וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתים להיות בבורגון

3.11.2010 / 17:55

אבי אפרתי לוגם שלושה צרפתיים מיוחסים ומסכים שהם לא בטופ, אבל הם בהחלט שווים את המחיר

שלושה יינות צרפתיים המשווקים לאחרונה ברשת "דרך היין" נשתו אצלי לאחרונה. שלושתם מתומחרים במחירים נגישים ושווה לשים לב אליהם. הם מגיעים מאיזור בורגון ומקורם בדומיין בושאר פרה & פיס (Domaine Bouchard Pere Fils).

בורגון אליגוטה 2008, של שאטו דה בון (Chateau de Beaune) מאיזור קוט ד'ור (Cote d'Or) הוא לבן יבש חמדמד המושתת על ענבי אליגוטה. מדובר בלבן יבש פרחוני מאוד, נטול יומרות ושמח. לא יין חשוב להתפאר בו, אבל ללגימה יומיומית של יין פשוט אך מוקפד יחסית הוא בהחלט מומלץ (64.90 שקלים).

בורגון אדום רזרב 2007, מאותו שאטו, מושתת על ענבי פינו
נואר, התיישן בחביות עץ אלון צרפתי ומספק הצצה צנועה אך נעימה לעולם האדומים של בורגון. זהו בורגון שעל אף העדר היומרה ניכרת בו מידה של עומק ומורכבות, אבל לא הוגן להעמידו למבחן ליד יינות בורגון גדולים. נכון יותר להתייחס אליו בהתחשב במחירו – 100 שקלים – עבורו הוא מספק תמורה לא רעה בכלל, בטח בהשוואה ליינות אחרים המיובאים בצרפת ותמחורם נוטה למופרז.

את ההנאה הגדולה מכולם סיפק לנו יין שאבלי (Chablis) 2008 של דומיין וויליאם פבה (Domaine William Fevre). שאבלי הוא מהאיזורים המיוחסים בעולם בתחום היינות הלבנים. לשאבלי של דומיין וויליאם פבה צבע קש בהיר והוא מספק מניפת ניחוחות וטעמים משמחת במיוחד. שוב, כמו קודמיו מבורגון שתוארו ממעל, זה לא שאבלי ענק. בשביל כאלו צריך לשלם לא מעט. אבל עבור תג המחיר שלו – 120 שקלים, הוא מספק חווייה מהנה ומוצלחת במיוחד.

מחר בביקורת המסעדות: אורנה ואלה בהרצליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully