וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מסעדות: כמה טוב שבאת הביתה

21.4.2011 / 6:48

אבי אפרתי מגיע למעדניית גולדשטיין בצומת סביון כדי למצוא אוכל יהודי טוב, סלטי מעדניה מעולים וכרוב ממולא מענג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמוק מיט סנדביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזור בקעת אונו הוא מהשחונים ביותר בישראל מבחינה קולינרית. קרית אונו, גני תקווה, נווה מונוסון, יהוד, סביון; כל אלו ועוד נמצאים שם, עם קהל יעד עצום שברובו הגדול יכול גם יכול להרשות לעצמו לצאת למסעדה ראויה. ואף על פי כן, חשוך שם. מעט מאד מקומות נפתחים ובאלו שכן יש כמעט תמיד, אוכל עגמומי ומצער, שלא מספק סיבה לצאת בעבורו מהבית. נכון, לא מדובר באיזור ספר המשווע למקומות משלו. תל אביב קרובה ומחוץ לשעות הפקקים אפשר להגיע אליה תוך דקות ספורות. בכל זאת, במרחב כה מפותח מבחינה סוציו אקונומית, טבעי שיתפתחו מיזמי אוכל ראויים ולא כך הוא.

לתוך הוואקום הזה הגיח השף אלרן גולדשטיין. אלו מביניכם שעקבו אחר הסצינה בעשור הקודם זוכרים את גולדשטיין כאחת ההבטחות הגדולות של השנים ההן. הוא החל את דרכו בקרן של חיים כהן, השתלם ועבד בחו"ל במסעדות נחשבות, בהן "דניאל בולו" בניו יורק והוביל בהצלחה יתרה בשעתו את המטבחים באמזון, רני ובנג'מין. בשלושת המקומות הללו ניכרו בבישול שלו יצירתיות ותחכום. גולדשטיין לא היה עוד שף שמוביל מסעדה. הוא היה איש מקצוע עם אמירה, תעוזה וביצים. ברור היה אז שאם יתמיד וינהל את עצמו נכון, אין סיבה שלא ימריא אל הצמרת.

גולדשטיין בחר אחרת. במקום מסעדה מעוצבת ומעודכנת הוא מוביל בצומת סביון מעדנייה שאפשר גם לאכול בה, מסעדנייה כפי שמגדיר המקום הזה את עצמו. מדובר באזימוט הכי רחוק שאפשר ממטבחי השף המתוחכמים שלו בעבר. כמו מספיק שפים מצליחים בעבר שנצלו באש הגהינום של מסעדה ובחרו לנצל את כשרונם אחרת, גם גולדשטיין הלך על האופציה הנינוחה יותר והמוטרפת פחות. זו בחירה שמזכירה, שוב, כמה קשה, מורכב ואכזרי העסק הזה. מצד שני, אנשי אונו-גני תקווה-יהוד-סביון הרוויחו בגדול ולא רק הם.

אפשר לרכוש בגולדשטיין אוכל לקחת הביתה אבל אפשר גם לבחור מהוויטרינה ולהתפנן על מטבח הדלי המוקפד להפליא של גולדשטיין. המרכז המסחרי בו ממוקמת גודלשטיין אינטימי אמנם אבל נטול ייחוד לחלוטין. מצד שני האוכל הוא עונג, השירות מצוין ובירה על בטן ריקה ואחריה עוד אחת, עושות את הכל נעים קצת יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרוב ממולא. תענוג שלא נגמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

העסקית התקפה כל היום מאפשרת לקבל במחיר העיקרית גם שתי טעימות מן המעדנייה. לא הסתפקנו בטעימות המעדנייה והזמנו פלטת דגים (48 שקלים) שכללה דג מלוח עם שמיר, מטיאס בשמנת חמוצה, סלמון מעושן ואיקרא, במינונים מוגזמים לגמרי, עם סלסלת לחמים מצוינים מתוצרת הבית. למעט האיקרא שהייתה לא יותר מבסדר, האחרים היו טובים מאד. להבדיל מהזוועות שאפשר למצוא במספיק מקומות כשמגיעים לסקציה הזו, כאן ניכר שהכל היה איכותי ומוקפד לעילא. הסלמון המעושן היה שני רק לזה המוגש בקלואליס של ויקטור גלוגר. מיני הסלטים שהגיעו במסגרת העסקית לצד פלטת הדגים היו טובים וראויים אבל לא באמת התמודדו מול הדגים. סלט אצות הווקאמה, נטע זר במטבח מהסוג הזה, היה הפחות מוצלח מכולם.

ואז הגיע העיקר, שבעבורו שווה גולדשטיין נסיעה מיוחדת, אפילו מרחוק: סנדביץ' סמוק מיט (58) וכרוב ממולא חגיגי (48). המטבח היהודי מזרח אירופאי שעוצב ע"י המהגרים היהודים בארה"ב למטבח הדלי, הוא בעצם חלק מהשורש הקולינרי שלנו. העובדה שכל כך נדיר למצוא כאן אוכל כזה שגם מצליח להצטיין היא סוג של תעודת עניות לסצינה בישראל. הסנדביץ' והכרוב היו נהדרים. באמת. בסנדביץ' היה בשר חזה עגל שנכבש זמן רב. הוא היה רך וענוג, מלא טעמי בשר, שמנמן ברמות פליליות, בדיוק כמו שצריך, ועם לחם מצוין ומלפפון בחמיצות עדינה. זה כריך ענק, עם למעלה מ-200 גרם בשר, ששיפוד תקוע באמצעו. כמו שאוכלים אצל רובן, רק עם טעם של ארוחת צהריים, להבדיל ממנצ'יס, ובטעמים הרבה פחות אגרסיביים. אפשר בוודאות לקבוע שמדובר בכריך הטוב ביותר מסוגו בישראל כולה.

גם הכרוב היה אושר. במקום הכרוב הממולא הקונבנציונלי, עם עלים מופרדים שכל אחד מהם ממולא בנפרד, כאן ממלאים את הכרוב בשלמותו, שכבה שכבה, בבשר עגל עשיר ומתקתק ברוטב על בסיס עגבניות שרי ומשמשים. זו מנה מופלאה שעושה כבוד גדול למטבח היהודי-מזרח אירופאי. אכלנו ממנה לאט לאט, מתענגים על כל ביס, מתבאסים שזה נגמר.

מאחר ומדובר במנות ענק דשנות, בנקודה זו כבר קשה היה לנשום. הזמנו מלבי טפיוקה (14) קטן, קליל ומצוין וליד האפסרסו צ'יפרו אותנו בצמד טראפלס מצוינים.

הסצינה אולי הפסידה שף שעשוי היה להוביל מסעדה רצינית, אבל הרוויחה את מטבח הדלי הטוב בישראל. ארוחה בגולדשטיין היא לא פחות מעונג. גם אם לא כל המנות מיישרות קו אל השיאים האקסטטיים שסיפקו לנו הכרוב והסנדביץ', מדובר במטבח מנצח מסוגו. שווה בעליל להשקיע נסיעה מיוחדת לשם ואפילו לספוג את הלוקיישן, היומיומי לחלוטין. צריך לקוות שהמסעדניה של גולדשטיין כאן כדי להישאר.

גולדשטיין. רחוב לוי אשכול 201, צומת סביון. 03-5330304

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשבון:

פלטת דגים מעדנייה – 48
כרוב ממולא חגיגי – 48
סנדביץ' סמוק מיט – 58
מלבי טפיוקה – 14
2 קרלסברג – 34
קורונה – 19
אספרסו כפול – 10

סך הכל: 231 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully