וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימי הבועה חוזרים?

עפר עין-גל

26.7.2006 / 22:30

רונן דברת-בלוך שב לת"א ופותח את האמא של מסעדות היוקרה. לא, הוא לא מתכוון לעזוב את אילת, לא מפחד לדרוש 100$ לסועד ומאמין ששף טוב יכול לבשל בכמה מסעדות במקביל

נראה שאחרי גל העזיבה והסגירה הגדול של תקופת הפיגועים והמיתון של 2002- 2004, חוזרת התנועה של שפי-עילית לתל אביב. לצד השף יונתן רושפלד שמקים מסעדת שתי קומות ב'בית גיבור', גם שף רונן דברת-בלוך פוזל שוב לכיוון הבריזה הים תיכונית של העיר הלחה.

בלוך-דברת נולד בנתיבות, למד בישיבה דתית וברזומה שלו לצד לימודים בקורדון בלו, הספיק להיות גם בלש במשטרה ולעבוד במסגרייה. אחרי שהתמסר למטבח בישל ב'בוקה גרני' ברמת רזיאל וב'ארטישוק' התל אביבית ואז עבר לאילת. בשלוש שנות היעדרותו מהמרכז הספיק להקים אימפריה אילתית בדמות טרילוגיית מקומות עילית. הראשונה, 'לורנס', לשמה ירד לדרום, ממוקמת במלון ספא ויטאליס של ארמונות הרודס ולדבריו מתמחה במטבח עילי כשר "עם אוריינטציה בריאותית". התפריט מבוסס על מנות דגים וגבינות בתפאורה מצויצת סטייל אלף לילה ולילה. כשנה אחריה פתח את 'ג'ולסון', הבייבי שלו, אותה הוא מכנה "מסעדת השף האישית שלי", בה הוא מגיש אלטה קוזינה (מטבח עילי), מתוחכם, מדויק ולא כשר. לאחרונה, כיאה לשף שלא נח על שמריו, פתח את הפטיסרי 'גארבו' ש"מגיש מגוון מתוקים ועונה על אהבתי גם ליצירה בתחום המתוק".

אתה שב לתל אביב?

"כן. אני עובד על מסעדה שתמוקם בשרתון סיטי טאוור ותיפתח כנראה בסוף ספטמבר. עדיין אין לה שם, אבל איתי עושים במלאכה המעצב גדי הלפרין מסטודיו גד ומספר מובילי תחום אחרים. המסעדה עומדת להיות אינטימית, יהו בה כ-50 מקומות ישיבה והיא תציע רף קולינרי מהגבוהים שהיו בתל אביב".

דבר במספרים... זה יבוא לידי ביטוי במחיר?

"עוד אין לי מספרים מדויקים, אבל בסביבות ה- 100$ לאדם".

איך מחלקים את הזמן בין שלושה לוקיישנים באילת, לאחד נוסף בתל אביב?
"אני מכיר תלונות של שפים קולגות, שלא עומדים בלחץ של מסעדה אחת, אבל העובדה היא שגם בארץ וגם בעולם יש שפים שיש להם כמה מסעדות ולפעמים גם על פני כמה מדינות כאלן דוקאס עם מסעדות בפריז, מונקו, ניו יורק וטוקיו, או דניאל בולו עם שלוש מסעדות בניו יורק, אחת בפאלם ביץ' ואחת בלאס וגאס. הכל תלוי ברמת הארגון, השאפתנות, הויז'ן והאהבה ליצירה ולאתגרים. יותר פרטים ממה שמסרתי אני לא רוצה לתת. אני עדיין בתהליך היצירה"

ספר קצת על תהליך היצירה הזה

"אני מעורב בבניית ועיצוב המסעדה מהרגע הראשון, החל מתכנון המטבח, הקונספט וכלה ביחסי הציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אפשר כבר לדבר על מנות?

עוד מוקדם לפרטים כאלה, אבל אני יכול להבטיח חוויה קולינרית מרגשת לקהל. זה בטוח"

בקצב הזה אתה כבר יודע מה יהיה הפרויקט הבא?

"העבודה על המסעדה החדשה גרמה לי להניח בצד את פרויקט הספר הקולינרי, שעליו אני עובד עם אשת יחסי הציבור שלי, אורלי סגל. הספר מיועד פחות לעקרת הבית הממוצעת, ויותר לבוגרי תדמור ולחובבי קולינריה ולייף סטייל ויכלול אלבום תמונות מהודר. נמשיך את העבודה עליו לאחר הפתיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully