמשכנו לעיקריות. חזה עוף ממולא גבינת עזים (52 ¤) הוגש על רושטי תפוח אדמה עם שעועית ירוקה ופטריות והיווה דוגמה ומופת לשילוב מנצח של טעמים, או במילים אחרות היה טעים לאללה. עוד עיקרית מוצלחת הייתה של פיסות פילה בס צרובות שהונחו על פסטה עריסה (64 ¤). מה ששמעתם. הדג היה פריך מבחוץ ועסיסי מבפנים ועבד יופי עם הפסטה בעלת נגיעת החריפות של התבלין הטוניסאי/ מרוקאי/ טריפוליטאי (כשתחליטו למי זה שייך תודיעו לנו). הפסטה הזו הוכיחה לנו שהשף עדיאל דומין לא רק בישל עם רפי כהן, אלא כנראה גם למד ממנו כמה דברים. סחתיין עליך עדיאל.

קינוח ברמת הוואוו

עוד עיקרית שבדקנו הייתה של צלעות טלה ברוטב שומר עם בורגול ורטטוי (92 ¤) כאן חווינו נפילה קלה בדמות צלעות שהיו צמיגיות ולא ממש מוצלחות. הבורגול שלצדן לעומת זאת היה יופי של תוספת.
לפני שהלכנו, השמנמן בדק בשבילכם גם שני קינוחים: מוס תאנים על ביסקוויט שוקולד שהיה עדין וטעים (34 ש"ח), ופרפה חלבה על אטריות קדאיף (27 ש"ח) שהיה ממש וואו.

ועכשיו לתוצאות: ממש כמו בת דודה שלנו סיגל, מורנה מעדיפה להיות המסעדה הכי טובה באזור כפר סבא מאשר עוד מסעדה טובה בתל אביב, וימים יגידו אם אנשי הסביבה ידעו ליהנות מהמקום שיושב להם מתחת לאף. אנחנו מקווים רק שבמורנה זה יגמר יותר טוב ממה שקרה לסיגל (רמז: אבא שלה הלך בסוף על הדיל עם הגמלים).

"Morena", הכרמל 18, מדרחוב כפר סבא, פתוח: 19:00-23:00, 09-7677888

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully