וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב הסכסוך המתוקשר

23.6.2011 / 13:00

שמועות גורסות כי יונתן רושפלד הועזב מעמדתו כשף הראשי של שלוש מסעדותיו. האם מדובר בפיטורין, או שמא הפכה התקשורת זבוב לפיל?

השף יונתן רושפלד מצא עצמו השבוע במרכזה של חרושת שמועות מתוקשרת היטב, שאמיתותה עדיין לא הוכחה. גורמים בכירים בתעשייה טוענים כי סכסוך מקצועי פרץ בין רושפלד לקבוצת עדי'ס לייף סטייל, המחזיקה במסעדות התל אביביות "הרברט סמואל", "טפאס בר אחד העם" ו"יבנה מונטיפיורי", בראשן עומד רושפלד. עדי'ס לייף סטייל מורכבת בין היתר מעדי שטראוס, איש העסקים תמיר ברלקו ורושפלד עצמו וכרגע נדבר כי רושפלד כבר אינו חלק מהם.

ברזומה של רושפלד מסעדות נחשבות רבות: לאחר לימודים בקאן, שימש כסו שף לצד השף ישראל אהרוני במסעדת תפוח זהב. ב-1998 פתח את מסעדת הגורמה רושפלד וב-2000 פתח ביסטרו יוקרתי תחת השם יונתן רושפלד. שתי המסעדות נסגרו בעקבות האינתיפאדה והמיתון. במאי 2007 פתח את מסעדת הרברט סמואל. עדי'ס לייף סטייל רכשה את הרברט סמואל ב-2009 מידי אנשי העסקים אילן מלכין ויאיר בייקר שבמקביל פתחו את מסעדת טאפאס אחד העם עם רושפלד בחזית. בסוף 2010 נפתחה על ידי הקבוצה מסעדה שלישית, יבנה מונטיפיורי.

ככל הנראה חילוקי הדעות הם על רקע אי נוכחותו במסעדות השונות שעליהן הוא אמון. גורם מקורב לרושפלד סיפר לוואלה! אוכל כי רושפלד אינו מגיע למסעדותיו כלל ולמעשה נאסר עליו להיכנס אליהן על ידי בעלי הקבוצה. שף בכיר באחת מהמסעדות הוסיף כי רושפלד פוטר מעמדת השף הראשי בכל שלוש המסעדות, כל זאת, למרות שיש לו יש חלק בשותפות ולמעשה כדי להוציא אותו ממנה, צריך לקנות את חלקו ואי אפשר להעזיב אותו.

בשל העובדה שבמטבחן של מסעדות שף אפשר למצוא בדרך כלל שף בפועל, כשהשף הראשי של המסעדה לא תמיד נוכח, קשה לומר האם מדובר בסיפור הזבוב שהפך לפיל, או תחילתו של סכסוך שיילך ויתגלע ובצדו השלכות על שלוש מסעדות חשובות בעולם הקולינריה הישראלית.

בתגובה נמסר מקבוצת עדי'ס לייף סטייל כי "יונתן רושפלד הוא שותף בקבוצה. בתקופה הקרובה, בעקבות השתתפות ב'מאסטר שף', ובעקבות הספר החדש שהוא כותב, רושפלד פינה לעצמו זמן והמסעדות ממשיכות להתנהל כרגיל בידי הצוות המקצועי".

עד עליית הכתבה לא התקבלה תגובה מיונתן רושפלד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונתן רושפלד. הועזב, או סתם יצא לחופש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully