וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו נודלס פור יו

עפר עין-גל

13.8.2006 / 0:18

'נויה סושי בר' בסביון שוכנת בתוך לול ענק ולא רוצה להיות תל אביבית למרות שהשף גלגל ב'אונאמי'. האוכלוסייה מגיעה עם כפכפים או רולקס. התפריט, וזו מחמאה, על טהרת הסושי

אם יפני היה מגיע לסושייה הממוקמת במה שהיה פעם לול תרנגולות ענק בגני יהודה, הוא היה מבין עד כמה ברור שהסושי, האוכל היפני הכי פופולרי במערב, חדר פה היטב ללב המיינסטרים. בלול העופות, שהוסב לחללי מכירות שונים, ממוקם גם בית הקפה 'מונטיליו' (תואם רביבה וסילייה הלוקאלי) והסמיכות הברורה מאליה של שני המוסדות האלה מדברת בעד בעצמה.

בחוץ חונים רכביהם המפונפנים של ילדי הישוב הצמוד סביון, שבאו לתבל את רוחות המלחמה במעט ניחוחות מגולגלים. מרגע שדורכת הרגל במקום, הסביבה הכפרית הפסטורלית ששלטה עד עתה, משנה פניה ללאונג' בר אפלולי שכולל בר, קירות באדום כהה וספות דיינר מסקאיי בורדו.

את המקום פתחו לפני כמה חודשים אורי ארליך וירון משיח, בעלי בית הקפה 'בטנדו' שבקניון הסמוך. על כריכת התפריט הכניסו את משפטו האלמותי של האירי ג'ורג' מור"A man travels the world over in search of what he needs, and returns home to find it". "המחשבה הייתה לא לעשות מקום תל אביבי. מי שרוצה מקום תל אביבי, שייסע לשם", מסביר משיח, "היינו נוסעים לתל אביב וראשון כדי לאכול סושי, ואז חשבנו למה לא בעצם להרים פה סושייה. רצינו ליצור מקום שאנשים ירגישו נוח להגיע עם כפכפים ושהאוכל יהיה מעולה".

סקירה קצרה מגלה קהל אקלקטי, שחלקו בכפכפים וחלקו מחוזק ברולקס מנצנץ על הזרוע. פס הקול הוא ישראלי לחלוטין.
כדי להגשים את החלק השני של החלום (נו, בעניין האוכל המעולה), הביאו את דן זוארץ, שהתחיל ב'אונאמי', ואחרי זה הספיק לגלגל גם ב'סושי סמבה' וב'סוהו' הראש"לצי.

סושייה אמיתית

התפריט, כמה מפתיע, כולו יפני. לא תמצאו לצד הסושי גם נודלס ומוקפצים כנהוג במסעדות יפניות-אסיאתיות אחרות. ממש סושייה אמיתית. למנות ראשונות יש סלט וואקמה טיפוסי עם פרוסות מלפפון וצנונית דקיקות ברוטב שומשום מתקתק ועדין. אולי טיפה עדין מדי. המחיר, למרות הלוקיישן, 25 ש"ח.
מנה מעט יותר מקורית ופחות יפנית, היא הטופו פונזו. סלייסים של טופו מטוגן (שחבל שהוא אינו טרי) על סלט עלים, בצל סגול ורוטב פונזו, על בסיס סויה מימי וחמצמץ (25 ¤).

ברמת הסושי יש אינספור אופציות. הקו של זוארץ מתאים לחיך הישראלי. הוא משתמש הרבה במיונז ומקפיד על דגים טריים, חרף קשיי המרחק. אמנם הוא 15 דקות מתל אביב, אבל ספקים, מסתבר, לא ממהרים לצאת את העיר עם דגיהם הטריים. לצד הרולים הקלאסיים (כמו סלמון, אבוקדו וחבריהם), הוא גם מציע כאלה, שמרכיביהם רבים כחול אשר על שפת, אך מצליח לשמור על קו לבנטיני- יפני נאה.
המוצלחים מבין אלו שטעמתי היו וואסבי אינסייד אאוט קריספ - רול שהורכב מאינטיאס, סורימי במיונז, בצל ירוק ומעל שבבי אפונה מיובשת בציפוי וואסבי (32 ש"ח) או פוטומאקי הגן הירוק עם אספרגוס, מלפפון, אבוקדו, בצל סגול, רוקט, אלפלאפה, פטרוזיליה וחלפניו (פלפל חריף) ומעל הכל מיונז לימון חמצמץ (26 ש"ח).
לקינוח יש בינתיים מתוקים מערביים סטנדרטיים כמו פונדנט שוקולד. בעתיד מתכוונים לתת טאץ' ייחודי גם לחלק הזה בתפריט.

'נויה סושי בר'. המתנחלים 1 גני יהודה. 03-5353650. פתוח: א'-שבת: 12:30 -01:00. שירות משלוחים בקרית אונו, גני יהודה, סביון והסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully