וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול כמו יוסי בניון

2.9.2011 / 7:47

לקראת משחק נבחרת ישראל בכדורגל מול יוון - הצצה לתפריט של השף איתן מזרחי שמריץ את הרגליים החשובות ביותר על המגרש

יובל שפונגין ערן זהבי ומאור בוזגלו שחקני נבחרת ישראל בכדורגל. קובי אליהו
זה מה שיגרום להם לרוץ מהר?/קובי אליהו

כפי שהצבא צועד על קיבתו, כך צועדת גם נבחרת ישראל. כבר לפני כמה שנים הבינו בהתאחדות שנבחרת ישראל בכדורגל צריכה ליישר קו עם נבחרות מצליחות ברחבי העולם ולהצטייד בשף צמוד. בארץ הדבר נחוץ פי כמה בשל העובדה שבמשחקי חוץ מוצאים את עצמם בבעיה לא אחת שחקנים שאוכלים אוכל כשר בלבד.

בשבע השנים האחרונות מכהן בתפקיד שף הנבחרת איתן מזרחי (47). מזרחי, השף הראשון שהיה אי פעם לנבחרת עובד במקביל כשף מסעדת אי זוגי במלון הבוטיק ליאונרדו מרשת פתאל ברמת החייל. לתפקיד הגיע במקרה. "הקבוצות תמיד התארחו ואכלו אצלי כשעבדתי בהולידיי אין", מספר מזרחי והיות והאוכל שלו קיבל פידבקים חיוביים, הציעו לו את התפקיד מההתאחדות. מזרחי לקח את התפקיד בכובד ראש והוא מהווה גם חונך לשאר השפים של הקבוצות בארץ.

במשחקי הנבחרת ישנו כעת טקס קבוע במהלכו לפני משחק בארץ משתכנים השחקנים משך כל מחנה אימונים במלון ליאונרדו ואוכלים שלוש ארוחות ביום שהכין שף המלון. מחנה האימונים לפני משחק כמו זה שבשישי, נמשך שבוע שלם, והחל מיום ראשון ועד שישי השחקנים כפופים לתפריט שמכינים השף יחד עם תזונאי הנבחרת.

מסעדת אי זוגי. נמרוד סונדרס
השף איתן מזרחי/נמרוד סונדרס

לכל קבוצה בארץ יש שף היום?

"כמעט לכולם. זה מאוד נפוץ. בעולם זה מקובל מאוד וגם בארץ, גם כי עכשיו מקפידים כשרות וגם כי הכדורגל הופך ליותר מקצועי. אם פעם היו אוכלים מחמגשיות שהגיעו מהארץ או רק דגים ופסטות כיום להרבה קבוצות יש שף קבוע כמו מכבי תל אביב, בני יהודה, וגם קבוצות קטנות כמו הפועל רמת גן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה נדרש משף כזה?

"מעבר לכך שהוא צריך לבשל טוב, הוא צריך להיות חזק באלתורים, כי יכולים לבוא למקום מסוים בחו"ל לארבעה ימים ואין יותר מדי זמן ללבטים וחיפושים של חומרי גלם."

איפה המקום הכי מוזר שבישלת בו?

"איי פארו. יש שם רק כבשים. זה אי שהוא חור. המטבח של המלון היה בערך כמו המטבח של הבית שלי. זה היה אחד הסיוטים."

אילו מנות אתה מבשל?

"לפני משחק מכינים דברים קלים עם הרבה פחמימות. אסור להם למשל לאכול שום, בצל ואוכל מטוגן, דברים שלא מתעכלים טוב. מנות אופייניות לפני משחק יכולות להיות עוף בגריל, חזה עוף ברוטב טוב, פירה, מרק עוף, ירקות ירוקים."

מה התפריט אחרי המשחק?

אחרי משחק כבר משתחררים ואפשר לאכול סטייקים. אם השחקנים מנצחים אז הם מרשים לעצמם להשתולל מבחינת האוכל. אם הפסידו, אוכלים בבאסה."

מה נמצא בפק"ל של שף לטיסות למשחקים או מחנה אימונים?

"אני תמיד אורז את הכלים שלי לבישול, מביא בשר כשר כמו: אנטרקוט או קבב טלה. אני לא לוקח יותר מדי תבלינים כי כדי שהאוכל יתעכל כראוי, מתבלים את האוכל בפשטות. בקרואטיה למשל אמרו לי שאין פפריקות למיניהן, אז אני לוקח לשם, ומביא גם עשבי תיבול טריים."

התפריטים משתנים לפני המקומות שנוסעים אליהם?

"לא בצורה משמעותית, כי בעיקרון אל כל הארצות צריך להביא את הבשר מכאן, כדי שיהיה כשר. גם אין כל כך משמעות לעונות השנה כי מרקים למשל אוכלים בכל חודשי השנה, חורף/קיץ, זה לא משנה."

יש שחקנים עם דרישות מיוחדות?

"המנות מוגשות באופן זהה לכולם, אין יוצאים מן הכלל. כולם אוכלים אותו הדבר כנבחרת, זה חלק מהעניין, הביחד של להיות נבחרת ישראל. כולם מקבלים את אותה הארוחה וכל אחד בוחר את מה שהוא רוצה מתוך זה. אחר כך בבית הם אוכלים מה שהם רוצים."

מהם המאכלים הפופולריים יותר ופחות?

"לפני 7-8 שנים הייתי שם קרפצ'יו, סשימי וסושי, והשחקנים לא היו נוגעים בזה. עם השנים הם נחשפו לזה והיום זה מתחסל. הטעם השתנה, כיום אוהבים גם ירקות ירוקים ומוקפצים. פעם הייתי מכין יותר תבשילים של אימא, כמו מוסקה. ראיתי שבשנים האחרונות פחות אוהבים את זה, אם כי בימי שישי הם עדיין אוהבים אוכל של אימא, חריימה למשל. רוב שחקני הנבחרת משחקים בחו"ל אז כשהם מגיעים הם רוצים לאכול אוכל ישראלי. כמו טחינה, ואז קצת כועסים עליי מהקבוצות כי כל פעם שהם חוזרים ממחנה אימונים בארץ הם משמינים קילו-שניים."


מוקדמות אליפות אירופה יתקיימו מול יוון ביום שישי ה-2 לספטמבר באצטדיון רמת גן בשעה 16:00.

מסעדת אי זוגי. נמרוד סונדרס
שיפודי סלמון כמו שאוכלים בנבחרת/נמרוד סונדרס

שיפודי סלמון

חומרים ל-6 מנות:
18 קוביות של סלמון טרי (בערך קילו ו-200 גרם)
1/4כוס סאקי
3 כפות שמן סויה לטיגון
300 גרם אפונת גינה
300 גרם שעועית ירוקה
צרור עלי מנגולד קצוץ
ראש ברוקולי
4 שיני שום
מלח ופלפל

להגשה:
1/4 כוס שומשום קלוי
2 כפות רוטב טריאקי

אופן ההכנה:
1. מורחים על הסלמון מעט שמן סויה, מלח ופלפל וצורבים במחבת חמה כשתי דקות.

2. בנפרד מקפיצים את הירוקים במחבת ומוסיפים סאקי וסויה, מלח, פלפל.

3. משפדים את הסלמון על מקלות עץ, 3 קוביות סלמון על כל שיפוד.

4. שמים בתנור את שיפוד הסלמון כ – 6 דקות.

5. צורת ההגשה: מניחים את שיפוד הסלמון על הירקות המוקפצים עם מעט טריאקי ושומשום. ממולץ לאכול עם צ'ופסטיקס.

  • עוד באותו נושא:
  • שפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully