וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הי, מתי תערוכת הצילומים?

דנה שיין

15.8.2006 / 12:32

תענוג צחור לדפדף ב"פשוט בישול" של דונה היי שנותן תחושה של ניקיון ואוויר. המתכונים מוצלחים ופשוטים ויש גם קיצורי דרך מועילים. חבל רק שהטקסט צפוף והפונט זערורי

כשספר חדש מצטרף למשפחת ספרי הבישול שלי, אני יכולה לדעת מיד כמה זמן תימשך "תקופת הזוהר" שלו. אחת לכמה זמן, מגיע אחד חדש שגונב לכולם את ההצגה. "פשוט בישול" של דונה היי, כוהנת הבישול האוסטרלית, הוא ללא ספק ספר בליגה אחרת. ספר שהוא חוויה מרגשת של אסתטיקה.

לא ברור איך לא נפתחה במקביל תערוכת צילומים מתוך הספר, כי נראה אתכם מוצאים בו צילום אחד שאינו ראוי להיתלות במוזיאון. העיצוב המינימליסטי נותן תחושה מאוד נעימה של ניקיון ואוויר. הכלים הלבנים על גבי הרקע הבוהק גורמים למנות עזות הצבע, להיראות כמו מיליון דולר.
החלוקה לפרקים מאוד ברורה וכל פרק נפתח בצילום מרגש שקשור ברמיזה בלבד לנושא הפרק. (למשל, בכפולת העמודים של הפרק העוסק בירקות, יש צילום נהדר של קליפות שורש פטרוזיליה על רקע צחור).

בסוף כל פרק יש צ'ופר בדמותם של "קיצורי דרך" - ארבעה טיפים שמלמדים איך לעשות קיצורים מבלי לפגוע באיכות המנות. כל טיפ מלווה בתמונה (מיותר לומר - מרהיבה).
המתכונים מאוד פשוטים ויחד עם זאת גם מאוד מוצלחים. ההצעות השונות הן לאוכל שמבוסס על מרכיבים טריים, שהכנתו אינה מסובכת ולא דורשת זמן רב - זהו למעשה המוטו של הספר. כל מתכון נראה מעורר תיאבון וברור שאין הרבה אפשרויות לפספס.

בונוס נחמד נוסף שמתלווה לחלק מהמתכונים הוא 3 גיוונים שמגיעים בסוף המתכון ואיך לא, כל גיוון מצויד בתמונה כמובן.
בסוף הספר יש מילון מונחים (כולם מופיעים עם כוכבית ברשימת המרכיבים) לטובת אלו שרוצים לדעת מהי תערובת חמשת התבלינים הסינית ואיפה משיגים אותה, מהו ציר, איזה סוגים יש, איך מכינים וכו'. ובסוף בסוף, טבלת המרות ומידות.

רק חבל, שבעוד המוטו של הספר הוא פשטות, השימוש בו במטבח בעת הכנת המתכון, הופך למשימה לא פשוטה בכלל בגלל גודלו הקטן של הטקסט. כשמבשלים והידיים תפוסות, קשה מאוד למצוא יד נוספת לזכוכית מגדלת... למרות כל ההתלהבות שלי, בהחלט צריך להוציא את העיניים כדי לעקוב אחר ההוראות. לפחות רשימת המרכיבים כתובה בפונט מודגש, אך הוראות ההכנה, כתובות כפסקה, לא מחולקות לשלבים ממוספרים, וכתובות בפונט צר וקטן.
בנוסף, אמנם זה כיף שלכל מתכון יש תמונה, אך לעיתים צריך לדפדף 2 עמודים בכדי להגיע מהתמונה למתכון שלה, שמצטופף עם עוד ארבעה באותו העמוד.

תענוג לדפדף ב"פשוט בישול", המודפס על דפי כרומו מט. עם קצת מאמץ בקריאת הטקסט, התוצאות נהדרות.

מוס שוקולד לבן ואוכמניות

3 כפות מים
2 כפיות אבקת ג'לטין
150 גר' שוקולד לבן
2 מיכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה
1 כוס אוכמניות, תותים או פירות יער טריים או מוקפאים ומסוננים

יוצקים את המים לקערית או לכוס, מפזרים מלמעלה את הג'לטין וממתינים, עד שהוא סופח את המים. מחממים את השוקולד והשמנת בסיר, מעל להבה בינונית נמוכה. מערבבים עד שהמרקם חלק.
מוסיפים את הג'לטין ומערבבים דקה, עד שהוא נמס ומתמזג בנוזל.
מסירים מהכיריים, יוצקים לקערה וטורפים 3 דקות או עד שהנוזל מצטנן. בוחשים פנימה את האוכמניות ויוצקים ל 6 כוסות הגשה משומנות. מאחסנים במקרר 45 – 60 דקות לפחות, עד שהמוס יציב.
אם רוצים, מגישים עם אוכמניות נוספות. הכמות – 6 מנות.

ראגו פטריות ואטריות רחבות

½ 2כפות חמאה
1 שן שום כתושה
2 כפיות עלי טימין
750 גר' תערובת פטריות, חצויות
¼ כוס ציר בשר
400 גר' אטריות רחבות
150 גר' גבינת עזים, פרוסה דק

מחממים מחבת רחבה מעל להבה גבוהה. מוסיפים את החמאה, השום והטימין ומטגנים 30 שניות. מוסיפים את הפטריות ומטגנים 4 דקות או עד שהן משחימות היטב. מוסיפים את הציר ומבשלים על סף רתיחה 4 דקות, או עד שהפטריות רכות. בינתיים, מבשלים את האטריות בסיר גדול עם מים רותחים ומלח, עד שהן מגיעות לדרגת "אל דנטה". מסננים. מנערים יחדיו את האטריות והפטריות ומחלקים לצלחות הגשה. מניחים על כל מנה פרוסות של גבינת עזים ומגישים. הכמות – 4 מנות.

סלט שומר ותפוזי דם

2 ראשי שומר פרוסים דק
2 תפוזי דם או תפוזים מתוקים אחרים, קלופים ופרוסים
100 גר' עלי רוקט קטנים
2 חזות עוף מעושנים, פרוסים (או פרוסות עבות של פסטרמה מעושנת)
2 כפות מיץ תפוזים
2 כפות שמן זית
מלח ים ופלפל שחור גרוס
1 כף חומץ יין אדום

מערבבים יחד את השומר, התפוזים, עלי הרוקט ופרוסות העוף. מניחים על צלחות הגשה. מערבבים בקערית או בצנצנת את מיץ התפוזים, השמן, המלח, הפלפל והחומץ. יוצקים על הסלט ומגישים. הכמות – 4 מנות.

___________________________________________________________
"פשוט בישול", דונה היי (כתיבה ועיצוב), צילומים: קון פולוס, תרגמה: עליזה ספקטור הוצאת כנרת. 138 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully