וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל מנה קטנה היא טאפאס

14.2.2011 / 21:01

דיטה ברונשטיין שבה לחיי הלילה ופותחת את "ברדיטה", בר עם מטבח פתוח שיאפשר לכם לעשות קרוזינג לבשר בעודו על האש

כשאורחי המסעדה "דיטושקה" שבנווה צדק נאלצו לעזוב בחצות הליל, עם סגירת המסעדה וציינו כי היו שמחים להמשיך בבילוי, עלה בדיטה ברונשטיין אותו ניצוץ ישן מגלגולה הקודם כאושיית חיי לילה. כיום, יש לה את התשובה עבורם בדמות "ברדיטה", בר שהוקם ביפו בלב שוק הפשפשים ונפתח להרצה לפני כשבוע.

דיטה, דמות מוכרת בסצנה התל אביבית, הייתה פעילה מאוד בחיי הלילה כבר בשנות ה-80 ובבעלותה בין היתר היו מסעדת "ביבר" האגדית בבן יהודה, ומסעדת "דיטה" ברוטשילד. לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן חזרה מבוגרת ומפוכחת יותר ופתחה את "דיטושקה" בנווה צדק, בשותפות עם ציון פרג'ון, מתוך רצון לארח סועדים במקום משפחתי ואינטימי. כעבור שנה וחצי רגועים יחסית, ולאור בקשת הלקוחות, החלו דיטה ושותפה ציון פרג'ון לחפש לוקיישן חדש. "רציתי עוד משהו, משהו אחר, שעובד בלילה", מסבירה דיטה. "תמיד חייתי את חיי הלילה, הייתה לי הפסקה, כעת הגיע הזמן שאחזור".

ברדיטה. דנה מאירזון
הברדיטה וכיסאות הבר הגבוהים עטויי הבד הסגול/דנה מאירזון

חיבתה הגדולה של דיטה לשוק הפשפשים היא מעבר לבחירת הלוקיישן. חלק מתכולת השוק מעטרת את ביתה, כמו גם את העיצוב של מסעדת דיטושקה. גם בחלל של ברדיטה לא נפקד מקומו של השוק, והוא נראה בכיסאות הבר הגבוהים עטויי ריפוד סגול, שמכניסים שמחת חיים לעץ הכהה ממנו עשויים השולחנות והכיסאות במקום.

הבר משולב עם מטבח פתוח ובו נצלים הבשרים לעיני הלקוחות. שאר העניינים הקולינאריים מתרחשים בקומה השנייה, שם מצוי קודש הקודשים של השפית.

המנות במקום קטנות יחסית וקלילות. "מדובר במנות של בר, שהן קטנות יותר ממנות של מסעדה", שוטחת השפית את הרציונל. "הן מתאימות יותר לאלכוהול. פה אפשר להזמין במחיר מנה אחת גדולה במסעדה, 3-4 מנות קטנות, ואז יש יותר מבחר וטעמים".

ברדיטה. דנה מאירזון
חזה עוף ממולא בארטישוק ופטריות כמהין, עטוף בבייקון/דנה מאירזון

בתפריט מבחר מגוון מאוד של מנות משלל השפעות, כאשר דיטה מבהירה כי לא מדובר בטאפאס אלא במנה קטנה יחסית. בין המנות: קיופולו - סלט חצילים בולגרי (18 שקלים), איקרא בצל קצוץ ועגבניות (28 שקלים), כדורי ריזוטו ממולאים במוצרלה, בזיליקום ואנשובי, סלט אורוגולה ואיולי (34 שקלים), כבדי עוף בקרמל, בצל, אגסים, ארטישוק וחמוציות (44 שקלים), חזה עוף ממולא בארטישוק ופטריות כמהין עטוף בבייקון (46 שקלים), קבבונים ממולאים בגבינה בולגרית ורוטב יוגורט (42 שקלים), בלינצ'ס ריקוטה ופטל (38 שקלים) ועוד.

ברדיטה. דנה מאירזון
בלינצ'ס ריקוטה ופטל/דנה מאירזון

בבר החדש מצוי חדר עישון מרווח ובעתיד צפוי להיות בו שולחן אבירים ארוך, שיוסיף לחוויה הקולקטיבית של המעשנים ה"דחויים". החדר הוקם כדי "שכולם יוכלו לעשות מה שבא להם, הרי בשביל מה יש בר אם לא בשביל זה?" אומרת דיטה בחיוך שובב, ומשדרת שבגיל 58, הלילה עוד צעיר.

יהודה מרגוזה 8 יפו (במתחם שוק הפשפשים). טל' 03-6838333
שעות פתיחה: בשלבי ההרצה א'-ש' 18:00-02:00 מדי יום. החל משבוע הבא, יעבור לפעול מ-12 בצהריים מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully