וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מסעדות: אחי, זה כמעט הכי

2.6.2011 / 6:27

אבי אפרתי יוצא לאכול במסעדת האחים, ומסיק שעם עוד קצת שיפשוף, היא תהיה אלטרנטיבה לא רעה למסעדות בשר בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיפודיה משודרגת עם גרוב; זה הקונספט של האחים, המסעדה החדשה של יותם ואסף דוקטור, שזה אך נפתחה. זה רעיון שלא ממש ניתן לומר עליו "איך אף אחד לא חשב על זה עד עכשיו?" ובכל זאת, אף אחד לא הוציא לפועל. שיפודיה היא פורמט ההסעדה הפופולרי ביותר במדינת ישראל לדורותיה, אבל לעולם היתה שייכת לנישת בילוי פונקציונלי ועממי בלבד; בטח שלא על הערוץ הבלייני.

להלכה, הולכים האחים דוקטור, שמפעילים ביעילות בשנים האחרונות את הקרפצ'יו בר, על הצלחה מובנת מאליה. מה יותר בטוח משיפודיה מסוגננת, בתחילת אבן גבירול – איזור שהוא אבן שואבת לעובדים רבים בצהריים, ומרכזי דיו כדי שישמש אתר עלייה לרגל לשבירת מאנצ'יז בלילה. תראו מה קורה 300 מטר דרומה משם, בערב המאוחר, בסנדוויצ'יית רובן. אבל למעשה, הסיפור מורכב יותר. האחים אמורים לספק יותר מהסטנדרט בשיפודיה רגילה. זה הרי המיתוג שלהם ואחרת אין להם זכות קיום. בשביל לעשות את זה הם צריכים להשקיע. בבשר טוב יותר, בסלטים מליגה אחרת; לספק ערך מוסף. אי אפשר לספק את הסחורה מבלי לתמחר גבוה יותר משיפודיה רגילה וכאן מתחיל המלכוד. האם די בשדרוג שמספקים האחים לפורמט השיפודיה הרגיל, כדי לשכנע להוציא יותר?

הגענו ל"האחים" בערב וגילינו מקום נאה וצוהל שמבחינה ויזואלית אכן אין דבר או חצי דבר בינו ובין שיפודיה. העיצוב מזכיר מסעדת סמארט קז'ואל עכשווית, שהייתה יכולה לאכלס בקלות גם בר יין או טפאס בר. חביב ונעים שם, עם עיצוב שמשלב ברזל ואבן, בר קטן, מוסיקה נחמדת וויטרינות גדולות לרחוב. התפריט מגיש מיני שיפודים מכל הסקציות – עוף, בקר, טלה ולבן; שתי אופציות סינייה ואפשרויות גריל נוספות שאינן שיפודים (ספייריבס, אוכף טלה, דג). המקום רק נפתח ובהמשך, מבטיחים, ישולבו גם שיפודי פירות ים. בתפריט האלכוהול, בין היתר, יש קנקנים עם בירה וקנקנים העונים לשמות: עראק ניצוצות (עם אשכולית אדומה), עראק נצחונות (עם ביטר למון) ועראק תעופות (עם תה קר)...

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשקלול צרימות קטנות של פתיחה, שנראה שניתן יהיה להתגבר עליהם בהמשך, זו הייתה ארוחה סימפטית שהשאירה תחושה של נעים. בתחילה הגיעה ערכת הסלטים (18 שקלים לסועד). תשע צלוחיות היו בה והיא הייתה מוצלחת באמת. סלט כרוב אדום טוב עם שמן כמהין ואגוזים, חומוס מוצלח למדי עם גרגירים; טחינה לבנה עדינה, סלסה טרייה בחריפות מתונה, סלט שעועית לבנה מושקע, טבולה, זיתים טובים. כל אלו ועוד היו שם ותוספות מהם הגיעו שוב ושוב בכל פעם שהתרוקנו.

זו ערכת סלטים שמבטאת בבירור את השדרוג לעומת שיפודיות שכולנו מכירים. אולי לא כמו הפער בין הסלטים המפוארים של אל באבור למשל לאלו של מסעדה ערבית מזרחית רגילה, אבל בכל זאת, הפער ניכר. הזמנו גם סלט ירקות (14) וסלט עשבי תיבול (18) שהיו שניהם רעננים וטריים. בעיקריות, הקפדנו על נציגות לכל סקציה: שיפוד אנטריקוט (35), שיפוד מולארד (30), פרגית עם שומן כבש (25), קבב טלה (25) וקבב לבן (24).

ייאמר מייד: מושלם זה לא היה. אם הסלטים עברו בהצלחה יתרה, הבשר זוכה בהחלט להערות וראוי למקצה שיפורים. שיפוד האנטריקוט היה טוב מאד וחשף בשר מספק שיש להמשיך עימו את ההתקשרות. הוא נצלה בדיוק בדרגת מידיום ועשה היטב את העבודה. גם במולארד היה בשר טוב, אבל דקה מיותרת על הגריל הפכה אותו לקשה מידי. נהנינו, מאד, משיפוד הפרגית ששומן הכבש הוסיף לו נופך מושחת ומענג. קבב הטלה היה בסדר, עם עומס תיבול שקצת העלים את טעם הטלה הטוב כשלעצמו; והקבב הלבן מיותר לגמרי. הבשר בו לא הצליח לשמש נשא טעמים ראוי, בדומה לקבב עוף מוצלח מסוגו. הוא היה תפל לגמרי ויבש לגמרי. בבוא האחים דוקטור להסיק לקחים ראשונים מפאזת הפתיחה, הראשון שבהם צריך להיות השמטת השיפוד הזה מהתפריט.

אז מה היה לנו שם? אמנם שתי צליפות בלבד מתוך חמישה ניסיונות, אבל עם עוד קצת יותר דיוק על הגריל (מולארד) ובתיבול (קבב טלה) יכולה הייתה להתקבל צלחת סיחים טובה באמת. הקבב הלבן שייך לז'אנר טעויות הפתיחה שלא צריך לספור, אבל סביר שעם עוד קצת השתפשפות אפשר יהיה לאכול באחים אחלה שיפודים.

קינחנו בקרם בוואריה (27), האמא הגדולה של קינוחי השיפודיות בכל הזמנים, שהייתה די ככה, ובמלבי (22) נחמד. סיכמנו שמסקרן יהיה לחזור בעוד שבועות מספר, לוודא שהמכונה אכן הופכת למשופשפת ומדויקת יותר. אם זה באמת יקרה, והשיפודים ב"האחים" יספקו את הסחורה ללא דופי, בהחלט הרווחנו מקום, שצריך להיות בו כדי להישאר. זו תהיה האלטרנטיבה הראויה למספיק מסעדות בשר רבות יומרה ולא במיוחד מוצלחות הפועלות בשטח.

האחים. אבן גבירול 12, תל אביב. 6917171 03.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חשבון:

2 X ערכת סלטים (ללא הגבלה לסועד): 36 שקלים
סלט ירקות: 14 שקלים
סלט עשבי תיבול: 18 שקלים
שיפוד אנטרקוט: 35 שקלים
שיפוד מולארד: 30 שקלים
קבאב טלה: 25 שקלים
קבאב לבן: 24 שקלים
שיפוד פרגית עם שומן כבש: 25 שקלים
מלבי: 22 שקלים
בוואריה: 27 שקלים
בקבוק טובורג: 21 שקלים
תה עם נענע: 8 שקלים

סה"כ: 285 שקלים
לאחר 10% הנחת הרצה: 257 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully