וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחש מה יש לי בכיס?

גיא גיסר

7.7.2006 / 9:00

אל תפספסו את ייבוא הטקילות החדש, נסו לא להירתע מהצבע העכור של הבליני המבוקבק ואלא אם כן אתם צעירים מתלהבים - תפסו מרחק מוודקה בשפופרת. גיא גיסר עושה קיץ

הקיץ הנוכחי מבשר טובות. אמנים מכל העולם עשו ועושים דרכם אל ארץ הקודש כאילו יונת השלום מקננת בגנים, נבחרות כדורגל לאומיות יוצאות למלחמת עולם אחת נגד השנייה ומותגי אלכוהול חדשים זורמים לכאן בכמויות. הייתכן שהפכנו למדינה שפויה?

את התשובה לשאלה האחרונה קיבלנו עם עליית המדרגה האחרונה של "המצב הביטחוני" האהוב על כולנו. יחד עם זאת, אל לנו לזלזל בגשם האלכוהולי המרענן שנוחת עלינו. אני לא יודע מה קרה, אבל כמה טיפות באמצע הקיץ תמיד מתקבלות בברכה.

חופיה הזהובים של מקסיקו

3 מותגי טקילה הגיעו לפני כחודש לשערי המדינה. שלושת המותגים מוכרים וידועים כטקילות משובחות וטובות, וטוב לראות אותן על מדפי הבר הקרוב לבית. האם יש קשר בין הקיץ הישראלי המהביל לתזמון של היבואניות? את האמת זה ממש לא משנה, העיקר שהן פה.

הטקילה הראשונה היא דון חוליו (Don Julio), הנחשבת לאחת הטובות והמשובחות במותגי הטקילה. היא קרויה על שם דון חוליו גונזאלס אסטראדה, מייסד המזקקה, ואחרי שכבר הייתה פה וירדה מהארץ היא מפציעה בקאמבק. החל מהשבוע שעבר הבקבוקים המרובעים מפארים את המדפים.
דון חוליו מורכבת מ-100% אגבה כחולה בכל דרגה - בלאנקו, רפוסדו ואנייחו. רצוי לשתות נקי, ללא עזרה של משקאות קלים. ללגום, ליהנות ולחלום על החופים הזהובים של מקסיקו.

שני מותגי הטקילה הנוספים שעלו ארצה הם הרדורה (Herradura) ואל חימדור (El Jimador), המיוצרים באותה מזקקה. למרות שההרדורה איכותית יותר מהאל חימדור, ההבדלים לא גדולים בדומה להבדלים בין קוורבו גולד ל- 1800.
גם במקרה הזה הגיעו שלושת הדרגות לארץ (100% אגבה), כשההרדורה מסתמנת כהפתעה גדולה: טקילה עם טעם מלא, מתקתק ונעים לחיך. גם מי שלא מחבב את המשקה המקסיקני וזוכר לרעה את חיבוק האסלה לאחר עוד הקפצת נעורים של "טקילה" עם ספרייט, יוכל ליהנות ממשקה איכותי וטעים.

תוכלו לנצל את האל חימדור בלאנקו ורפוסדו להכנת מרגריטה קלאסית מופלאה. את ההרדורה מומלץ לשתות כמו שהיא, בהתאם למעמדה וכאחות הגדולה של החימדור.

מחירים לבקבוק לפי דרגות (ללא מע"מ): "דון חוליו" – 275 ש"ח, 365 ש"ח, 485 ¤, "הרדורה": 220 ש"ח, 245 ש"ח, 380 ש"ח, "אל חימדור": 118 ש"ח, 126 ש"ח, 614 ש"ח (להשיג בחנויות האלכוהול והמשקאות)

קוקטייל מבוקבק

לעומת הטקילות החדשות, שהובאו לארץ בעיקר כמותגים האמורים להימכר בברים, הגיע לאחרונה גם בקבוק חדש וטרי, שלטעמי, פונה דווקא לקהל הלקוחות הלא מצומצם ששותה בבית. "בליני" (Bellini) הוא קוקטייל המורכב משמפנייה ומיץ אפרסקים, קיצי, קליל ומרענן מאוד. אם תזמינו את הקוקטייל בבר, תיפרדו מכ-20-30 ¤ לכוס, מחיר סביר בהתחשב בעובדה שרוב הסיכויים שלא קיבלתם שמפנייה אלא יין נתזים פשוט יותר.

לכבוד כל אלו שטעמו או רוצים לטעום את הקוקטייל, אך לא יוצאים מדי יום לבר, הגיע מותג חדש ומעניין בעל השם המפתיע "בליני". מדובר בעצם בקוקטייל מבוקבק, המכיל יין נתזים, מחית אפרסקים ומומתק על ידי מעט מיץ פטל. המשקה נמכר רק בבקבוקי 750 מ"ל- ממש כמו בקבוק יין רגיל וחתום בפקק שעם א-לה שמפנייה אורגינלית.

הבעיה הגדולה היא הצבע. כתום-וורדרד עכור ולא כל כך מזמין, שנראה כאילו הבקבוק הוא זה הצבוע ולא הנוזל עצמו. הרמה האלכוהולית שלו - 5% מזכירה את משקאות ה- RTD כמו הבריזרים, סמירנוף אייס וחבריהם, מה שודאי עוזר למכירות בקרב הקהל האלכוהולי-לייט. הטעם מתוק אך לא מדי, הבועות לא מתקיפות את הלשון והאלכוהול מעביר ליטוף קל על הכבד וממשיך הלאה. אם להודות מדובר בכיף גדול בלילה חם מול הוונטליטור.

לומר לכם שהייתי מזמין כוס בליני בבר? לא יודע, השאלה כמה זה עולה לנו? בקבוק בליני עולה 42 ש"ח וסביר להניח שכוס תעלה בבר 20-25 ¤. יש מי שיתרגז מזה, ויש מי שיבלע את הרוק ויזמין. זהו בקבוק קלאסי לקנייה ביתית ואולי כדאי שיישאר כזה.

וודקה בשפופרת

אחרי כל האופטימיות הזהירה, הגיע הזמן לסטירה קטנה. לא מזמן הגיע לארץ טרנד בהתהוות (או שלא) של שפופרות אלכוהול. כן, כן, שפופרת, ממש כמו משחת שיניים מלאה בוודקה ומשקה קל. מצבנו מעולם לא נראה רע יותר.

המשקה, שנקרא “Go Wodka” מיוצר בארץ השטרודל, אוסטריה, ושווק עד כה, בעיקר לבעלי מועדונים באירופה. השפופרות נמכרות בנפח של 190 מ"ל, ואחרי כל שלוק אפשר לאטום את השפופרת ולשתות שוב אחר כך (שזה דיל לא רע). יש שפופרות של וודקה לימון, חמוציות ומשקה אנרגיה (וודקה רדבול לעניים) המתפארות כולן ב-10.5% אלכוהול.

מדוע דווקא שפופרות? היצרן האוסטרי מסביר כי "לא עוד כוסות ובקבוקי זכוכית לא נוחים. שפופרת ניתן לשים בכיס, אין חשש מהכנסת סמים למשקה והמראה מושך תשומת לב על רקע שאר הבליינים".
בעניין תשומת הלב אני מסכים. גם אני, לו הייתי רואה בחורה מוציאה מהכיס האחורי שפופרת ולוחצת ממנה לתוך הפה, הייתי בוהה בה משך כמה דקות, ולא במובן השפוי. בעניין שאר ההסברים- נו, אם הגעתם למצב שבקבוקי זכוכית לא נוחים לכם עד כדי מעבר לשתיית אלכוהול מתוך שפופרות דמויית משחת שיניים, אז מצבכם לא להיט.

את השפופרות ניתן להשיג בינתיים רק דרך אתר האינטרנט של היבואן המציע ארגז של 24 שפופרות במחיר 14 ¤ ליחידה מתוך כוונה לשווק אותן בייחוד למסיבות פרטיות ואירועים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully