וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לכבדות

9.6.2011 / 10:30

שלוש מסעדות ממטבחים שונים נפתחו החודש בתל אביב, אבל שלושתן דוגלות במנות קלילות. האם מאסנו בארוחות הכבדות?

שכונתיות היא לא מילה גסה, בטח לא בתל אביב. שלושה מקומות חדשים בז'אנרים ומטבחים שונים נפתחים ברחבי תל אביב כשכולם מחפשים לספק מזון קליל תוך כדי מתן אווירה אינטימית ולא מחייבת. ייתכן שהקהל הישראלי קץ במסעדות מאביסות ובאווירה מעונבת או שמא זו מגמה שתמיד הייתה, אבל מה שבטוח, הרצון הכללי הוא שבקיץ הזה הסועד הממוצע יזיע קצת פחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Pipa טאפאס בר/מערכת וואלה!, צילום מסך

Pipa טאפאס בר

היום, יום חמישי, נפתחת המסעדה השלישית והמדוברת של השף ניצן רז (סושי סמבה, אונו) בבית ציוני אמריקה, על חורבות בר התומא. פתיחת של המסעדה התעכבה מספר חודשים, במהלכם התחלף לא פעם הקו המנחה (בתחילה עלה קונספט של מסעדה דומה לסושי סמבה בקו יפני ברזילאי ובהמשך, טאפאס ספרדי-יפני). לבסוף, התיישרה המסעדה על תפריט ספרדי-ים תיכוני שלפי רז, מדובר בקונספט שהוא מאוד מחובר אליו.

מאחורי Pipa עומדת קבוצת משקיעים שלידיה עבר מתחם בית ציוני אמריקה. בהמשך מתוכנן אשר עתיד להיות אחראי על תחום האלכוהול והבר במקום. השקתה של Pipa במקום הינה הצעד הראשון בשינוי שעובר בית ציוני אמריקה ובשלב הבא, תיפתח מסעדת מרתה לאחר שיפוץ מקיף בשם ובקונספט חדשים המתוכננים בימים אלו.

משמעות השם Pipa בספרדית הוא לחיות את החיים הטובים ועל כן נבחר הרקע של הגן האורבני שבנבכי בית ציוני אמריקה, שעוצב בהשראה ספרדית. המעצב עופר ברקן (בר יין ג'ונו וקרלטון און דה ביץ'), שילב במקום ריצוף אבן אירופאי, ויטראז'ים ותאורה צבעונית, ספסלי עץ ושני ברים שאחד מהם משקיף על עבודת הטבחים.

לדברי רז, לא מדובר במסעדה מעונבת, אלא בטאפאס בר, שיציע פתרון בילוי נעים לקיץ הישראלי "אוכל קליל ובאווירה שמחה של בר יין". לפיכך מככבים בתפריט בעיקר דגים, פירות ים ומנות קרות נאות תוך התאמתן לסועד הישראלי. התפריט בנוי על פי סגנונות האופייניים לאזורים השונים של ספרד, טאפאס קטלוני מסורתי בסגנון ברצלונה, טאפאס באסקי המתאפיין במנות פינצ'וס (על גבי לחם) , טאפאס אנדלוסי ועוד.

בין המנות: פיפיטו ניסואז: סלט ניסואז קלאסי עטוף בעלי אנדיב (36 שקלים), סינטה כבושה עם רוטב פלפלים פיקנטי (42 שקלים), קלמרי צרוב על הפלנצ'ה, מתובל בוויניגרט שמפניה עם תפוח אדמה, פלפלי חלפיניו, צלפים ועגבניות שרי (44 שקלים), סלט קיץ של שומר, ארטישוק, זיתים, שרי ונגיעות ליים ומלח ים בליווי קרוסטיני (42 שקלים) ועוד.



Pipa. רחוב אבן גבירול 26, תל אביב. 03-6966843

שעות פתיחה: א'-שבת 17:00-1:00 בלילה.

קפה מונטיפיורי

בעיני רבים, שכונת מונטיפיורי המתפתחת בתל אביב היא הדבר הבא. השכונה הממוקמת בין איילון למנחם בגין, הפכה בשנתיים האחרונות למוקד משיכה בשל מחירי דירות זולים יחסית ומיקום קרוב דיו למרכז תל אביב. בלבה של השכונה עוברת שדרת יהודית המוצלת ונעימה, שעד לאחרונה נעדרה בית קפה תל אביבי טיפוסי.

השבוע נפתח רשמית בית קפה חדש בשדרה, על ידי ניר קנטור (31) בוגר ארקפה שניהל סניף של הרשת בשלוש השנים האחרונות. בשביל לתת למקום את האופי השכונתי המתבקש נקרא המקום על שם השכונה, מוקמו ספות עור, במקום מפות מכסים את השולחנות והקירות נצבעו בצבעים בהירים ליצירת אווירה ביתית חמימה. המקום שיהא פתוח משעות הבוקר המוקדמות ועד חצות, מקווה בכך להפוך למקום המרבץ של תושבי השכונה.

לבניית התפריט גויס השף עידו עוז (סייע בבניית בוקדילו, דיזי פרישדון בדיזנגוף) שהרכיב תפריט עם כריך ספייסי טונה עם חסה, עגבניות, מלפפון, בצל נבטי חמנייה ואיולי צ'ילי (33 שקלים), סלט מיקס גריל עם עלים, אנטרקוט, חזה עוף, בצל מקורמל, פלפלים קלויים, קשיו ומלפפון חמוץ (42 שקלים), פסטה פונגי (34 שקלים), נקניקיות מרגז על מצע פלפלים קלויים ותפוחי אדמה ובליווי פוקצ'ה איולי פסטו (37 שקלים) ומתוקים כמו עוגת רוזמרי (26 שקלים).

קפה מונטיפיורי. שדרות יהודית 21, תל אביב. 03-7368187
שעות פתיחה: 07:00-00:00 א'-ה' ו' 07:00-15:00

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלצונה פונגי ברגאצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגאצי פוקצ'ה ובר

הז'אנר האיטלקי הפופולרי מאוד בארץ אף פעם לא מפסיק להמציא את עצמו מחדש ולראיה, לפני כשבועיים נפתח רגאצי פוקצ'ה בר, בית קפה שכונתי בצהריים ובר לילי בערב.

המקום בבעלותם של שני אחים המגיעים מחיי הלילה: ברק נחום (הגג, הסופרמרקט) ואחיו מושיק (האקדמיה, פרפל הייז), שהעניקו למקום אווירה שכונתית ועל כך שמו רגאצי, שפירושו מאיטלקית "חבר'ה". המקום הפעיל עד השעות הקטנות של הלילה ומכיל כ- 40 מקומות שמייצרים אווירה אינטימית ולא מחייבת.

חלק בבניית התפריט נטל השף המוערך יוגב ירוס (מל ומישל) והוא מחולק לארבעה חלקים עיקריים שכולם מוגשים בכל שעות היום. החלק הראשון מכיל ארוחות בוקר כמו ספינצ'י: שתי ביצים אפויות ברוטב בשמל עם עלי תרד (45 שקלים), המחלקה השנייה שייכת לאנטיפסטי בו בין היתר מנת קרפצ'יו זוקיני, הדרים גבינה כחולה ופרמזן (32 שקלים), כריכי פוקצ'ה הנאפים על בסיס לחם פוקצ'ה ממאפיית לה מולאן, כדוגמת פורמג'יו – גבינת אמנטל, עיזים, רוקפור, עגבניות ובייבי רוקט על ממרח אגוזים, לצד סלט ירוק (42 שקלים), ופיצות אישיות הנאפות במקום כמו פיצה קרפצ'יו עם בצק פיצה, קרפצ'יו בקר ארוגולה ופרמז'ן (48 שקלים).

רגאצי- פוקצ'ה ובר. רחוב בן יהודה 140, תל אביב. 077-4332879
שעות פתיחה: א'-שבת 08:00 עד לקוח אחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully