וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה זה בא

דנה מלמד

7.9.2010 / 8:45

דנה מלמד לוקחת נשימה עמוקה לקראת המשפחתולוגיה ובינתיים מנסה להיאחז בפינה החיובית: זה הזמן לעוגת התפוחים של סבתא

עוד רגע זה מתחיל. החגים. בליל של רגשות מתערבל בתוכי לקראת החודש הלא ברור הזה. המון סימני שאלה והתמודדויות חדשות מתרוצצים לי בחיים וכרגע, ניתן לומר שרב הנסתר על הגלוי. הכל פתוח, ולא ברור עדיין לאן ואיך הדברים יתפתחו. מה שכן ברור, זה שהדברים יתחילו להתבהר (הם יהיו חייבים להתבהר), רק שנחצה את הגשר הזה. כן, אני מודה שאני מעט חוששת מהתקופה הזאת שמחכה לי. אני אוהבת לדעת. מצבים של חוסר ודאות בדרך כלל מלחיצים אותי.

בימים אלה, עולה לי בראש שוב ושוב הידיעה שכרגע, אני לא יכולה לעשות עם זה כלום. זה לא בידיים שלי. השליטה תחזור רק "אחרי החגים". הכל נמצא עכשיו במצב של המתנה. לא מדובר בפאוזה (כמו כשיוצאים לחופשה בקריביים) אלא במצב של "הולד". ואני הרי שונאת לחכות. עבור מצבים כאלה, נדרש מצרך יקר וחיוני: סבלנות. אורך רוח. נשימה. עמוקה.

תמיד טענתי שסבלנות זה משהו שאין לי. אבל אולי בעצם יש לי, ואני רק לא יודעת להשתמש בה? אולי סבלנות זה משהו שאפשר ליצור? העניין הוא, שיש כל מיני הפרעות בתדר, כמו פחד וסטרס וכל מיני התמודדויות של היומיום, שמפריעים לסבלנות להתהוות בתוכי. מה שמעודד, זה העובדה שבכל מקרה, את הזמן לא ניתן לעצור או להאיץ והוא יחלוף. עם סבלנות או בלעדיה, נצלח את הספטמבר המבורדק הזה, עם כל ימי החופש והמשפחתולוגיה האינטנסיבית. אני הולכת לקבל שיעור נהדר בסבלנות.

אז אחרי שקדחתי בסוגיה הזו לאורך השבוע החולף, אני מנסה לפנות קצת מקום לרגשות יותר נעימים. התרגשות, למשל. כמו פעם, שהיינו ילדים והציפייה היתה אך ורק לדברים משמחים כמו חופש מבצפר, ארוחות חגיגיות, בגדים יפים וחדשים, ביקורים משפחתיים (לא מהסוג המאולץ) ועוגת תפוחים בחושה של סבתא.

עוגת תפוחים בחושה. נמרוד סונדרס
עוגת תפוחים בחושה/נמרוד סונדרס

עוגת תפוחים בחושה של סבתא

החומרים ל-3 תבניות אינגליש קייק:
5-4 תפוחים ירוקים קלופים
4 כפות+1.5 כוסות סוכר
3 ביצים
גביע גבינה לבנה 9%
200 גרם חמאה רכה
חבילת (350 גרם) קמח תופח
כפית קינמון
100 גרם תערובת אגוזים קצוצים

אופן ההכנה:
1. פורסים את התפוחים לפרוסות דקות ומערבבים עם כף סוכר. את 3 כפות הסוכר הנותרות מערבבים עם קינמון ואגוזים ומניחים בצד.

2. מחממים תנור ל-180 מעלות.

3. שמים בקערת המיקסר חמאה וכוס וחצי סוכר ומקציפים עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים בהדרגה את הביצים, הגבינה והקמח. מוסיפים כ-2/3 מתערובת התפוחים לעיסה ומערבבים.

4. משמנים תבניות אינגליש קייק. מעבירים את התערובת לתבניות ומסדרים למעלה את התפוחים הנותרים. זורים את תערובת הסוכר, קינמון, אגוזים.

5. אופים כ-50-40 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש. ממתינים שהעוגה תצטנן מעט וזורים אבקת סוכר.

עוגת תפוחים בחושה. נמרוד סונדרס
עוגת תפוחים בחושה/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully