וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על פשטות משלמים

סמדר ולטר

27.6.2006 / 7:51

מתכונים מה-זה פשוטים לנשנושי ירקות טעימים שעוברים במשפחה. אבל אתם יודעים איך זה, במתכונים של אמא – הכמויות הן לפי העין ובערך, אתם כבר תסתדרו

אחרי הטור של שבוע שעבר, שבו נדרשתם לקנות מוצרים מיוחדים, הפעם אני חוזרת לסורי ומפצה אתכם במתכונים מה-זה פשוטים, של אמא שלי. היא מכינה אותם מאז שאני זוכרת את עצמי ואתמול היא חגגה יום הולדת ויום נישואין (כמו שהיא אומרת, אבא שלי חסך לעצמו מתנה), ופרסום המתכונים האלה הם דרך לחגוג ולפרגן לה.

אז הנה המתכונים הפשוטים, אבל על פשטות משלמים: כמו הרבה מתכונים של אמהות, הם לא הכי מדויקים. כנראה שלבשל לפי העין זה משהו שבא כשהופכים לאמא ואם להודות האמא הפרטית שלי התקשתה להתמודד עם השיגעון שלי של להגדיר כמויות. רוב השאלות שלי בנוסח "אבל כמה מלח? סוכר? או כמה קישואים על בצל אחד? קיבלו את התשובות הנהדרות בנוסח "ככה, לפי העין, פחות או יותר". אני מקווה שתצליחו להסתדר עם זה, אני מבטיחה שהטעם שווה הכל.

ירקות מוחמצים מהירים

כלום עבודה, ואי אפשר להפסיק לנשנש.

חומרים:
גבעולי כרפס (סלרי)- רצוי להשתמש בגבעולים הפנימיים, הבהירים
פרחי כרובית קטנים וטריים
גזר
כרוב לבן
לפת
פלפל צהוב
שיני שום קלופות וכתושות או חתוכות לפרוסות
מים
חומץ רגיל
עלי דפנה
מלח, פלפל אנגלי, סוכר

הכנה:
1. מכינים משרה מכמות של 3/4 כמות מים ו-1/4 כמות חומץ. משרים את פרחי הכרובית 10-15 דקות, מסננים ושופכים את המשרה.

2. את גבעולי הכרפס חותכים לפיסות באורך כ-5 ס"מ, את הגזר קולפים וחותכים למקלונים לא דקים מדי, את הכרוב חותכים לרצועות, את הלפת קולפים וחותכים לקוביות או לחצאי-פרוסות, את הפלפל מנקים, חותכים לחצאים ואז לרצועות.

3. יוצקים לסיר גדול כמות שווה של מים וחומץ ומרתיחים. מוסיפים מלח לפי הטעם. מוסיפים סוכר ביחס של 1/2 כפית לכוס מים וכוס חומץ. מוסיפים את כל הירקות, חוץ מהשום. מביאים לרתיחה ומסירים מהאש. מוסיפים פלפל אנגלי, עלי דפנה ושום כתוש. אפשר להגיש מיד, רצוי להניח קצת במקרר לפני האכילה. שומרים בכלי סגור.

פלפלים קלויים

פשוט מאוד וטעים להפליא, בלי טיפת שמן. אמא שלי קולה אותם על מחבת סטייקים שכל יעודה בחיים הוא זה, אבל מי שלא מסתדר עם הריח שזה עושה בבית, יכול לקלות גם בתנור. אני אוהבת, כשכל הפלפלים נגמרים, לטבול לחם ברוטב הנפלא שנשאר- ספוג בטעם, בריח ובצבע הפלפלי.

חומרים:
פלפלים אדומים מהסוג הבשרני העבה, שלמים ושטופים
חומץ
מיץ לימון
מלח, סוכר
שיני שום, קלופות וכתושות או חתוכות לפרוסות

הכנה:
1. קולים את הפלפלים בשלמותם על מחבת כבדה או בתנור, עד שהקליפה משחירה.

2. מכינים שקית ניילון נקייה שמונחת על צלחת, מכניסים את הפלפלים הקלויים והחמים לשקית וסוגרים. מניחים להתקרר, כחצי שעה-שעה.

3. קולפים את הפלפלים (לא תחת זרם מים, זה הורס את הטעם הקלוי), חותכים לרצועות ומנקים את הגבעול והגרעינים. מניחים את הפלפלים במסננת מעל קערה, לניקוז כל הנוזלים- כחצי שעה או עד שכל הנוזלים ניגרים.

4. שמים את הפלפלים בכלי בעל מכסה. מוסיפים חומץ, מיץ לימון, מלח לפי הטעם, מעט סוכר, שום כתוש או פרוס. מערבבים, מכסים ומניחים קצת לעמוד במקרר לפני האכילה.

קישואים מאודים

בסך הכל קישואים ובצל, אבל טעים בצורה מפתיעה.

חומרים:
2-3 כפות שמן רגיל
1 בצל בינוני
5-6 קישואים- עדיף טריים ויפים כי רצוי לא לקלף. אם הם לא יפים אפשר לקלף את כל הקליפה או לגרד מעט חלקים לא יפים בעזרת סכין.
מלח ופלפל לפי הטעם

הכנה:
1. מחממים שמן במחבת גדולה. קולפים את הבצל וחותכים לחצי ואז לפרוסות דקות. מאדים בשמן עד שמתרכך, שומרים שלא יזהיב.

2. פורסים את הקישואים לפרוסות דקיקות. מוסיפים למחבת, מערבבים היטב, מכסים ומאדים על אש קטנה (לא קטנה מדי), כ-20 דקות, עד שהכול מתרכך ומזהיב מעט. שימו לב לא להשחים וערבבו מדי פעם. אין צורך להוסיף מים. התבשיל צריך להתייבש אבל לא לגמרי. בסוף מוסיפים מלח ופלפל שחור. מגישים חם או בטמפ' החדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully