וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוצרים באדום-לבן

8.9.2010 / 0:33

שני יינות לבנים מגרמניה ששווים כל גרוש או האדומים הרציניים של יקבי כרמל ויתיר. אבי אפרתי עם המלצות לשולחן החג

שני לבנים ושני אדומים, ארבעתם מומלצים מאד, לתקופת החגים הבאה עלינו לטובה:

שני הלבנים המצוינים מגיעים מגרמניה, יפליאו ללוות את אלה מביניכם שיבחרו לחגוג על ארוחה מן הים ויהיו מהנים במיוחד גם סתם כך, שלא לצד אוכל. Riesling Scharzhofberger QbA 2008 של אחוזת Egon Muller ו–Riesling Kaltstadter Saumgen Kabinet Trocken 2007 של אחוזת Kohler Ruprecht הם שני ריזלינגים נהדרים מסוגם. הריזלינג של אגון מולר הוא לבן חצי מתוק מחבל הסאאר (השייך פורמלית לאזור המוזל) בגרמניה, הנודע ביינות הריזלינג המצוינים שלו. מדובר ביין לא יקר יחסית לאיכותו, שמספק עונג צרוף לאוהבי ריזלינג הנוטה למתיקות. הוא קל ואוורירי מחד, אבל יש בו עושר נאה ביותר. החומציות שבו מחודדת, אבל יש בו מתיקות נעימה ומקסימה. זה יין שאפשר ללגום ממנו ללא הפסקה בכל מצב. המחיר: 144.5 שקלים (130 לחברי מועדון גי'אקונדה, היבואן. החברות אינה כרוכה בתשלום).

הריזלינג של קוהלר רופרכט, מאזור פפאלץ (Pfalz), אחר לגמרי. הוא יבש ויש בו גוף הנוטה למלא, עוצמה רבה ונוכחות שאין להתעלם ממנה. היובש שלו מוחשי, הוא עשיר, תקיף, עוקצני ומדויק מאד ועם זאת אלגנטי. לגמנו אותו לצד ארוחת פירות ים וסיימנו את הבקבוק כמעט בלי לשים לב. המחיר, 130 שקלים (117 לחברי המועדון), שווה כל גרוש.

התותחים של רשימת המומלצים לחג הזה הם היינות הבכירים של יקבי כרמל ויקב יתיר: כרמל לימיטד אדישן 2007 ויער יתיר 2007. שניהם מיועדים לחלק היותר רציני בארוחה.

ה"לימיטד אדישן" מופץ במהדורה ממוספרת והופקו ממנו קצת למעלה מ-19,000 בקבוקים. הוא מורכב מ-57% ענבי קברנה סוביניון מכרם קאיומי וכרם בן זמרה, 31% פטי ורדו מכרם עלמה, 5% מרלו מכרם קאיומי, 5% מלבק מכרם עלמה ו-2% קברנה פרנק מכרם נטועה. בכל המקרים מדובר ביבולים הטובים ביותר. היין שהופק מכל כרם עבר התיישנות בנפרד במשך 15 חודשים והבלנד הסופי נקבע רק לאחר מכן. התוצאה – יין יין, שנועד לתפוס מקום ברשימת היינות הגדולים במונחים מקומיים, ומצליח בכך. צבעו אדום עמוק, גופו מלא והוא עשיר במיוחד. ניכרת נוכחות לטאנינים שיסחבו אותו היטב, עד שימצה את המרב מעצמו, אפילו ארבע שנים מהיום. הביקבוק נערך לאחר סינון גס בלבד, מה שגורם להיווצרות משקעים בתחתית הבקבוק. גם אם לא תפתחו אותו לארוחת החג הזה, זה יין שבהחלט שווה לשים עליו יד, על אף המחיר המפולפל – 250 שקלים. צפוי לו עתיד מרשים.

"יער יתיר", יין הדגל של יקבי יתיר, מופץ במהדורה מוגבלת (26,000 בקבוקים) אף הוא. מדובר בבלנד בורדולזי ברוחו של 50% ענבי קברנה סוביניון, 36% פטי ורדו, 7% מרלו ו-7% מלבק. כל הענבים נבצרו מיקבים במורדות הר יתיר הגבוה (900 מ'), מחלקות שהניבו את היינות האיכותיים ביותר והתיישנו 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ושנה נוספת בבקבוק. כמו בדרך כלל, יעיר יתיר החדש הוא יין מצוין. צבעו אדום הנוטה לסגול, הוא מרוכז מאד, עוצמתי במיוחד ועם זאת לא תוקפני ואפילו מגלה לא מעט רכות. פוטנציאל ההתיישנות הוא בן שלוש שנים לפחות, אבל כבר עכשיו אפשר ליהנות ממנו מאד. תמחורו, 250 שקלים, קצת גבוה מדי לטעמי ביחס לאיכויותיו (תמחורם של יינות יתיר קפץ פלאים מאז הצל"ש לו זכו מרוברט פארקר), אבל היין מהנה במיוחד וללא ספק מומלץ לארוחת בשרים משמעותית. שנה טובה!

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully