וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קישוטי שוקולד: קעריות

24.10.2011 / 9:16

קישוטי שוקולד הם תמיד תוספת יצירתית לכל קינוח סטנדרטי. השוקולטיירית איקה כהן מראה איך מכינים קעריות שוקולד בעזרת בלון בלבד

"תשעה מתוך כל עשרה אנשים אוהבים שוקולד. העשירי תמיד משקר." –ג'ון ק.טוליוס

מעטים האנשים הזוכים לחיות את התשוקה הגדולה הבוערת בתוכם. איקה כהן היא אחת מברי המזל הללו. מהרגע הראשון בו נכנסים לחנות השוקולדים הקטנה של איקה, מבינים כי מדובר בחלום שהתגשם. האהבה של איקה לשוקולד ניכרת בכל פרט ופרט בחלל הקסום אותו יצרה. היא למדה אצל גדולי המומחים, רכשה מיומנויות מקצועיות במשך שנים והפכה את התשוקה שלה לשוקולד, למקצוע. ובכל זאת היא מצליחה להעביר את התחושה הקלילה שעשיית שוקולד היא לא רק משימה אפשרית, אלא גם מהנה.

קונדיטוריה בכלל ועיסוק בשוקולד בפרט עלולים להוות אתגר לא קטן אפילו לבשלן המנוסה. אך איקה מציגה מספר אופציות פשוטות וקלות להכנת קישוטי שוקולד במטבח הביתי, שישאירו את האורחים נפעמים, ואת הטבח שהעיז למלא גאווה.

סדנת פרלינים אצל רוי גרשון. נמרוד סונדרס
טמפרינג/נמרוד סונדרס

שלב ראשון – טמפרינג
כעת ניתן להתחיל לעבוד עם השוקולד:

עכשיו שהשלב הטכני מאחורינו, אפשר לנשום לרווחה, להפעיל את הדמיון ולהתחיל ליהנות. ישנן אינספור אפשרויות משחק עם שוקולד מטומפרר.

המלצתה של איקה היא לטמפרר 500 גרם שוקולד על מנת שיהיה מספיק חומר גלם לעבוד איתו. סוג השוקולד – חלב או מריר – תלוי בטעם אישי. אך איכות השוקולד, הן החלב והן המריר, הינה פרט שאין לזלזל בו מאחר וזהו חומר הגלם היחיד איתו עובדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קערת שוקולד/מערכת וואלה!, צילום מסך

קעריות שוקולד

האביזר היחיד להכין הנדרש להכנת קעריות עשויות שוקולד הוא בלונים.

גודל הבלון יקבע את גודל הקערה שתתקבל בסופו של דבר. אם כך, על מנת לקבל קעריות קטנות יש לנפח את הבלון מעט מאוד, לקבלת קערה בינונית, נמלא את הבלון חלקית וכן הלאה.

את נוזל השוקולד יש להעביר לקערה שקוטרה גדול מקוטר הבלון - זאת על מנת שיהיה אפשר לטבול את הבלון בקלות מבלי שהשוקולד יעלה על גדותיו. לפני שטובלים את הבלון יש להכין תבנית עם נייר אפייה עליה יהיה אפשר להניח את הבלון המצופה. נייר האפייה אינו הכרחי אולם הוא יבטיח הסרה קלה של קערת השוקולד בסוף התהליך.

מניחים את הקערה המלאה בשוקולד הנוזלי ליד התבנית וטובלים את הבלון בשוקולד עד לעומק הרצוי של הקערה. משאירים את הבלון מספר רגעים בתוך השוקולד כדי שתיתפס עליו כמות נכבדה של שוקולד. מוציאים את הבלון וחוזרים על הפעולה מספר פעמים. חשוב לא לחכות זמן רב מדי בין טבילה לטבילה משום ששוקולד שעבר טמפרינג מתקשה מהר יחסית. עובדה זו עלולה להוביל להיווצרות הרבה שכבות דקיקות של שוקולד אחת על פני השנייה שעלולות להישבר. כדי להימנע משבירת השוקולד, יש לטבול כל עוד השוקולד על פני הבלון עדיין "רך" ועוד לא התקשה לגמרי.

הכנת קעריות שוקולד. נמרוד סונדרס
טובלים, משהים בקערה וטובלים שנית/נמרוד סונדרס

אחרי מספר טבילות מחזיקים את הבלון המצופה מעל קערת השוקולד ונותנים לרוב שארית השוקולד לטפטף חזרה לקערה. מעבירים את הבלון מעל התבנית, נותנים לכמה טיפות שוקולד לטפטף על נייר האפייה כדי ליצור בסיס קטן לקערת השוקולד שתיווצר, ואז מניחים את הבלון עם השוקולד בתוך הבסיס. מחזיקים את הבלון מספר רגעים עד שהשוקולד מתייצב.
את התבנית עם הבלונים המצופים מעבירים לחדר קריר ומניחים לשוקולד להתקרר כ- 20 דקות.

קערת שוקולד. לירז אלה
נותנים לכמה טיפות לטפטף על נייר האפייה/לירז אלה
קערת שוקולד. לירז אלה
מחזיקים את הבלון מספר רגעים עד להתייצבות השוקולד ומקררים/לירז אלה

על מנת להסיר את הבלון, יש ללחוץ עליו בעדינות כדי להפריד בינו ובין השוקולד. הדרך הקלה ביותר לשחרור הבלון היא לפוצץ אותו.

קערת שוקולד. לירז אלה
מפוצצים את הבלון/לירז אלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully