וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובות השתיים

26.5.2011 / 15:13

בחודש באחרון נפתחו שני מקומות בבעלות נשית מובהקת. ביסטרו עלמה במזכרת בתיה וקונדיטוריה בייקברי בתל אביב

למרות תיוג המטבח כשטח נשי, נדיר לפגוש בנשים מנהלות בעולם המסעדות ועל אחת כמה וכמה שותפות. בחודש האחרון נפתחו שני מקומות שבהם שותפות נשית, האחת שפית והשנייה מנהלת, בשניהם מקומות עם אופי רב ודגש על העיצוב ושני המקומות מספקים גם שירותי קייטרינג והזמנות שונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביסטרו עלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלמה

למרות שמזכרת בתיה היא מושבת הברון רוטשילד בדיוק כמו זיכרון יעקב וראש פינה, עם הרבה היסטוריה וחן, נדמה כי היא הידועה פחות מבין שלושתן. לפני כשבועיים נפתח במושבה ביסטרו בבעלותן של שיר ישראלי (40), מסעדנית, וגלית רומנו (36), קונדיטורית.

בשנים האחרונות שימש המקום כבית קפה בניהולה של שיר, ולאחר שזו החליטה לשנות כיוון למסעדת שף, חברה לגלית לשיתוף פעולה. חלל המסעדה הוא מבנה מוכרז לשימור עשוי אבני כורכר, עם תריסי עץ וגג מרעפים עתיקים שיוצרו בתחילת המאה ה-19.

על התפריט מנצח השף עידו דיין כאשר כל הלחמים והמאפים במקום עשויים בתוך תנור אבן. בין המנות בקלאווה עזים: אטריות קדאיף, תרד מוקפץ, גבינת עזים ופלפלים קלויים על מצע יוגורט עזים (32 שקלים), פטריות ממולאות בגבינות עזים בליווי סלט תרד חם (32), פילה סלמון ברוטב קרמל תפוז על מצע קרם בטטה (69 שקלים) ועוד. גם הקינוחים מיוצרים במקום כמו שכבות של בצק אגוזים וקרם ברולה ברוטב וניל-נענע (37 שקלים), קוקילידה שכבות של עוגיות פקאן עם גלידת וניל איטלקית ורוטב שוקולד בלגי חם (37 שקלים).

בצהריים בין השעות 12:00-17:00 בימים א'-ה' מוגשות ארוחות ובימי שישי מוגש בופה בראנץ' עם לחמים טריים, מאפים, סלטים, פשטידות, חביתות וקינוחים במחיר 69 שקלים לאדם.

עלמה. רחוב דב שמיר 4, מזכרת בתיה. 08-9348302.
שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-23:30, ו' 09:00-16:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביסטרו עלמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בייקברי

מסתבר שטרנד הקאפקייקס שתקף אותנו בשנה שעברה לא הותיר מאחוריו חלל ריק, אלא עשה הסבה אל תוך נישת מאפיות הבוטיק. על חורבות ויולה'ס קאפקייקס בדיזנגוף, אחת מקורבנות הטרנד החולף, קמה מאפייה חדשה בעיצוב אירופאי, ובין מרכולתה, כן כן, אותם הקאפקייקס, שלמען הגילוי הנאות מהווים חלק זניח מהסחורה. הקונדיטורית דניאלה שניידר (57) האוחזת ברזומה שבו בין היתר לימודים בקורדון בלו הצרפתי, הצטרפה לחברת ילדות, אורנה שטיינלאוף, לבניית מקדש למאפים ומתוקים ששמו בישראל "בייקברי". המקום, משחק מילים על הבלאקברי, הוא גם חנות לדברי אפייה.

המקום קטן ואינטימי עם ארבעה שולחנות בחוץ. שטיינלאוף, מנהלת מפעל שהיא גם מעצבת, ייצרה מקום צבעוני מאוד, ומעבר לצבעים הפסטל ועטיפות צלופן משובבות נפש למוצרים, המדפים המתפקעים מכלי מטבח מעוצבים, מאגים, קערות, חולטי חליטות ועוד וכמובן הגוון העיקרי מתקבל משלל המתוקים.

כל האקשן והאפייה מתרחשים בקומה העליונה בקונדיטוריה של דניאלה. בסחורה עוגיות מקרון צבעוניות (5 שקלים ליחידה), קאפקייקס בטעמי קסטרד לימון, רד וולווט עם מסקרפונה ועוד (מחיר יחידה נע בין 15-18 שקלים), מרמלדות, עוגות בחושות כמו גזר ואגוזים, עוגות קרם שונות וערכות חצי מוכנות להכנת פבלובה או פרופיטרול שחוסכות קניה של עוגה שיש להגיש טריה ומאפשרות לעשות את השלב האחרון בבית (30-120 שקלים). עוד במקום מלוחים כמו קלצונה ופוקצ'ה אישית (15-24 שקלים), קישים בטעמי רוקפור תרד וגבינות (60-120 שקלים), ובהמשך ישתלבו בתפריט גם מאפים ללא סוכר וללא גלוטן כמו גם לחמים וקרואסונים שנעשים באופן ידני.

בייקברי. רחוב דיזנגוף 154, תל אביב. 072-2152233

שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-20:00, ו' 09:00-17:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully