וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלתי משכנע

13.10.2010 / 12:44

יקב טפרברג אמנם השתדרג בשנים האחרונות, אבל היינות החדשים שהוציאו גרמו לאבי אפרתי דווקא ללכת לאיבוד

יקב טפרברג עשה בשנים האחרונות קפיצת איכות מרשימה ביותר. מיקב פשוט, שייצר בעיקר יינות עממיים, שלא לומר מיושנים, תחת שמו הקודם – יקבי אפרת, הוא הפך לגורם משמעותי בזירה, שגם מספק יינות לא רעים כלל. עם זאת, שני היינות האחרונים ששוחררו שם, משכנעים קצת פחות.

שרדונה סילבר 2009 הוא יין חסר יומרות, השייך לקטגוריית המחירים הבינונית-זולה (49 שקלים) ובכל זאת, הוא איננו מספק. היין מורכב מ-100% ענבי שרדונה שגדלו בכרם בשפלת יהודה. הוא שהה שישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. גופו קל-בינוני, צבעו ירקרק בהיר, הוא משגר אל האף ניחוחות פרי, אבל קצת הולך לאיבוד בחיך. יש בו אולי מידה של רעננות, אך אין בו את החינניות והממזריות של לבן פשוט אך ראוי. אפשר ללגמו כיין יומיום שילווה מאכלי עוף או פסטה, אבל הוא אינו בבחינת הכרח.

טפרברג טרה מלבק 2008 מוצלח ממנו. זו השניה השניה בה משחררים טפרברג יין מלבק, זן שמקורו בבורדו, אבל פופולרי מאד בתעשיית היין בארגנטינה. המלבק החדש מתומחר ב-62 שקלים ובהתחשב באדומים מקבוצת המחיר שלו מהווה אופציה סבירה, אף אם לא יוצאת דופן. עם גוף בינוני, ארומות של פירות יער ותבלינים, רכות מסוימת ונעימות בלגימה, זה יין שיכול ללוות תבשילי קדרה או מנות פסטה ברטבים בשריים. אפשר ללגום ממנו ואפילו ליהנות אך אין מדובר באופציית VALUE FOR MONEY מבריקה. בקבוצת המחיר שלו ישנם יינות ראויים ממנו. לכן, האף שכאמור, זהו יין סביר, מדובר באכזבה.

מחר בביקורת: מסעדת MAZE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully