וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: 5 הבראנצ'ים הכי טובים בירושלים

1.6.2011 / 11:11

בראנץ' היא אולי הארוחה המושלמת. לרגל יום ירושלים נבחרו 5 הבראנצ'ים הכי טובים בעיר, בדיוק למי שלא יודע אם לאכול בוקר או צהריים

יום ירושלים שנחגג היום הוא הזדמנות מעולה לעלות לביקור בבירה ולפקוד בדרך את המסעדות ובתי הקפה לבראנץ' טעים ובצדו אווירה ירושלמית. למי שלא מכיר את העיר ומתקשה לפלס דרכו בין מלכודות התיירים ובתי קפה משמימים, הנה המלצה של כמה מוסדות ירושלמיים אסליים שמציעים תפריט מצוין לארוחת בוקר, צהריים או מה שביניהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה קדוש: המפתה

כשחוצים את רחוב שלומציון המלכה האפור, אי אפשר שלא לעמוד בפיתוי, לעצור לרגע ולהציץ לוויטרינה הצבעונית ושוקקת החיים של קפה קדוש. תצוגת הזכוכית הרחבה, עמוסה תמיד בעוגות מפוארות ומאפים מידה המוכשרת של קרן קדוש, הקונדיטורית ובעלת המקום. בית קפה בלב לבה של העיר קיים כבר מעל ל-40 שנה ובשנים האחרונות עבר מתיחת פנים כששופץ לבית קפה אירופאי א-לה שנות ה-40. המקום תמיד הומה אדם, המלצריות מתרוצצות והמחירים לא זולים במיוחד. כל זה נשכח ברגע בו המבט מתחיל לבלוע את דברי המתיקה שיש למקום להציע.

בתפריט ארוחות בוקר: שתי ביצים לבחירה, סלט ירקות, סלט טונה, גבינות, סלסלת מאפים, בהם בריוש, לחמנייה מקמח מלא ובגט, חמאה, משקה חם ומיץ קר (44 שקלים), קראנץ' סלמון מעושן: קרואסון ממולא סלמון מעושן עם שתי ביצים עלומות, רוטב הולנדייז עם אניס ופרג (48 שקלים) וגם רביולי בטטה עם קרם פרש (49 שקלים), סלט גבינת עיזים צלוייה, דבלים ביין אדום, חסות ועלי בייבי (42 שקלים), וכן העוגות המפורסמות: טריקולד קיפוד ממולא קרם ברולה (27 שקלים), עוגת גבינה אפויה מצופה בשוקולד מריר (25 שקלים), עוגת היער השחור (32 שקלים) ועוד.


קפה קדוש. רחוב שלומציון המלכה 6, ירושלים. 02-6254210
שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-24:30, ו' 07:00 עד כניסת השבת, שבת: מוצ"ש עד 01:00

פרדיסו: האליטיסטי

איזה מקום מתאים יותר לאכילת בראנץ' ירושלמי אם לא מעוז האליטה החילונית בעיר? בשנת 1995 נפתח המקום על ידי אניטה ואריק בלום, אם ובנה. במרוצת השנים הפך לקפה-מסעדה שוקק חיים ומוקד עלייה לרגל לברנז'ה וללקוחות קבועים. אחת הסיבות בגללן המקום מלא, היא שהוא פתוח בשבת. בנוסף לכך הוא נמצא במיקום אסטרטגי בצמוד לגן הפעמון, ובדרך לשכונת המושבה הגרמנית והסינמטק.

משפחת בלום הם יוצאי העדה הרומנית המחוברים למטבח העדתי ומציעים ארוחת בוקר עם בייקון צלוי, ביצת עין, תפוחי אדמה, עגבנייה על הגריל, מיץ סחוט קפה ופנקייק (50 שקלים), פרנץ' טוסט בחמאה, עם פירות ומסקרפונה (38 שקלים) וגם (או אולי בעיקר) מגישים גם מנות רומניות כמו פולנטה על בולונז (49 שקלים) או קבב רומני עשיר בשום (34 שקלים), ולצדן שלל מנות ממטבחים שונים מרחבי העולם כמון סלט פיתה בסגנון סלט פטוש (41 שקלים), עיגולי מח עצם אפויים (43 שקלים), מטיאס סקנדינבי (48 שקלים) או בייבי אוקטפוס בגריל (57 שקלים).

קפה פרדיסו. רחוב קרן היסוד 36, 02-5634805.
שעות פתיחה: ב’-שבת 10:00-24:00

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה יהושוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה יהושוע: השכונתי

קפה יהושוע מוקם בתוך שכונת רחביה הירושלמית השלווה, מרחק הליכה קצר מבית ראש הממשלה. המקום שנפתח לפני שנתיים מעוצב כדיינר שופע אור, ומציע מוזיקת רקע נעימה ועל כן הפך במהרה לחביב על צעירי העיר. המקום לא כשר, פתוח שעות ארוכות ומתהדר בפאסון. אולי בגלל זה הוא מארח בליל אנושי של סטודנטים לצד עורכי דין, פוליטיקאים ואנשי תקשורת.

בתפריט: ארוחות בוקר מגוונות כמו בוקר אנגלי הכולל נקניקיה אירית, תפוח אדמה, פטריות ועגבנייה מוקפצים בחמאה, ביצת עין ולחם קלוי (46 שקלים), פנקייק עם סלט פירות, שמנת חמוצה, מייפל, אגוזים מקורמלים וטחינה עם דבש (44 שקלים), סלט שרימפס על הגריל עם בורגול, טחינה, ג'ינג'ר וביצה קשה (58 שקלים), אנטרקוט ניו יורק, אנטרקוט וביצת עין על רוקט ועגבנייה חרוכה, עם האש בראונס (69 שקלים).

קפה יהושוע. רחוב עזה 17, ירושלים. 02-5632898
שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-2:00 ו' 07:00-כניסת שבת, שבת: מוצ"ש-2:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה ענבל עין כרם: הקסום

שכונת עין כרם הציורית מוצפת בלא מעט מסעדות בינוניות שבתוכן נבלע קפה ענבל. בית הקפה הקטן (כדאי להזמין מקום) מבית מדרשה של הקונדיטורית ענבל בזק-גנר ממוקם על הרחוב הראשי הקסום של עין כרם, עם תצפית מצוינת לבתי האבן שסביב ומצליח להעניק אווירה ירושלמית אותנטית בתך ההמולה התיירותית הכללית.

מנת הדגל של המקום היא ארוחת בוקר פינוק זוגית (99 שקלים), הכוללת ביצים לבחירה וסלט עונה שמגיעים לצד מגש אסתטי בן שלוש קומות שמכיל ממרחים כמו טחינה ירוקה וריבות, זיתים, כמה סוגי גבינות, לחמי בצל, עגבניות וזיתים, ובקומה העליונה פטיפורים.

עוד במקום: פטריות ממולאות (39 שקלים), האש בראונז, קוביות תפוחי אדמה עם ביצי עין (49 שקלים), פלטת דגים מעושנים וגבינות (49 שקלים) וקינוחים כגון עוגת שוקולד חמה (34 שקלים) ואגסים בדבש (24 שקלים).

קפה ענבל. עין כרם ד' 25,ירושלים. 02-6446533
שעות פתיחה: א'-ה' 08:30-23:00 ו' 08:30-15:00 שבת 20:00-00:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה מזרחי. באמצע השוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה מזרחי: האופנתי

לבית הקפה של משפחת מזרחי חלק ארי בהפיכתו של שוק מחנה יהודה לחדשני ואופנתי. בשנת 2002 נפתח בלבו הפועם של השוק (דאז נטול סקס אפיל לחלוטין), אל מול דוכני תבלינים וכלי בית, חנות כלי אפייה שמכרה גם קפה ועוגה. עם הזמן קונספט לגימת האספרסו בזמן הקניות הפך ממופרך להכרחי ושינה את הרגלי השוק של רבים ומשך עמו אוכלוסיות חדשות. בית הקפה הפך אופנתי והצליח כל כך בקרב אוכלוסיות רבות שחנות האפייה נסגרה ומקומות דומים צצו ברחבי השוק כמו פטריות אחרי הגשם. החדשנות טמונה בכך שהמבקר בקפה מרגיש חלק מהוויית השוק, בעיקר במקומות הישיבה בחוץ במרפסת הצרה, הצופים על הדוכנים. עוד פן חיובי הוא תפריט שבנוי על טהרת תנובת השוק הטרייה, כמו סלטים רעננים במיוחד וסנדויצ'ים, דבר שקרה הרבה לפני פתיחת "מסעדות שוק" למיניהן.

במזרחי תמצאו ארוחת בוקר כמו: בוקר סקנדינבית עם סלמון כבוש במלח ים, שתי ביצי עין, סלט עם צלפים ובצל סגול, לחם קלוי, גבינת שמנת ומיץ תפוזים (52 שקלים), אומלט אספרגוס (42 שקלים) וגם פסטה טרייה עם לימון, קישואים וריקוטה (48 שקלים), טוסט קרואסון עם קממבר, אגס ורוקט (26 שקלים), טרטר דג ים על ברוסקטה (54 שקלים) וכן מבחר קינוחים הכולל גם פנקוטה בזרעי וניל עם רוטב דובדבנים (26 שקלים).

קפה מזרחי. רחוב השזיף 12, שוק מחנה יהודה, ירושלים. 02-6242105 .
שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-19:00, שישי 06:30-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully