וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבעול בחתונה?

סמדר ולטר

30.5.2006 / 8:35

צמחונים לא צריכים לסבול בחתונות ולהסתפק בסלטים ובעיקרית מהגיהנום. סמדר ולטר עם כמה רעיונות לעיקריות צמחוניות שהן לא רק ירקות, לתשומת לב אולמות האירועים

ההבדל בין צמחונים לאוכלי בשר בולט במיוחד באירועים. אצלי השנה הזאת משופעת בהרבה חתונות ובכל אירוע זה עולה מחדש. זה מתחיל כבר בבר הכניסה, אף מלצר לא יודע אם בעלי הגפן או בכיסונים יש בשר. לרוב הם "הולכים לברר" לבלי שוב. בהמשך אני מקפידה לבקש מנה צמחונית כבר כשמתיישבים לשולחן, כי אני מודעת לבעייתיות, אבל זה לא ממש עוזר. כמה פעמים כבר נתקלתי במבט תוהה של מלצר צעיר שאמר "מנה צמחונית? אני צריך לבדוק אם יש". ואז, אחרי שכולם כבר מסיימים את המנה העיקרית, מופיע המלצר תמיד עם אותו דבר: שניצל טבעול שחומם במיקרו או טוגן עד צאת נשמתו, נח בצלחת עם תירס גמדי, נבטים ורצועות גזר ופלפל אדום. כאילו שצמחונים אוכלים רק טבעול וירקות.

יש מקרים גרועים יותר, כמו איזו פשטידה נבולה מגזר וכרובית, או משהו שנשאר מהבר בכניסה. פעם, באולם אירועים מפואר ונחשב במיוחד, קיבלתי אגרול וזה היה שיא השיאים. בחתונה שלי נשבעתי לדאוג לצמחונים, אבל גם אז, האפשרות היחידה הייתה בלינצ'ס תפוחי אדמה ברוטב פטריות.

אני פונה בקריאה נרגשת לחברות הקייטרינג ובעלי אולמות אירועים: אתם משקיעים כל כך הרבה במנות בשריות, מה עם איזו מחשבה על צמחונים? אפילו מגבלת הכשרות לא צריכה להוות בעיה. יש המון אפשרויות לאוכל צמחוני פרווה טעים ומוצלח, הנה כמה רעיונות.

נכון, יש פה ירקות, אבל לא רק. יש גם סויה, טופו, חיטה, וזה רק על קצה המזלג. אפשר להשתמש גם בקטניות, באורז רגיל או מלא, בפסטה והרשימה עוד ארוכה. קצת יצירתיות, ואני מבטיחה, זה יגרום לכל אורח צמחוני לזכור לטובה את האולם והקייטרינג שלכם.

תחתיות ארטישוק ממולאות בסויה

מעדן לצמחונים, מבית היוצר של אמא שלי.

חומרים:
1/2 כוס שבבי סויה קטנים (ניתן להשיג במרכולים בשקית עליה רשום פתיתי סויה יבשים)
1 כוס מים רותחים
1 גזר
1/2 כוס עשבים ירוקים קצוצים- פטרוזיליה ו/או כוסברה ו/או נענע ו/או שמיר
כ-1/4 כוס פירורי לחם
מלח ופלפל לפי הטעם
8-10 תחתיות ארטישוק טריות או קפואות שהופשרו
2 כפות שמן רגיל או שמן זית
1 בצל בינוני
3-4 שיני שום
2-3 גבעולים (תלוי בגודל) כרפס (סלרי), כולל העלים
מיץ מחצי לימון
1/2 כפית סוכר
מים לבישול

הכנה:
1. שמים את שבבי הסויה בקערה, מוסיפים מים רותחים ומשהים עד שהשבבים תופחים- 20-30 דקות. מסננים וסוחטים את המים. מחזירים לקערה.

2. מגררים את הגזר ומוסיפים לקערה. מוסיפים את העשבים הירוקים, מלח ופלפל לפי הטעם ומערבבים. מוסיפים את פירורי הלחם בהדרגה, תוך ערבוב, עד שמתקבלת עיסה יציבה אבל לא יבשה. ממלאים את תחתיות הארטישוק.

3. בסיר נמוך או במחבת גדולה, שתכיל בנוחות או כל התחתיות בשכבה אחת, מחממים את השמן. חותכים את הבצל לפרוסות דקות או לקוביות בינוניות ומטגנים עד לשקיפות. חותכים את השום לקוביות ומוסיפים לבצל. מטגנים דקה-שתיים, נזהרים שלא יישרף. מנמיכים את האש.

4. חותכים את גבעולי הכרפס לחתיכות בינוניות ומוסיפים לסיר. מוסיפים גם את מיץ הלימון, סוכר ומלח ופלפל לפי הטעם. מערבבים. מסדרים את התחתיות הממולאות בשכבה אחת. מוסיפים מים עד לחצי גובה התחתיות.

5. מכסים את המחבת או הסיר ומבשלים על אש קטנה 30-45 דקות, עד שהתחתיות רכות והמילוי יציב. במהלך הבישול בודקים שיש תמיד קצת מים בסיר, כדי שלא יתייבש. אם צריך מוסיפים מים. בסוף הבישול צריכים להיות קצת מים בסיר, אם יש יותר מדי מים, מבשלים בלי מכסה.
טעים גם חם, גם פושר וגם קר.

מוקפץ עם ירקות וטופו

טעים, מהיר ומשביע.

חומרים:
200 גרם נודלס מכל סוג האהוב עליכם
1 כף שמן רגיל
1 גזר
2 פלפלים (רצוי אדומים, אבל אפשר בכל צבע)
1/2 כרוב לבן בינוני
קוביית טופו במשקל כ-300 גרם
2 שיני שום כתושות
4 כפיות ג'ינג'ר כתוש
(הערה: אפשר להשתמש בקוביות קפואות של שום וג'ינג'ר)
1 כפית סוכר חום בהיר או כהה
2 כפות רוטב סויה
2 כפות שמן שומשום
אופציונלי: 2 בצלים ירוקים קצוצים, לקישוט

הכנה:
1. מכינים את הנודלס לפי הוראות היצרן. כשמוכן, מסננים מהמים.

2. מכינים את הירקות: קולפים את הגזר וחותכים לקוביות. מנקים את הפלפלים וחותכים לחצאים ואז לרצועות. מנקים את הכרוב וחותכים לרצועות.

3. בווק או במחבת גדולה מחממים את השמן. מוסיפים את הגזר ומטגנים דקה. מוסיפים את הפלפלים ומטגנים דקה. מוסיפים את הכרוב ומטגנים 2 דקות תוך ערבוב.

4. חותכים את הטופו לקוביות ומוסיפים. מטגנים 2 דקות תוך ערבוב.

5. מוסיפים שום, ג'ינג'ר, סוכר חום, רוטב סויה ושמן שומשום. מערבבים.מוסיפים את הנודלס המוכנות והמסוננות ומערבבים. מבשלים יחד עוד 2 דקות. מגישים מיד. אפשר לקשט בבצל ירוק קצוץ.

תבשיל חיטה וחצילים

תבשיל טעים ומשביע, עשיר בשום. קל לזכור כמויות הכול- 2.

חומרים:
2 כפות שמן זית
2 בצלים גדולים
2 חצילים גדולים
2 כוסות חיטה
2 ראשי שום (אפשר פחות)
2 כוסות ציר ירקות (שהכנתם לבד או מאבקה)
מלח ופלפל לפי הטעם

הכנה:
1. בוררים את החיטה ושוטפים אותה במסננת עד שמי השטיפה נקיים. מניחים במסננת לניקוז עודפי המים.

2. בסיר גדול מחממים את השמן. חותכים את הבצלים לקוביות גדולות ומטגנים עד לשקיפות.

3. קולפים את החצילים וחותכים לקוביות גדולות. מוסיפים לסיר ומטגנים 2-3 דקות תוך ערבוב. מוסיפים את החיטה ומבשלים עוד 2 דקות תוך ערבוב. מפרידים וקולפים את שיני השום ומוסיפים לסיר. מוסיפים גם מלח ופלפל לפי הטעם ואת הנוזלים. מערבבים.

4. מביאים לרתיחה, מכסים, מנמיכים את האש ומבשלים כשעתיים-שעתיים וחצי, עד שאין כמעט נוזלים, החיטה רכה והחצילים נימוחים מאוד ומתפרקים. אם יש יותר מדי נוזלים, מבשלים בלי מכסה. רצוי להגיש חם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully