וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשים על המפה

4.8.2011 / 14:57

פיאצה איטלקית שמפיצה ריח היסטרי של בצק אפוי, גלידריה חדשה להורדת הטמפרטורה ובית קפה שכונתי משודרג. כל המקומות החדשים שנפתחו השבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת בוקר באליוט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אליוט

רשת מזרין, שעד לאחרונה החזיקה כ-3 סניפים, משנה את פניה. בעוד שהקונדיטוריה המקורית בהרצליה נשתמרה היטב, הסניף ברחוב מונטיפיורי נסגר, ואילו הסניף ברחוב גורדון עבר מייקאובר רציני. כשבית הקפה-קונדיטוריה הכניס אליו גם אוכל כשר, הדבר לא התחבר לרוח השכונה. הוחלט להתחיל מחדש במיתוג שונה לחלוטין. המקום הנוכחי נקרא "אליוט", בניהולה של צורי אגמי שמשמשת גם כשפית המקום. השפית הצעירה (24) מעידה כי "האזור צמא למשהו חדש", ובהתאם עדכנה את רוח המקום לחלוטין בכדי שיהיה "ביתי וכיפי" כהגדרתה, שישמש את תושבי השכונה ואת אלה שפונים לחוף הים ובחזרה ממנו.

המקום נקרא על שם הצב של צורי שהלך לעולמו ומככב גם בלוגו של המקום. בובת צב ניצבת בכניסה על הדלפק, השולחנות במקום הוחלפו בגדולים יותר, הוויטרינה הגדולה הוחלפה בוויטרינה קטנה יותר. כל אלה יחד עם העיצוב הבהיר והמרצפות המצוירות יוצרים כעת יחדיו קונספט נעים וקליל יותר מקודמו. בנוסף, עודכן התפריט במנות ביסטרו עדכניות, בשילוב הקינוחים של מזרין.

בתפריט: ארוחות בוקר כמו שקשוקת השף עם סלמי וקשקבל (52 שקלים), כריך סלופי ג'ו עם בשר בקר מוקפץ ברוטב סלופי עם ירקות (42 שקלים), סלט אסיאתי עם נתחי עוןף מוקפצים (48 שקלים), ניוקי בעבודת יד מוקפץ עם בצל, שום ופטריות במרטיני עם עשבי תיבול ופרמזן (52 שקלים) ועוד. בעתיד מתוכננים גם לנגן דיג'יי בשעות הערב במקום.

אליוט, רחוב גורדון 17 תל אביב. 03-5221050. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-ה', שבת 08:00-00:00, ו' 08:00-18:00.

פיאצה. נמרוד סונדרס
פיאצה קפה. חפשו את המזרקה/נמרוד סונדרס

פיאצה קפה

תושבי רחוב דיזנגוף בתל אביב ודאי הרימו גבה, למראה הפיאצה האיטלקית הקטנה שצמחה על חורבות ביסטרו "דיזנגוף 99". בית קפה-מסעדה איטלקי חדש תפס את מקומו, פרי מוחו הקודח של הבעלים. אורי רז, שלו נסיון ב-"סושיאל קלאב" ו"יהודה הלוי גסטרו פאב", שני מקומות משגשגים בהם הוא שותף, פותח כאן פרויקט מהצד, שבימים אלו נמצא בהרצה. "הכל התחיל בכך שהמשקיע במקום פנה אליי ומה שהתחיל כפרויקט ייעוץ הפך במהרה לסוג של שותפות", מספר רז.

כדי לייצר אווירה איטלקית נבנתה בחוץ כיכר, פיאצה איטלקית קטנה עם אבני בזלת, נשתלו עצי אשכולית, בזיליקום וגמבות וכמובן, אי אפשר גם בלי מזרקה קטנה, סמלה המסחרי של כל כיכר כזו. מטרת בעלי המקום הייתה לייצר מעין נווה מדבר בתוך עיר, כלשונם.

"קשה למצוא היום בעיר מקוות איטלקיים ברמה של תמחור בינוני-נמוך באיכות טובה", מסביר רז. הקמח מיובא מאיטליה, הפסטות עשויות מקמח דורום ובעתיד יצטרפו אליהן גם פסטות מקמח מלא. בצק הפיצה נעשה במקום כמו גם ניוקי וטורטליני. במקום ניצב גם טאבון שבו נעשה חלק רב מהמנות כמו הפיצות, הפניני, אנטיפסטי, מנות ראשונות מיוחדות ועוד.

על הייעוץ הקולינרי אחראי שחר ברנע, וגם השף רון ביאלה, שסגר זה מכבר את מסעדת "ביאלה" ברחוב הארבעה, ומושיט יד במטבח לעת עתה כשהוא "בין עבודות". בתפריט: ברזאולה-סינטה כבושה עם שמן זית בלסמי ואורוגולה צנובר ופקורינו (34 שקלים), פניני חצילים וגבינת פטה, פסטו, בצל סגול, בזיליקום ושמן זית (39 שקלים), פיצה נפוליטנה עם עגבניות מוצרלה אנשובי ובזיליקום (44 שקלים), מפלדיני בולונז, בשר טחון עם ירקות שורש, יין אדום, עגבניות ואורגנו טרי (49 שקלים).

ארוחות עסקיות מוגשות בין השעות 12:00-17:00 ומציעות פסטה, פיצה או סלט המגיע עם אנטיפסטי לבחירה עם פוקצ'ה ומתבלים במחיר המנה. בעתיד הקרוב ישתלבו גם פירות ים במנות כמו מנת ניוקי שרימפס, תרד ועגבניות מיובשות.

פיאצה קפה. רחוב דיזנגוף 99, תל אביב. 03-5274488 לא כשר.

שעות פתיחה: א-שבת 08:00-02:00.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הגלידה. טעמים ברוח נוסטלגית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הגלידה

כדי לצנן ולו במעט את חום יולי-אוגוסט נפתחה גלידריית בוטיק חדשה ברחוב שינקין. בעלי המקום גלעד גבאי שהה מספר שנים באירופה הקרה והוצף בנוסטלגיה. עם חזרתו לארץ חבר לחברו ושותפו אביב כהן והשניים הקימו את "בית הגלידה", גלידות בוטיק עם טאץ' נוסטלגי.

ברקע מוזיקה ישראלית, משנות השבעים ועד היום, וחלל מעוצב שמדגיש אלמנטים מתרבות ישראלית בעשוריה הראשונים של המדינה. את הקירות מעטרים צילומים, איורים ותמונות וגם הטעמים, בהתאם: דניאלה, גלידת פיצוחים, קרמבו וניל, קרמבו מוקה, קפה עלית, סוכריית סוס, מגנום, שוקובו, גומיגם, אשכולית אדומה ועראק, לימונענע, אבטיח בולגרית ועוד.

מחיר הגלידה הוא 13 שקלים למנה קטנה, 18 לבינונית ו-26 שקלים לגדולה. קילו גלידה יעלה 70 שקלים. בנוסף לגלידות, יימכרו במקום גם מקפא יוגורט עם תוספות (18/23/29 שקלים) ,פרוזן יוגורט (16/22 שקלים), קרפים מתוקים עם גלידה (17 שקלים), ופל בלגי (19 שקלים) וקינוחי גלידה כגון שינקין ספיישל: גלידת וניל, שוקולד, וניל בורבון, פאדג' שוקולד, קצפת, גלילית ודובדבן (28 שקלים).


בית הגלידה, רחוב שינקין 51. תל אביב. 03-7262816. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-שבת 10:30 ועד השעות הקטנות של הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully