וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צאו מהקיבעון

סמדר ולטר

5.9.2006 / 7:56

עם ריבת חלב אפשר לעשות הרבה יותר מאשר עוגיות אלפחורס ועוגת טורט. סמדר ולטר, חצי ארגנטינאית, ממנפת את הדולסה לגבהים חדשים

מבין כל האנשים שפגשתי בחיי, לא היה אחד שלא הגיב ב"פששש, איזה שילוב" אחרי ששמע מה המוצא שלי. אני חצי מצרייה (מהאבא) וחצי ארגנטינאית (מהאמא). האמת, שאני לא נציגה טובה של אף אחת מהעדות האלה – אני לא דוברת ערבית או ספרדית ולא יורדת על חומוס-פול על הבוקר. אבל הפאק הכי גדול שלי הוא שהצמחונות שלי עושה בושות גדולות לכל עדת הארגנטינאים טורפי הבשר.

לי באופן אישי זה לא עקרוני לדעת לאיזו עדה כל אחד משתייך וזו בטח לא סיבה לפסול מאכלים של עדות אחרות. בעלי, למשל, ממוצא רומני ואוכל חריף-חריף כמו גדול, ואבא שלי, המצרי, טורף גפילטע פיש (ועוד עם יין מתוק) כאילו עלה מפולניה רק אשתקד.

ריבת החלב, שמוצאה מארגנטינה, היא מוצר נפלא שאני משוכנעת שיכול להתחבב בקלות על כל מוצא. ואם כבר מדברים על עדות, אני מבקשת להתקומם נגד האפליה. של ריבת החלב, כמובן. כמה מתכונים עם ריבת חלב אתם מכירים? נכון, יש אלפחורס, ויש כמה עוגות טורט עם שכבות ריבת חלב וקצפת וזה פחות או יותר הכל. היום אני באה לתקן את המצב ולהראות שאפשר לעשות עם המתוק-מתוק הזה הרבה יותר. הנה שני מתכונים שאלתרתי והמצאתי בעצמי ועוד מתכון אחד לאלפחורס, הכי פשוט וקל שמצאתי.

עוגת כתר ריבת חלב

מכינים בצ'יק בלילה פשוטה ומסדרים שכבות עם ריבת חלב. באפייה כל ריבת החלב שוקעת לתחתית, ואז הופכים ומקבלים עוגה עטורת כתר מתוק.

חומרים:
1 כוס (200 גרם) סוכר
50 גרם חמאה רכה
3 ביצים
קורט מלח
1 כף ברנדי או ליקר בהיר אחר
1 גביע יוגורט/שמנת חמוצה 9%
1 מכל שמנת לבישול 15%
2 כוסות (280 גרם) קמח תופח או 2 כוסות קמח רגיל +2 כפיות אבקת אפייה
למלית: ריבת חלב לפי הצורך.

* תבנית: רצוי תבנית עגולה יפה עם חור באמצע- קוגלהוף או פרח, עדיף מסיליקון. אפשר גם סיר פלא או תבנית 24/26 עגולה - במקרה זה מרפדים את תחתית ודפנות התבנית בנייר אפייה.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות.

2. מקציפים במיקסר (או במיקסר יד) סוכר וחמאה, דקה-שתיים. מוסיפים את הביצים, אחת-אחת, ומקציפים היטב אחרי כל הוספה. כשהתערובת תפוחה ואוורירית, מוסיפים קורט מלח, ברנדי או ליקר, יוגורט/שמנת חמוצה ושמנת לבישול, מקציפים עד שהתערובת אחידה ומפסיקים את ההקצפה.

3. מוסיפים קמח תופח או קמח רגיל +אבקת אפייה וטורפים (עם מטרפה ידנית) רק עד לקבלת תערובת אחידה, חלקה ודלילה יחסית.

4. שמים שכבת מלית בתבנית ומעליה מפזרים ריבת חלב בעזרת 2 כפיות. חוזרים על הפעולה עד לקבלת 4 שכבות בלילה וביניהן 3 שכבות ריבת חלב.

5. אופים כ-45 דקות (הבלילה צריכה זמן להתייבש ולהתייצב) או עד שהעוגה שחומה ויציבה וקיסם יוצא כמעט נקי. מצננים מעט והופכים על צלחת הגשה. אם נשאר משהו (לא סביר) שומרים במקרר. העוגה טעימה גם קרה.

מיני פאי במילוי ריבת חלב

מיני-פאי קטנים ומעלפים, שדורשים הרבה תשומת לב ועדינות, אבל התוצאה שווה, ועוד איך. לדעתי זה הכי טעים במילוי ריבת חלב, אבל אפשר למלא בעוד גם ב: נוטלה (כמו בתמונה), ממרח שוקולד/ממרח חלבה/ממרח אגוזים, ריבה ועוד.

חומרים:
200 גרם חמאה רכה מאוד
1/4 כוס סוכר
1 כף ברנדי או ליקר בהיר אחר
כוס וחצי (210 גרם) קמח רגיל (לא תופח)
למילוי: ריבת חלב לפי הצורך

* תבנית 12 שקעים בגודל סטנדרטי. רצוי מאוד מסיליקון- זה יקל מאוד על הוצאת המיני-פאי. אבל אפשר גם תבנית שקעים רגילה או תבניות חד-פעמיות קטנות של מאפינס, מנייר או אלומיניום. בכל מקרה לא צריך לשמן את התבנית.

* צריך גם כלי קטן ועגול עם דפנות גבוהות, בקוטר 2-3 ס"מ, כדי ליצור שקע. אני השתמשתי בכוסית מידה של 1/8 כוס, אפשר למשל גם כוסית פלסטיק מהסוג שמקבלים עם סירופ נגד שיעול (שטופה היטב, כמובן).

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות.

2. מערבבים בקערה את כל החומרים (חוץ מהמילוי), רק עד שמתקבל בצק אחיד וקצת דביק (אבל לא נדבק לידיים).

3. מחלקים את הבצק ל-12 יח' שוות ושמים כל חלק בשקע. בעזרת האצבעות משטחים ומיישרים את פני הבצק.

4. אופים 20-25 דקות, או עד שהבצק בגוון זהוב-בהיר בלבד (הוא לא אמור להשחים), די יציב למגע ועדיין קצת רך (לוחצים ממש בזהירות כי זה נמעך).
מוציאים מהתנור ומיד יוצרים בכל אחד שקע בעזרת הכלי הקטן. מניחים בצד ולא נוגעים עד שזה מתקרר לגמרי. זהירות זה מתפורר.

5. מחלצים בזהירות רבה מהתבנית (אפשר להפוך בזהירות את התבנית על משטח ישר ולתת טפיחה קלה וזה ישתחרר). ממלאים כל שקע במילוי שבחרתם ומגישים. שומרים בטמפ' החדר או במקרר.

אלפחורס

זה המתכון הכי קל שמצאתי לעוגיות הנפלאות האלה. תודה לרחל ולמעיין על המתכון.

חומרים:
200 גרם חמאה או מרגרינה או חצי-חצי, רכה.
1 כוס סוכר
3 ביצים
1 שקית סוכר וניל
1 שקית אבקת אפייה
500 גרם קורנפלור
1 כוס קמח
ריבת חלב למילוי, קוקוס לגלגול

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות.

2. מקציפים במיקסר (או במיקסר יד) סוכר וחמאה/מרגרינה, עד שהתערובת תפוחה ואוורירית. מוסיפים את הביצים, אחת-אחת, ומקציפים היטב אחרי כל הוספה. מוסיפים סוכר וניל ואבקת אפיה ומקציפים עוד קצת עד שאחיד.

3. מנפים קורנפלור לקערה אחרת ומוסיפים בהדרגה לתערובת תוך הקצפה, עד שכל הקורנפלור נבלע ומתקבל בצק דביק. מנפים מעל קמח ושוב מקציפים רק עד שנבלע ומתקבל בצק דביק.

4. אוספים את הבצק לכדור ומניחים על משטח מקומח. מרדדים את הבצק לעובי 1/2 ס"מ. קורצים עיגולים בקוטר 3-4 ס"מ מקסימום, בעזרת חותכן עוגיות או כוס קטנה. מסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה.

5. אופים בערך 7-10 דקות, רק עד שהעוגיות מתייצבות ונשארות בהירות (שלא יזהיבו אפילו). מתחילים את האפייה בשליש התחתון של התנור ואם צריך מעלים לאמצע התנור. מצננים לחלוטין.

6. ממלאים כל זוג עוגיות בריבת חלב ומגלגלים את השוליים בקוקוס. שומרים בקופסה סגורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully