וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היפואים החדשים

28.7.2010 / 13:15

אבי אפרתי לוגם צמד יינות אדומים של יקב יפו, שמתאימים ללגימה גם בחום המקומי האלים. לא גדולים, אבל חביבים בדרכם

יקב הבוטיק 'יפו' החל את דרכו ב-1998 במרתף בית משפחת צלניקר, בעליו, ברמת החי"ל. בשלוש השנים האחרונות פועל היקב במושב נווה מיכאל בעמק האלה, סמוך לכרמים שבבעלותו. לקראת החגים ההולכים וקרבים משחררים אנשי יפו שני אדומים חדשים: יפו קברנה סוביניון 2008 ויפו מרלו-סירה 2008. בטעימה מתגלים שני היפואים החדשים, עליהם חתום היינן סטפן צלניקר, כיינות לא גדולים אבל חביבים בדרכם.

יין הקברנה מושתת על 90% קברנה סוביניון ו-10% מרלו, לאיזון. גופו בינוני, נוטה למלא, ו-13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ניכרים בו. מרגישים בו רמזי פירות שחורים ותיבול. נחמד לשתות אותו ואין בו את כובד הראש של יינות הקברנה הרציניים, שלא תמיד קל ללגום מהם בקיץ האלים שלנו. יין המרלו-סירה מעניין ממנו, לטעמי. 70% מרלו ו-30% סירה הם קומבינציה נחמדת המשלבת את הרכות המעוגלת של המרלו, שמקבל שפיצים רבי חן מענבי הסירה. זה יין שחורג משגרת היינות המקומיים הקלאסיים ועושה זאת בחן רב.

כמו בדרך כלל כשמדובר ביינות בוטיק מקומיים, התמחור – 100 שקלים לשני היינות - קצת גבוה מדי בהתחשב בתמורה. יקב יפו לא שונה בכך מיקבים אחרים. עם זאת, העשייה הייננית עצמה כאן מכובדת וראויה.

מחר בביקורת המסעדות: איך מתפקדת מסעדת פרסקו ברחובות כשהשף עסוק בפתיחת הסניף האשקלוני?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully