וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה הקטנה: לה רפובליקה די רונימוטי

23.3.2017 / 7:20

ספורות הן המסעדות שמצליחות לספק אוכל איטלקי פשוט ומדויק ולכן, משמח לגלות שבמסעדת לה רפבוליקה די רונימוטי מוגשות מנות מצוינות, בלי רעש וצלצולים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנצנלה. ירידת המתח היחידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מספר המקומות בתל אביב ובישראל בכלל בהם אפשר למצוא אוכל איטלקי ראוי אינו מגיע למניין אצבעות כף יד אחת. אילו הקביעה הזו הייתה נוגעת אך ורק לאוכל איטלקי מהסוג הגבוה, ניחא. אלא שגם איטלקי פשוט ונטול יומרה, גנרי לגמרי - סתם פסטה-פיצה-ריזוטו-טירמיסו טובים, בקושי יש איפה לאכול כאן. די הרבה מסעדות המתיימרות לספק איטלקיות מהסוג הזה נמצאות בשטח שנים, רק שהביקור ברובן ככולן ינחיל לכם מפח נפש חד משמעי.

אין בכוונתם של מתארים כמו "פשוט" ו"גנרי" כדי להקטין אוכל מהסוג האמור. העובדה שמנות ארץ המגף שזכו למעמד אוניברסלי עוברות אביוז יומיומי באלפי מסעדות ברחבי הכדור, כזה שמוציא את דיבתן הרעה ברבים, אין בה כדי להפחית במעמדן. הבסיסי והעממי הזה חייב להיות מושתת על חומרי הגלם הכי טובים שיש ולזכות לטיפול שאין בו קיצורי דרך. ללא הללו, תזכיר התוצאה את מה שאנחנו פוגשים בישראל, ולא רק בה, תחת הקטגוריה "אוכל איטלקי".

רוני בלפר ומוטי סופר הם בני זוג המפעילים ביחד בית אוכל איטלקי למעלה מעשור. תחילת הדרך הייתה במעדנייה ברמת גן, ליד בורסת היהלומים; המשכה באזור התעשייה של רמת החייל. בשנים האחרונות הם בלב תל אביב, ברחוב מזא"ה. לה רפובליקה די רונימוטי שלהם הוא מקום שמספק בדיוק את אותו אוכל כל איטלקי המוכר לכל, ללא יומרה לאיטלקי גבוה. בהיררכייה הנהוגה במסעדות ארץ המגף לפיכך, רונימוטי היא יותר טראטוריה מריסטורנטה.

נעים ברונימוטי. החלל הבינוני במידותיו, שכבר אכלס בעבר כמה וכמה מסעדות, מצליח לספק את האיזון הנכון בין אינטימיות ביתית לפורמליות. הוא לא יומיומי וגם לא חשוב מידי. יש בו חמימות ואיכשהו, גם כשהמקום מלא בסועדים והמוסיקה מתנגנת, לא מרגישים בו צפיפות או רעש. לצוות השירות המיומן נוכחות סימפטית, לא מאומצת; כזו שתפורה בדיוק למידותיו של המקום.

לעוד ביקורות של אבי אפרתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טליאטה שייטל פרוס. בלי קיצורי דרך/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפריט הלא יומרני כולל כמה ראשונות וכמה סלטים, סקציות פיצה ופסטה ומעט מנות בשר ודג, רובן ככולן בסיסיות. ניסינו לדגום מכמה שיותר אגפים בתפריט ופתחנו במלפטי (48 שקלים) ופנצנלה (48 שקלים). המלפטי – כופתאות תרד עם פלפל קלוי היו דחוסות, לא שמנות מידי וטעימות. טעמי הירוק של התרד היו ברורים ונוכחים. רוטב הרוזה הצליח שלא להיות כבד והסה"כ קרן חביבות.

הפנצנלה, סלט על בסיס ירקות, זיתי טאסוס, בזיליקום, אנשובי ולחם קלוי הייתה המנה הטובה פחות בארוחה. הירקות היו בינוניים ולא הרגישו כמו מיטב תוצרת השוק. גם התיבול, על בסיס שמן זית, לא היטיב לדייק. למרבה השמחה, מדובר בירידת המתח היחידה בארוחה.

המשכנו לפחמימות – פיצה ופסטה. פיצה פפרוני (56 שקלים) הייתה בדיוק מה שקיווינו שתהיה. בצק דק, מוצלח במיוחד, רוטב עגבניות נעים ולא מחופף, מוצרלה איכותית ופפרוני טוב. כל אלו נאפו במדויק ויצאו מהתנור במצב הצבירה המתבקש. לא טריוויאלי לקבל פיצה טובה באמת בתל אביב. זו של רונימוטי ללא ספק עשתה את זה.

פסטה ורדה (68 שקלים) יועדה לאגף השולחן הנוטה לצמחונות. היו בה זוקיני, אספרגוס, תרד, ריקוטה פרסקה, חמאה ופרמזן. האטריות היו עשויות אל דנטה כמתבקש, כנ"ל כל הירוקים, ששמרו על רעננות ולא הפכו מסמורטטים כמקובל כאן במנות כאלה. החמאה עטפה הכל באופן נכון והריקוטה הוסיפה רכות. מנת פסטה לא יומרנית, עשויה בקפידה רבה ומוצלחת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טארט פיסטוק. פשוט וחביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוויי פחמימות אך סקרנים, התפתינו לריזוטו פירות ים, בעיקר כי הבנו שאפשר גם להזמין בפרופורציית חצי מנה (84 למנה שלמה, 44 למחצית). היה טעים ממש. עם אורז במרקם הנכון, עשוי אחד אחד, ציר ים מגובש ועמוק שנוכחות הזעפרן ניכרה בו, וגם שרימפס ומולים במצב צבירה ראוי. יופי של מנה שמוכיחה שבמטבח כאן מכבדים את המסורת ועובדים ללא קיצורי דרך.

חלקנו גם מנת טליאטה שייטל פרוס (108 שקלים). הבשר היה איכותי, אדום כמתבקש וטוב. ציר בקר ושום קונפי הוסיפו לו מימד כשתפוחי אדמה מטוגנים היו התוספת. פשוט - פשוט וגם הפעם, עשוי ללא רבב.

טארט טאטין (34 שקלים) עם קרם אנגלייז, לא בדיוק קינוח ממוצא איטלקי, היה עשוי היטב וחוסל בשניות. הקינוח האחר - טארט פיסטוק עם שקדים לצד גלידה ודובדבנים (39 שקלים), היה פשוט וחביב.

לה רפובילקה די רונימוטי אינה מסעדה של זיקוקי דינור קולינריים וגם לא של רעש וצלצולי גינונים. זו איטלקיה עניינית וסימפטית, שהאוכל הבסיסי בה עשוי מפרודוקטים טובים ומטופל בקפידה. היא איננה מנסה להיות המקום המרהיב בעיר אבל בתוך הז'אנר בו היא פועלת, איכויותיה אופטימליות. אם מוסיפים לכך את התמחור ההגיוני, מתקבל מקום מוצלח שיותר מנעים לפרגן לו. שימשיכו כך.

לה רפובליקה די רונימוטי. מזא"ה 3, תל אביב יפו. 03-647-02-47. לא כשר

חשבון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully