וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: 5 יינות חדשים ומבקר אחד מרוצה מאד ברובו

26.10.2011 / 19:08

אבי אפרתי לוגם 5 יינות של יקבי טוליפ וצ'ילאג ומצליח למצוא ליווי מוצלח לארוחת פירות ים ופסטה. וגם, איך שלא, אוכל ים תיכוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טוליפ Mostly שיראז/מערכת וואלה, צילום מסך

טוליפ Mostly שיראז

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% ענבי שיראז ו-15% קברנה סוביניון מכרם בן זמרה. כל אחד מהזנים התיישן בנפרד, במשך 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ולאחר מכן 9 חודשים נוספים יחדיו, כבלנד. היין עבר סינון גס בלבד. 15% כוהל בנפח. צבע אדום כהה, גוף בינוני נוטה למלא. באף פירות אדומים ומנטה.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות בשר ועוף ים תיכוניות וארומטיות.

דבר המבקר: יין לא נורא יומרני ולפיכך מפתיע בחיוניותו ובמורכבותו היחסית. מאוזן, אלגנטי, סימפטי. ליווינו איתו מנת "באחש" בוכרי, מתפקעת מכוסברה ובשר, והוא עשה את העבודה כמו גדול.

Value for money: ארבע מתוך חמש.

בשלוש מילים: מהחביבים בקבוצת המחיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טוליפ Mostly קברנה פרנק/מערכת וואלה, צילום מסך

טוליפ Mostly קברנה פרנק

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה פרנק ו-15% מרלו. 6 חודשי התיישנות בנפרד, בחביות עץ אלון שרובן צרפתיות, ו-9 חודשי התיישנות ביחד, כבלנד. גוף בינוני נוטה למלא. צבע אדום עמוק. באף פירות אדומים ושחורים ופרחים.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי עגל ועוף.

דבר המבקר: בניגוד לקודמו, שסיפק מורכבות, איזון וחן, היין הזה מוצלח פחות. הוא עשוי סביר, ללא פגמים ניכרים, אבל אין לו את האיכויות שפורטו בשורה ממעל, ברמות הללו.

Value for money: שתיים וחצי מתוך חמש.

בארבע מילים: לא רע, לא טוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צ'ילאג שנין בלאן 2010/מערכת וואלה, צילום מסך

צ'ילאג שנין בלאן 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי שנין בלאן ו-10% פרנץ' קולומבארד מכרם בוגר בהרי ירושלים. 9 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. 12.8% כוהל בנפח. צבע זהוב קש. גוף בינוני. באף הדרים ופירות.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים ברטבים חמאתיים. פסטות ואפילו מאכלי עוף.

דבר המבקר: בחיך מתגלה יין קליל, חמאתי משהו, לא חנפני ועשוי היטב. יינות בוטיק תמיד קצת יקרים מידי יחסית לתמורה, אבל ללא ספק מדובר בלבן מקסים מסוגו, שמצליח לספק אלטרנטיבה ראויה ביותר לשגרת השרדונה-סוביניון בתעשייה כאן.

Value for money: שלוש וחצי מתוך חמש.

בשלוש מילים: שנין מוצלח מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צ'ילאג VIVO קברנה סוביניון 2007/מערכת וואלה, צילום מסך

צ'ילאג VIVO קברנה סוביניון 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה סוביניון ו-15% מרלו מכרם בן זמרה. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ועוד 24 חודשים בבקבוק. 14.4% כוהל בנפח. צבע סגלגל. גוף בינוני. באף וניל וקפה.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: מנעד טעמים ומאכלים רחב: מפסטות, דרך מאכלי עוף ועגל ועד מנות בשר מורכבות יותר.

דבר המבקר: אהבתי, אבל ממש, את מה שהייננית אורנה צ'ילאג הצליחה להפיק מהיין הזה, שהולך על בינוני ולא על גדול, אבל מספק המון. הוא איננו הרפתקני, אבל יש לו אופי של יין- יין, הוא מורכב דיו, ואחרי שעתיים של נשימה הוא מגלה גם עומק ורכות נדיבה. תמורה נהדרת ל-85 שקלים.

Value for money: ארבע וחצי מתוך חמש.

במילה אחת: יופי!

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
צ'ילאג פרימו 2007/מערכת וואלה, צילום מסך

צ'ילאג פרימו 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 50% ענבי קברנה סוביניון, 30% סירה ו-20% מרלו מכרם בן זמרה. 26 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ו-10 חודשים בבקבוק. 14% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. גוף מלא. באף שפע פירות אדומים ומתיקות-מרירות של שוקולד.

כמה? 170 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדרה ארומטיים וסטייקים.

דבר המבקר: זה יין הדגל של צ'ילאג. מרתק היה ללגום ממנו קצת לאחר הפתיחה ושוב לאחר שעתיים. הוא נפתח, נעשה מאוזן וסיפק הרבה עניין. מרגישים את העוצמה של הקברנה, את הרכות המעגלת של המרלו ואת תוסף החדות של הסירה. יין מוצלח במיוחד, שווה לגימה כבר עכשיו ובעל פוטנציאל השתבחות של שלוש עד חמש שנים בתנאי אחסון ראויים. לרכוש ולחכות לסופשבוע גשום, לצד בשר טוב. מספק תמורה לא רעה בכלל יחסית למחירו.

Value for money: ארבע מתוך חמש.

בשלוש מילים: בלנד איכותי ומספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully