וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות: איפה לאכול לצד מוזיאונים?

17.9.2011 / 9:03

לרגל פתיחת עונת הגלריות והתערוכות לאומנות, אי אפשר שלא להתייחס לאוכל שלצד המוזיאונים - מקבץ נבחר של מסעדות לצד מוזיאונים

עונת הגלריות והתערוכות נפתחת כמיטב המסורת שניה לפני החגים. כמדי חודש ספטמבר מתקיימים שלל אירועים שונים ברחבי הארץ. שיטוט בתערוכות השונות אינו שלם בלי ארוחה לצדו, המעניקה ערך מוסף לבילוי התרבותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טפאסים של אדלינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדלינה

האטרקציה הסמוכה: מרכז גוטסמן לתחריט שבקיבוץ כברי וגלריה לאומנות ישראלית עכשווית. הגלריה לא פתוחה לקהל הרחב מסוף מאי ונמצאת בסכנת סגירה, עתידה לא ברור ויוכרע בימים הקרובים על ידי משרד התרבות.

אוכלים: אדלינה היא מסעדת שף כפרית עם השפעות ים תיכוניות שהוקמה לפני כ-8 שנים. חלל המסעדה משתלב עם הטבע סביב וכולל מרפסת גדולה המעוטרת בעצי זית וגפנים ומשקיפה אל מטעי בננות. על המטבח המציע את השילוב המסקרן של מנות קטלוניות וגליליות, אמון השף רושדי דקואר שעושה פלאים משילובים של טפאס וקרם קטלן אל מול כנאפה ושערות קדאיף.

בתפריט: שרימפס עטוף בקדאיף עם רוטב ויניגרט יוגורט על מצע סלק (48 שקלים), מאפה בשר וחציל על האש (36 שקלים), צלע לבן ברוטב יין אדום וציר בקר עם פירה תפו"א וירקות (86 שקלים), קרם קטלן בניחוח לימון וקינמון (29 שקלים) ועוד.


אדלינה. קיבוץ כברי. 04-9523707. לא כשר.

מסעדת בית וקיט

האטרקציה הסמוכה: מוזיאון לוחמי הגטאות להנצחת השואה, הגלריה של האמן משה קופרמן.

אוכלים: סמוך לחוות הסוסים של קיבוץ לוחמי הגטאות שבגליל המערבי תמצאו בופה לארוחת בוקר. בשעות אחרות של היום סועדים כאן רק אלה המשתכנים באירוח הכפרי במקום.

התפריט: בראנץ' חלבי צמחוני המוגש בסגנון בופה הכולל מבחר אנטיפסטי, סלטים טריים כמו עדשים, קישואים, פטריות ועוד, מעדני חלב, עוגות טחינה, קינמון ואגוזים ועוגת גזר. הרכב המזנון החופשי משתנה מדי יום. עלות הבופה: 70 שקלים לאדם. הבראנץ' מוגש בימים ב'-ו' בין השעות 08:00-12:00, רצוי לתאם ביקור מראש.


בית וקיט. קיבוץ לוחמי הגטאות. 04-9933271. כשר ללא תעודה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופריטו בשר לצד תערוכת במוזיאון ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת מודרן

האטרקציה הסמוכה: מוזיאון ישראל.

אוכלים: המסעדה של השף יניב לוזון שנפתחה לפני כשנה במתחם המוזיאון, מתהדרת במטבח בסגנון ירושלמי מודרני. מרפסת עצי הזית במסעדה משקיפה אל עמק המצלבה וכנסת ישראל. כחלק מהאווירה האמנותית בימי חמישי בערב מופיעים במקום הרכבים מוזיקליים קלאסיים.

התפריט: מתבסס בעיקר על דגים ובשר. בין המנות: תבשיל סופריטו עם ערמונים וארטישוק ירושלמי (82 שקלים), סלמון עם עדשים (90 שקלים), כבדים ביין אדום על מצע פירה (82 שקלים) ועוד.


מודרן. דרך רופין 11 בתוך מתחם מוזיאון ישראל, ירושלים. 02-6480862. כשר

ירושלים הקטנה

האטרקציה הסמוכה: בית אנה טיכו, אחד הבתים הראשונים בירושלים שנבנו מחוץ לחומות. מכיל אוסף אמנות נרחב של הציירת אנה טיכו.

אוכלים: המסעדה ממוקמת בלב העיר ירושלים בפינה שקטה וקסומה במתחם המבנה ההיסטורי. חלקה הפנימי של המסעדה בנוי מאבן ירושלמית ובחצר הקטנה שוררת בריזה נעימה ומתקיימות לעתים קרובות הופעות חיות.

בתפריט: מנות חלביות כמו אומלט סלמון מעושן (44 שקלים), בטטה אפויה עם שמנת חמוצה ועירית (48 שקלים), רביולי אספרגוס (52 שקלים), סלט שורשים, נבטי חמנייה, גבינת פטה וגרעיני דלעת (55 שקלים), ארטישוק ממולא על מצע מג'דרה של קינואה בליווי יוגורט (58 שקלים).


ירושלים הקטנה. בית אנה טיכו, רחוב הרב קוק 9, ירושלים. 02-6244186. כשר למהדרין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדי לבקר בלי קשר למוזיאוןץ טוטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוטו

האטרקציה הסמוכה: גלרייה ליטבק ומוזיאון תל אביב.

אוכלים: בילוי במוזיאון תל אביב או גלריה ליטבק עשוי להיות במקרים מסוימים רק תירוץ לאכול בטוטו, מי שנחשבת לאחת המסעדות הטובות ביותר בארץ. השף המוכשר ירון שלו יצר תפריט המשלב בין מטבח איטלקי לים תיכוני על בסיס עונתי. במהלך ימי השבוע מוגשות במסעדה האלגנטית עסקיות של ראשונה ועיקרית במחיר 98 שקלים (בסוף השבוע בימים ו'-שבת מחירה מאמיר ל-110 שקלים).

בתפריט: סשימי אנטיאס, שהוגש עם קרם של אבוקדו וצ'יפוטלה (78 שקלים), פיצה לבנה מבצק דק עם רוטב שמנת ופטריות יער, בייקון, גאודה ופרמזן (68 שקלים), טורטליני זנב שור עם קרם שורשים לבנים וכמהין (88 שקלים). מי שחפץ בבילוי יותר זול ולא מעונב אפשר לפקוד את טוטו קפה הסמוך, המציע סנדביצ'ים ומאפים בשירות עצמי במחיר שווה לכל נפש.


טוטו. מגדל המוזיאון, רחוב ברקוביץ' 4, תל אביב. 03-6935151. לא כשר.

ברוסקטות. נמרוד סונדרס
אוכלים בקטנה אחרי ביקור בגלריה. תולעת ספרים/נמרוד סונדרס

תולעת ספרים

האטרקציה הסמוכה: גלריה שלוש.

אוכלים: לפני כשנה נפתח הסניף השני לחנות הספרים ובית הקפה תולעת ספרים ברחוב מאז"ה בתל אביב. בית הקפה ממוקם בבניין התאומים, שנבנה בסגנון ניאו קלאסי מימיה הראשונים של תל אביב ושוחזר. לאחר ביקור בגלריה שלוש, השכנה שגרה מעל לבית קפה, ניתן לרדת לכאן ולהמשיך ברוח האינטלקטואלית עם אספרסו וספר טוב.

בתפריט: לזניה גבינות ותרד (26 שקלים), סלטים כמו סלט קיסר עם חסה פרמזן וקרוטונים (29 שקלים), סלט אורז וקינואה עם ירקות, פטרוזיליה, נענע, כוסברה ושקדים (39 שקלים), סנדביצ'ים כגון סלמון מעושן עם חמאה, גבינת שמנת, צלפים ובצל ירוק (41 שקלים), טוסט אמנטל ושינקן (32 שקלים) ועוד.

תולעת ספרים. רחוב מזא"ה 7 תל אביב. 03-5357038. לא כשר

קפה מרקו

האטרקציה הסמוכה: שלל הגלריות של רחוב גורדון, גלריה עשרים ורבע, הגלריה לאמנות עכשווית, גלריה דן ועוד.

אוכלים: בקרן הרחובות גורדון ודיזנגוף ממוקם בית קפה-מסעדה איטלקי, שמשמש חלק ממלון הבוטיק "דיזנגוף סוויטס". קפה מרקו מציע תפריט בניצוח השף גבריאל פינחסוב ובו שלל מנות איטלקיות ולצדו תפריט נוסף ללא גלוטן הכולל פסטות, כריכים וקינוחים.

בתפריט: לביבות כרישה בתוספת סלט עגבניות ברוטב יוגורט ונענע (39 שקלים), חציל מוקרם בנוסח נאפולי (41 שקלים), טליאטלה ראגו עם בשר עגבניות וירקות שורש בבישול ארוך (67 שקלים), לינגוויני קלמרי, שרימפס, מולים וונגולי עם עגבניות, יין לבן, שום ולימון (57 שקלים).


קפה מרקו. רחוב גורדון 39 פינת רחוב דיזנגוף, תל אביב. 03-5291775. לא כשר.

קפה אגוז

האטרקציה הסמוכה: המדעטק בחיפה, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל.

אוכלים: למרגלות המדעטק נוסד לפני כ-6 שנים בבניין הנקרא בית הקרנות בית קפה מסעדה קטן. קפה אגוז שוכן בפינה שקטה ברחוב הרצל החיפאי. הרחוב שלפני כ-80 שנה שימש כרחוב הראשי של חיפה ועבר לא מעט תהפוכות מאז. בשנים האחרונות קרנו עולה שוב וכעת הוא מנסה לחדש ימיו כקדם עם מתיחת פנים מאסיבית הכוללת שתילת עצים ושיפוצים נרחבים שהפכו אותו לפסטורלי ואורבני. חלק זה של הרחוב משרה אווירה פריזאית.

בתפריט: רצועות עוף מוקפץ בצ'ילי רצועות עוף מוקפצות בצ'ילי פסטה, פלפל ובצל (40 שקלים), שקשוקה במחבת ברוטב שמנת פטריות מוקרם בתנור עם גבינת גאודה (42 שקלים), טורטייה רוסטביף בתוספת חרדל איולי, עגבנייה בצל וחסה (42 שקלים), ספגטי עם סלמון מעושן טרי, ברוטב פטריות, בתוספת מוצרלה מותכת (44 שקלים) סופלה שוקולד במילוי שוקולד חם לבן בליווי קצפת (27 שקלים).


קפה אגוז. רחוב הרצל 20, חיפה. 04-8670000. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully