וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ההונגרים באטרף

עפר עין-גל

14.6.2006 / 8:45

עפר עין-גל גילה ברחוב בוגרשוב את הקינוח האולטימטיבי שהגיע היישר מהונגריה – סלילי בצק משובח עם ציפוי כבחירתכם. קוראים לזה קיורטוש

אם עברתם לאחרונה ברחוב בוגרשוב בתל אביב וחלפתם על פני "קיורטוש – המאפה ההונגרי" מבלי לעצור – הפסדתם. אני מוכן להגיד בפה מלא שמי שלא הולך לקנח במקום הזה הוא בולבול מארץ הבולבולים.

בכמה הדקות שהמתנתי למאפה שלי, נכנס גבר הונגרי שנראה שתי טיפות וודקה אפרים קישון המנוח והחל להצביע על גלילי הבצק כמי שמכיר את היטב את המאפה. כבר אז היה לי ברור שנפלתי על מתנה משמים.

השף קונדיטור והבעלים, דורון רגב, הביא את המתכון הסודי בעקבות טיול שורשים בהונגריה. שמו המקורי של המאפה הוא קורטוש קאלאץ (KURTOS KALACS), והוא מטרנסילבניה במקור ועל כן אהוד גם על הבולגרים. רגב קנה את המתכון מהונגריה מבוגרת אחת, הביא את המכונה המיוחדת להכנתו ושדרג את אופן ההכנה בשובו ארצה.

התוצאה היא בצק שמרים חלול בצורת גליל, המסתובב על שיפוד בתנור אפייה שקוף משל היה שווארמה. הבצק מזכיר בטעמו את הקליפה החיצונית של מאפה שמרים משובח במיוחד ומגיע בציפוי קרמל, עם תוספות לפי בקשה אישית כאגוזי מלך, אגוזי לוז, פקאן סיני, פיסטוק, קוקוס, קינמון או שוקולד. אפשר לנשנש ככה סתם תוך הליכה ברחוב ואפשר להביא הביתה, למלא בקצפת, גלידה או גבינה ולהפיל את האורחים משמחה (15-18 ש"ח לסליל, ממנו ניתן לפרוס צמידים למילוי של כחמש מנות).

קהלו של רגב מונה היום 40% יוצאי הונגריה ורומניה שנעטפים גלי נוסטלגיה, ושאר לקוחותיו הם ילידי הארץ שנשבו בקסם הפחמימה הטובה הזאת. עובדי שגרירות הונגריה, אגב, מוכנים למסור המלצות בכל עת. גם הם ממעריציו.

בעקבות הצלחת המאפה מתעתד רגב להפוך את המקום לרשת, וכבר יש הצעות אפילו מחו"ל. הסניף הראשון, ככל הנראה, ייפתח בקניון מלחה בעיר הקודש. אולי דווקא רגב יהיה זה שיצליח לעצור את ההגירה לת"א.

"קיורטוש, המאפה ההונגרי", בוגרשוב 39 תל אביב. טל' 03-5280606. פתוח: א'-ה': 10:00- 20:00, ו' 10:00- 17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully