וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודה ומצנפת

1.10.2011 / 8:33

חולמים על לימודי בישול או קונדיטוריה מקצועיים? קיבצנו רשימה עדכנית של המוסדות הקולינריים בארץ כדי שיהיה לכם קל להחליט

כמעט כל מתחרה בענקית הרייטינג 'מאסטר שף' מספר איך החיים לקחו אותו למקומות אחרים בזמן שעמוק בפנים כולו תשוקה ולהט לבישול. מכיוון שוואלה! אוכל מאז ומתמיד מקשיבים ברצינות לשאיפות הכמוסות בכל הנוגע לאוכל, קיבצנו רשימה עדכנית של המוסדות הקולינריים בארץ.
מי אמר רציתי ולא ידעתי?

בישולים

תכנית הלימוד של בית הספר מבוססת על המטבח הצרפתי ומשלבת מגוון תכנים מהמטבח המקומי והמערבי. הלימודים מחולקים לשני סמסטרים תחת ניהולו של המנהל וראש המגמה לבישול, השף מאיר דנון.

מה לומדים: בבית הספר מספר מחלקות: פטיסרי, בישול גורמה ושוקולד. כך למשל במגמת בישול הגורמה ניתן ללמוד Professional Chef שהוא קורס בישול מקצועי. קורס זה נועד לצייד את התלמידים בכל הכלים המקצועיים הדרושים לפיתוח קריירה בתחום הבישול. עוד קורסים לדוגמה הם יסודות הבישול העילי ויסודות הקונדיטוריה הקלאסית. בסיום הלימודים מקפידים כאן על סטאז' במסעדות וקונדיטוריות מובילות בפיקוח צמוד של בית הספר. הנרשמים זכאים לקורס אחד לבחירה חינם מבין מבחר קורסים: אפיית לחמים למסעדות, מטבח בריא, המטבח התאילנדי המלכותי ועוד.

יתרון יחסי: בית הספר עובד עם צמרת המסעדות הנחשבות בארץ. בין המורים קונדיטורים ושפים רבים מהארץ ומחו"ל.
בוגרים: עובדים בטוטו, בראסרי, הרברט סמואל, מסה ועוד. בוגר מפורסם הוא השף עומר מילר (חדר האוכל).
קורסי הבישול אינם כשרים, קורסי הקונדיטוריה כשר חלבי.

בישולים. רחוב הזרם 10, תל -אביב. 03-6819141. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בישולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

תדמור

תדמור הוקם בשנת 1962 על מנת להכשיר עובדים לענף ההארחה וההסעדה. המוסד משתף פעולה עם אוניברסיטאות במספר ארצות וחבר בהתאחדות בתי הספר למלונאות הבינלאומית.

מה לומדים: קורס הפטיסרי כולל נושאים כמו בצקים, קרמים ומוסים, שוקולד ופרלינים. בקורס א-לה קארט (הכוונה: מתוך התפריט ועל פי דרישת הלקוח) לומדים על עבודה עם בשרים, דגים, חלקי פנים, פירות ים (הסדנאות נערכות מחוץ לכותלי בית הספר מטעמי כשרות) ועוד. למי שרוצה לדעת גם איך מתרגמים בישול לכסף, יש כאן גם קורסי הקמת מסעדות ובתי קפה. בעתיד הקרוב ירחיבו בתדמור את פעילותם גם למקבץ סדנאות קלילות יותר בנות מפגש אחד או מפגשים ספורים, שיהיו ממוקדות נושא כמו בישול אסיאתי צמחוני. בית הספר מציע גם לימודי תיכון קולינרי- לכיתות י'-יב' להתמחות בבישול.

יתרון יחסי: ותק, תדמור היה כאן הרבה לפני כולם.
בוגרים: בוגרים ידועים הם צחי בוקששתר (בלאק בר אנד בורגר), אביב משה (מסה) ושגב משה (שגב, שגב אקספרס).

תדמור, בזל 38 הרצליה פיתוח, 09-9525050. כשר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תדמור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסטלה

בית הספר לקונדיטוריה שקיים 9 שנים קרוי על שמה של המייסדת והמנהלת שלו, השפית קונדיטורית אסטלה מושקוביץ- בלפר, בוגרת בהצטיינות של מגמת הקונדיטוריה בקורדון בלו בפריז.

מה לומדים: קורס קונדיטוריה SPC (superior pastry course) תכנית לימודים בסטנדרט אירופי הכולל שבוע לימודים בצרפת ומרצים מחו"ל, עם אפשרות לסטאז' בלונדון. קורס שוקולטיירים שמוכר על ידי אקדמיה הבלגית לשוקולד, כאשר חלק מהשיעורים מעביר מנהל האקדמיה הבלגית.

שיטת הלימוד מתמקדת בעשייה, בתהליכים, בחומרי הגלם וביחסי הגומלין ביניהם. לתלמידים מוקנות שיטות עבודה המבוססות על תרגול מעשי והתמודדות עם בעיות בשטח ללא צורך בידע קודם. כך למשל לומדים על דגנים, סוכר וממתיקים, מסמיכים ומייצבים, תהליכי אפייה, שוקולד ועוד לצד קורס על טכנולוגיה וכימיה. סגל ההוראה בבית הספר קבוע ועובר הכשרה גם בהוראה.

יתרון יחסי: כיתות קטנות שמורכבות מ 8-12 איש כמו גם שלל שיתופי פעולה בינלאומיים כגון שיתופי פעולה עם צרפת בתחום הקונדיטוריה. במסגרת הקשרים האלו, קיימים חילופי מורים ותלמידים בין בתי הספר.

בוגרים: מועסקים במאפיית מרגוזה, דולצ'ה דה לצ'ה, קישריה, קפה קדוש, העוגות של חמדה ועוד.

אסטלה, מגדלי אילן, בן גוריון 11 א', גבעת שמואל. 03-5329381. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסטלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכישור 4

בימים אלו נפתח בית ספר חדש שנקרא הכישור 4, כיתת אומן לבישול בתל אביב. בית הספר הוא בבעלות אסטלה מושקוביץ-בלפר, רק שבניגוד ל"אסטלה" שמתמחה בקונדיטוריה כאן מתמחים בבישול. המטרה המוצהרת של המקום היא לגרום להוראת המקצוע בארץ לנסוק לגבהים חדשים.

מה לומדים: קורס בישול גורמה G.D ( Grand Diploma) לימודים שבסיומם סטאז' במסעדות יוקרתיות בארץ וגם בחו"ל. מי שנרשם לקורס מקבל גם קורס לחם במתנה. קורס נוסף למי שמעוניין להיות בשלן ביתי נקרא Chef de la maison (בשלן הבית בצרפתית).

יתרון יחסי: כל כיתה תכלול עד 8 תלמידים, הקורסים במחירי היכרות השנה.

בוגרים: בית ספר חדש ללא בוגרים.

הכישור 4, הכישור 4 תל אביב. 03-6438865. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכישור 4/מערכת וואלה!, צילום מסך

דן גורמה

בית הספר החיפאי של מלונות דן לא בהכרח משלב בוגרים בבתי המלון. היות שמדובר במקום המכשיר בוגרים עם תעודת מקצוע של משרד התמ"ת, בוגרי המוסד חופשיים להשתלב במקום בו ירצו. בקרוב ייפתח סניף תל אביבי לבית הספר.

מה לומדים: קורסים של הכשרות מקצועיות עם תעודת מקצוע ממשלתית מטעם משרד התמ"ת. מה שמייחד את המוסד הוא שהתלמיד משלם חלק קטן משכר הלימוד ומקבל קורס ארוך ומקיף והרבה בן 8-10 חודשים. הקורס אומנות הבישול טבחות סוג 1, הינו רחב יריעה וכולל את יסודות הטבחות עד רמה של מסעדנות. במקביל מתקיימים קורסים פרטיים להכשרה מקצועית למשל בישול א-לה קארט (הכוונה: מתוך התפריט ועל פי דרישת הלקוח). הקורס מכיל את כל היסודות של הטבחות ושם דגש על עבודה ייעודית במסעדות.

יתרון יחסי: כיוון שמדובר בקורסים של משרד התמ"ת, חלק מהקורסים מסופסדים והמגוון רחב וכולל קורסים בכל הרמות והדרגים.

בוגרים: עובד אלפיה (שף מלון דן תל אביב), דניאל פקאר (שף במסעדה בסן סבסטיאן בספרד בעלת כוכב מישלן אחד, השתתף בתכנית "קרב סכינים" ישראל).
בתי ספר דומים של משרד התמ"ת ישנם בטבריה (מכללת רימונים), ובי"ס למלונאות ותיירות באילת.

דן גורמה, אלחנן 17, מרכז הכרמל, חיפה. 04-8302000. כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דן גורמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עושים בישול

את מרכז 'עושים בישול' הקים השף אורן גירון בשנת 2003. המקום מציע סדנאות לחובבים כמו גם קורסים מקצועיים למי שמעוניין להשתלב בענף המסעדנות בארץ.

מה לומדים: קורס קונדיטוריה מקצועי הכולל הסברים תיאורטיים, כימיה, טכניקות ועוד. לצדו קורס בישול מקצועי ובו תאוריות הקשורות בחומרי גלם, טכניקות עבודה, סקירה של מגוון מטבחים, שיווק בישול ועוד.

יתרון יחסי: למי שמחפש קורסים קלילים יותר יש כאן בשפע. בין המורים ניתן למצוא את אלרן גולדשטיין, רות אוליבר ועוד.
בוגרים: עובדים במסעדות כמו טורקיז, קולוני.

עושים בישול, בית מרכזים 2001, שדרות אבא אבן 1, הרצליה פיתוח, 09-9518868. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully