וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: יש תמורה לאושר

31.8.2011 / 18:20

אבי אפרתי לוגם שלושה יינות שיכולים להתאים לארוחת סטייקים, לקדירות שבדרך וגם סתם כך לנשנוש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקבי רמת הגולן, ירדן 2T 2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

יקבי רמת הגולן, ירדן 2T 2008

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: אדום חדש בסדרת "ירדן", הבכירה של רמת הגולן – בלנד של שני זנים פורטוגזיים: Touriga Nacional (טוריגה נסיונל) ו – Tinta Cao (טינטה קאו) שגדלו בכרם עינות יונתן. גוף מלא. צבע אדום ארגמני. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. 14.5% אלכוהול.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, צלעות טלה או גבינות חריפות.

דבר המבקר: ליקבי רמת הגולן יש יריעה כלכלית רחבה דיה מחד ותפיסת עולם מתקדמת כאחד, המאפשרות לבצע מיני ניסויים. עתידו של הנוכחי מסקרן למדי. הבלנד המבוסס על זני הענבים הפורטוגזיים מייצג סגנון וכיוון לא נורא שכיחים מבחינת טעם הקהל המקומי. הוא יכול להיתפס כמרענן הרשמי של הסתיו-חורף הקרוב, טייק אוף מוחלט על שגרת הקברנה-מרלו המקומית. מאידך, הוא עלול גם להידחות בשמרנות. היין עצמו עשוי היטב בכל מובן, יש בו עוקצנות לצד עידון והוא מייצג תמורה נאה למחירו.

ב-10 מילים: חידוש מרענן שמסקרן מאד יהיה לגלות אם יתקבל כאן בברכה.

פסגות קברנה סוביניון 2009. דן לב
פסגות קברנה סוביניון 2009/דן לב

פסגות קברנה סוביניון 2009

אי אפשר בלי כמה מילים על עפיצות: יקב הבוטיק השוכן מצפון לירושלים הוקם לפני שמונה שנים ומשתפר בהתמדה. היין הנוכחי הופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון מכרמים בצפון הרי ירושלים בגובה 800 מ'. התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות 13 חודש. גוף בינוני נוטה למלא. צבע אדום כהה למדי. 14.7% אלכוהול.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה.

דבר המבקר: יין אלגנטי. אולי לא נורא מרתק ואולי טוב קצת פחות מקודמיו המוצלחים מ-2007 ו-2008, אבל כזה שמספק מספיק נפח, איכות ואופי יחסית לתמחורו, שאינו חורג מהטווח הבינוני. בקבוצת המחיר שלו הוא מייצג תמורה נאה בהחלט.

ב-9 מילים: כבר קיבלנו מפסגות יינות מבריקים מזה ועדיין – נחמד איתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ססלוב לבן 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

ססלוב לבן 2010

אי אפשר בלי כמה מילי על עפיצות: בלנד לבן חצי יבש המורכב מ-45% ענבי גוורצטרמינר, 45% ויונייה ו – 10% סוביניון בלאן מכרמים בגליל העליון, שנבצרו בבציר ידני. היין תסס בטמפרטורה נמוכה במשך 3 חודשים, לשמירת הארומות של הענבים. גוף בינוני. צבע זהוב. 11.5% אלכוהול.

כמה? 84 שקלים.

הכי מתאים ל: איזון חריפות בארוחות אוריינטליות, נשנושים לא מחייבים, פירות.

דבר המבקר: 84 שקלים הם אמנם לא מעט עבור יין לא יומרני, אבל מאידך מדובר ביין החדש הכי שמח בשטח כרגע שמספק 100% פאן טהור ומהנה. לבן חצי יבש לא מתקתק מידי, שמתפוצץ מארומות ולוקח את כל מה שטוב מה"גוורצט" החינני והיוונייה רב האופי. בין כל פצצות העומק האדומות הרציניות כל כך, שמשחררים כל היקבים לקראת החגים, הנה הזדמנות לקצת כיף של קיץ.

בשתי מילים: Pure fun

מחר בביקורת: מסעדת סטפן בראון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully