וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוכל כן משחקים

גיא שלם

21.10.2006 / 15:43

אסטרונאוטים פוסעים בעדינות על קרם ברולה וילדים משחקים בשלג מקצפת. אקיקו אידה ופייר ז'וולה מתבלים צילומי אוכל בקצת הומור

צילומי המזון של אקיקו אידה ופייר ז'וולה מאובזרים בבובות צעצוע קטנות, המנהלות חיי יומיום פעילים על המנות המצולמות: ילדים מתפלשים בקצפת שלגית, מטפסי הרים מעפילים על עוגת מונט בלאנק ואסטרונאוטים פוסעים בעדינות על שכבה מתבקעת של קרם
ברולה.

את סדרת מינימיאם הגו בני הזוג אידה - ז'וולה כשנתבקשו לצלם קטלוג לחברת מזון. "רצינו לעשות משהו אחר, משהו מקורי" מספרת אידה, "ואז הגיע הרעיון הזה".
צילומי אוכל וסטיילינג למזון נוטים להתמקד באסתטיקה של האובייקטים ולעורר את בלוטות הטעם של המתבונן בהם באמצעות צורות, מרקם וצבעים. צילומיהם של אידה וז'וולה, לעומת זאת, פונים אל חוש ההומור יותר מאשר אל חוש הטעם. את הדמויות המשתתפות בצילומים שאלו ממשחק הילדים TRAIN MAQUETTE. המיניאטורות נבחרו בקפידה, לפי התאמתן לתכונות שבני הזוג מבקשים להדגיש באובייקט: שפע אבקת הסוכר המכסה את עוגת 'נפוליאון' מטואטא ונשטף בידי שתי נשים עמלניות, התפרצות השוקולד בעוגית 'אקלר' מתוארת כפיצוץ בצינור המתוקן על ידי עובדי תברואה, ואיש מכסח מדשאה קוצץ את קליפתו השעירה של קיווי. כל דימוי מצולם מרחוק ומקרוב: הצילום מרחוק מתאר את האובייקט באסתטיקה האופיינית לצילומי מזון, בשעה שצילום התקריב מתמקד בפעולה שמבצעת הדמות על המזון ומדגיש את התכונות החומריות הייחודיות לאובייקט.

"ההשראה לסטיילינג נובעת לפעמים מהחלומות או מהפנטזיות שלנו" מגלה אידה, "פייר למשל מאוד אוהב קצפת. דימוי השלג הגיע מתוך תשוקה לשחק בקצפת כמו בשלג. לעיתים צורת האוכל היא ההשראה, כמו במקרה של 'פריס ברסט' (עוגה דמוית דונאט) עליה רוכבים במעגל רוכבי אופניים". בני הזוג מעידים כי הם מכירים אישית כל דמות במשחק: "יש לנו קופסאות מלאות בבובות הקטנות בבית, ואנחנו מכירים כל אחת מהן. למעשה אנחנו מרגישים שהם כבר חלק מהמשפחה". ההנאה של אידה וז'וולה מעבודתם ניכרת היטב בצילומים, המעוררים במתבונן לא רק חיוך אלא גם זיכרונות ילדות, נוסטלגיה וחשק בלתי נשלט לשחק באוכל.

שחקני כדורגל על ביצים  ( אקיקו אידה ופייר זאוול ). בנין ודיור
שחקני כדורגל במגרש של ביצים/בנין ודיור
נזירים על פאי לימון  ( אקיקו אידה ופייר זאוול ). בנין ודיור
נזירים פוסעים על פאי לימון/בנין ודיור
פטריות משורדגות ( אקיקו אידה ופייר זאוול ). בנין ודיור
עבודת פטריות/בנין ודיור
מטפסי הרים על עוגה ( אקיקו אידה ופייר זאוול ). בנין ודיור
מטפסי הרים נאחזים בעוגה/בנין ודיור
ניקיון אבקת סוכר מעוגת אלף העלים ( אקיקו אידה ופייר זאוול ). בנין ודיור
ניקיון אבקת סוכר מעוגה/בנין ודיור
שחקני כדורגל על ביצים  ( אקיקו אידה ופייר זאוול ). בנין ודיור
מגרש כדורגל על פסגות ביצים/בנין ודיור
שבר בעוגיות אקלר ( אקיקו אידה ופייר זאוול ). בנין ודיור
זהירות, התפוצץ פה צינור/בנין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully