וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים מנפנפים

18.5.2011 / 13:16

שיפודיית האחים של יותם ואסף דוקטור שנפתחה השבוע בתל אביב מנסה לתת מענה למי שרוצה לאכול לאפה בסטייל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנפנפים בסטייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיום השיפוץ המיוחל של מתחם הבימה, מקרין גם על דרום רחוב אבן גבירול, שעד לפני כשנה וחצי היה משמים למדי. יותר ויותר מקומות נפתחים באזור, שהפך למעבדה לקונספטים גסטרונומיים חדשניים. כחלק מהגל הנוכחי נפתחה לפני כחודשיים "שוגר דדי", חנות לעוגיות זעירות, בעוד כשלושה שבועות יפתח השף ניצן רז (סושי סמבה) מסעדה בסגנון ספרדי – יפני בבית ציוני אמריקה. ואם זה לא מספיק, בימים אלו נחנכת להרצה מסעדת בשרים תחת השם "האחים", שיפודייה מודרנית, מעין הכלאה של סטקייה משנות ה-70 ומסעדה תל אביבית עכשווית.

אדריכלי המקום הם האחים יותם ואסף דוקטור. בבעלותם, הקרפצ'יו בר הסמוך שכבר לאחר פתיחתו, התעקש האח אסף, (שמשמש כשף המקום), להגשים חלום ולפתוח גם שיפודייה בתל אביב. "אין שיפודיות של ממש במרכז תל אביב", מסביר יותם. "רובן נמצאות במעטפת העיר".

בשל העובדה שרוב המזללות באזור דרום אבן גבירול ורחוב קרליבך, לא מאפשרות ישיבה ממושכת, הבינו השניים שיש כאן הזדמנות. השיפודייה המסורתית עברה התאמה למסעדה, שבה בניגוד לחוקי הז'אנר אין אווירת "לאכול וללכת". החלל מעוצב באופן ביתי עם בר קטן ותאורה חמימה, יחד עם אלמנטים אורבניים כמו לבנים חשופות. לאווירה האינטימית תוסיפו בשר טרי וגריל, ושעות פתיחה שנמתחות עד הלילה ותקבלו שיפודייה לתל אביבים.

את התפריט במקום בנה השף אסף דוקטור כאשר לאורך התפריט ניכרות מנות שיפודיה מסורתיות עם טוויסט לקהל המקומי. כך למשל הפתיחים במקום הם גרסה עדכנית ל"סלטי השיפודיה" המסורתיים, ולאחריהם בחירה בין מבחר המנות המוגשות בפשטות.

בתפריט, סלטים כגון: עדשים שחורות בטחינה ולבן, סלט כרוב אדום בשמן כמהין ואגוזים, חומוס ביתי, סביצ?ה דג בטחינה ועגבניות ערבה, איקרא תוצרת ביתית מביצי דג סזאר ועוד (18/35 שקלים לסועד ללא / עם הזמנת עיקרית, או בתמחור משתנה לפי סלט בודד). בעיקריות, שיפודי פרגית (50 שקלים לצמד שיפודים), נתח קצבים (82 שקלים), פילה לבן (52 שקלים), ביביי קלמרי (58 שקלים) ובגרסה הצמחונית שיפודי ירקות (38 שקלים) או טופו (42 שקלים). בצהריים הן מוגשות עם שתי תוספות לבחירה תמורת אותו המחיר, עם תוספת כגון אורז עם ירוקים או צ'יפס הבית.

עוד בתפריט וריאציות שונות על השיפודים בפיתה, ומספר מנות סינייה כמו קבב טלה וירקות צלויים (55 שקלים). ולסיום, בקריצת רטרו לקינוחי השיפודייה המסורתית מוגשות מנות כמו מלבי עם פיסטוק והל (23 שקלים) לצד ערק תוצרת בית בטעמי ביטר למון, רימונים או הדרים (28 שקלים לזוג / 45 שקלים לרביעיה).


האחים. רחוב אבן גבירול 12, תל אביב. 03-6917171
שעות פתיחה: א'-ו' 12:00-00:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיפודיית האחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully