וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצה קטנה לרומא

28.7.2011 / 8:23

מעדניות חדשות מבית היוצר של מסעדת PRONTO ועוד אחת של נובה ג'ויה הן סיבה מספיק טובה למצוא אילו עוד מסעדות מציעות את הפינוק

בין אם פאסט פוד, רומנטי, חלבי או בשרי, האוכל האיטלקי לא מש מהקונצנזוס הישראלי. גם במסעדות חסרות אוריינטציה איטלקית מובהקת יש סיכוי טוב להיתקל בריזוטו או ניוקי. כשהוא במיטבו, מציע המטבח האיטלקי חומרי גלם מעולים ומתכונים פשוטים המתבססים על הרבה עגבניות, גבינות וקמח, רכיבים ים תיכוניים הקרובים ללבו של הישראלי המצוי.

עד לפני מספר שנים, רק נסיעה לאיטליה הבטיחה לבשלן החובב רסק עגבניות איטלקי אמיתי ובצק משובח לפיצה. לאחר תהליך בו נפתחו יותר ויותר מסעדות איטלקיות המתבססות על תוצרת איטליה קמו גם מעדניות המוכרות סחורה מיובאת מטוסקנה, סיציליה ורומא.

המעדניות שחורטות על דגלן איכות בצבעי אדום לבן וירוק ומייבאות את איטליה לישראל רק הולכות ומתרבות. הדבר התגלגל לטרנד הנוכחי, מעדניות איטלקיות הצמודות למסעדות איטלקיות מצליחות. המסעדה מציעה ללקוחות להמשיך את חווית האוכל האיטלקי בבית באמצעות תוצרת המעדנייה וזו מצדה מושכת לקוחות פוטנציאליים למסעדה. שתי מעדניות כאלו הצמודות למסעדות, נחנכות ממש בימים אלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקניקים במעדניית פרונטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרונטו – המעדנייה החדשה

מסעדת פרונטו, שהעתיקה את מיקומה לפני מספר חודשים לרחוב הרצל, מנצלת את הספייס הנוסף שנוצר למימוש חלום נושן של הבעלים רפי אדר. כבר במיקומה הקודם ברחוב נחמני רצה אדר לפתוח מעדניה אך לא מצא חלל סמוך. בימים אלו, לאחר כחצי שנה שבה דיויד פרנקל מכהן כשף (שמגיע עם רקע של קונדיטוריה ואפייה נרחב) של פרונטו המתחדשת, נפתחה צמוד למסעדה מעדניה איטלקית תחת השם PRONTOstrada.

המעדנייה תוכננה ועוצבה לפי אבטיפוס של מעדנייה ותיקה ברומא roscioli בקונספט, במגוון ובעיצוב ובהבדל אחד- זו מעדניה שהתרחבה בהמשך למסעדה ולא כפי שקרה בפרונטו.

המעדנייה מציעה מגוון מוצרים איטלקי: נקניקים, גבינות, אנשובי, קמחים מיוחדים, פסטות מיובאות ועבודת יד הנעשות במסעדה, יינות איטלקים ועוד. בנוסף, לפי חזונו של אדר, נאפים במקום לחמים ופוקאצ'ות כגון פוקצ'ה עם מוצרלה ועשבי תיבול ובנוסף מכינים במקום גם סנדביצ'ים (22-42 שקלים) שנעשים במקום ממגוון מוצרי המעדנייה. בחודש הראשון תימזג לכל סועד כוס למברוסקו מתנה לצד הסנדויץ'.

המלצת שף פרונטו דיויד פרנקל: קולטלו פרשוטו, נקניק פרשוטו הנעשה מחזיר בר (70 שקלים ל-100 גרם).

PRONTOstrada בצמוד למסעדת פרונטו. רחוב הרצל 4, תל אביב. 03-7588628. לא כשר.

שעות פתיחה: א-ו' 10:00-19:00 בהמשך ייפתח עד חצות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעדניית נובה ג'ויה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ויה קוצ'ינה של מסעדת נובה ג'ויה

רשת המסעדות האיטלקית נובה ג'ויה, שהוקמה לפני כעשור ממשיכה בהתרחבותה. לצד פתיחה קרבה של סניף נוסף בסינמטק תל אביב, נחנכה בכל סניף מעדניה איטלקית.

הרשת מציעה ללקוחות שמעוניינים להמשיך את חוויית איטליה בבית, לרכוש את מוצרי המסעדה. הסחורה מיוצרת בחנות המפעל של הרשת ומציעה פסטות טריות בעבודת יד, בצק לפיצה, רטבים לפסטה וממרחים. יחד איתם מוצעים גם מספר מוצרים מיובאים כמו חומץ בלסמי רגיל ובטעמים, שמן זית, נתחי טונה, לימונצ'לו, יינות, ארטישוק מתובל ועוד.

המלצת מנכ"ל רשת נובה ג'ויה, צביקי עשת: ממליץ בחום על בצק פיצה (39 שקלים) מסדרת ג'ויה קוצ'ינה. הבצק עשוי בעבודת יד ומגיע בכדורים קפואים. נדרש רק להפשיר את הבצק, למרוח רוטב, לבחור תוספות ולהכניס לתנור.



ג'ויה קוצ'ינה. רחוב הברזל 4 רמת החייל, תל אביב.03-6447031. שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-24:00, ו', שבת 9:00-24:00; רחוב סוקולוב 66, רמת השרון. 03-5477999. שעות פתיחה: א'- ו' 8:00-23:00, שבת 9:00-23:00; רחוב אריה שנקר, הרצליה פיתוח. 09-9566299. שעות פתיחה: א'-ה', 12:00-24:00, ו', שבת 9:00-24:00. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איל פסטיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

איל פסטיו

הרבה לפני קדחת המעדניות האיטלקיות, איל פסטיו כבר הייתה שחקנית ותיקה בשוק. 25 שנה מלאו לאחרונה לעסק המשפחתי שהוקם ברחוב אבן גבירול והתחיל ממשה אשכנזי וזוגתו האיטלקית וויטוריה טראנה שהגיעה ארצה בעקבות האהבה, וכיום גם ילדי המשפחה עובדים במקום.

מוצרי המעדניה מתמקדים באוכל תוצרת בית ולא במוצרי בסיס מאיטליה. במקום פסטות טריות שמכינים מדי יום, רביולי בסוגים רבים כגון ריקוטה פרמזן, פטריות פורצ'יני, או טורטליני עם בשר (109-118 שקל לק"ג), או ניוקי ופסטה קצרה (74 שקלים לק"ג).בנוסף מציעים במקום רטבים ביתיים, טירמיסו קפוא להפשרה, לזניות, מאפים ופשטידות שכל שנדרש הוא להכניסן לתנור. שירות נוסף שמציע המקום הוא שהלקוח מביא את הפיירקס שלו ומכינים לו את המוצר שהוא מעוניין בו בכלי שלו. בסקשן מוצרי הייבוא מאיטליה תמצאו בעיקר יין, שמן זית וחומץ בלסמי (החל מ-40 שקלים).

המלצת הבעלים משה אשכנזי: אין לי המלצה ספציפית, מרגיש שהכל טעים ללקוחות שלנו.

איל פסטיו. רחוב אבן גבירול 27, תל אביב.03-5251166. לא כשר.

שעות פתיחה: א' 09:00-16:00, ב'-ה' 09:00-19:00, ו' 09:00-14:30.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוצ'ינה תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

Dispensa של מסעדת קוצ'ינה תמר

לפני כשנתיים נוספה למסעדת קוצ'ינה תמר ה"דיספנסה", מזווה בתרגום מאיטלקית. לצורך הקמת המקום הובא במיוחד חלל אחסון עתיק מעץ מלא, ששימש לפני למעלה מ—60 שנה כעמדת מכירה של בית מרקחת והותאם לשימוש הדיספנסה. הדגש כאן הוא על שמנים, רטבים, ריבות ואלכוהול. המוצרים כולם תוצרת בית לצד כלים מיוחדים, ספרי בישול ומוצרים נוספים ממסעדת amerigo בחבל אמיליה רומאנה האיטלקי בעלת כוכב מישלן אחד. כך למשל נמצא חומץ הבלסמי של המסעדה למכירה.

בין המוצרים: רוטב פרמזן וטרטופו (80 שקלים), ריבת אגסים ובלסמי (48 שקלים), ליקר צ'ילי וערער (56 השקלים) ועוד. ניתן לרכוש כמו פסטות אולם בהזמנה מראש בלבד.

המלצת השפית תמר כהן-צדק: נוצ'ינו ליקר מאגוזים ירוקים שטרם הבשילו. מיושן נוצ'ינו רזרבה ב- 250 שקלים לבקבוק.


Dispensa. רחוב הצפירה 10, תל אביב. 03-6390407. לא כשר.

שעות פתיחה: ב-שבת 11:00-23:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully