וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלמנטיין ויונה: שתי מסעדות חדשות בנוף התל אביבי

9.11.2011 / 20:00

אלון קסטיאל לא מחכה למלון הבוטיק החדש ופותח ביסטרו חדש בתל אביב. גם הזוג עופרה ואבי גנור פותחים את את היונה בנמל יפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנת ביסטרו בקלמנטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

קלמנטיין

בשקט בשקט פתח איש חיי הלילה אלון קסטיאל יחד עם מספר שותפים ביסטרו פסטורלי בלב תל אביב. קסטיאל, שותף במעוז, המרקיד, מועדון הסרט ועוד, שייטול חלק גם במלון הבוטיק והמסעדה החדשים של אסף גרניט, שם לו בינתיים דריסת רגל בביסטרו קלמנטיין. קסטיאל מדגיש כי עולם חיי הלילה לא רחוק מעולם המסעדנות ועבורו שילוב התחומים הוא טבעי.

הביסטרו החדש מתחלק לשני חלקים, גינה גדולה בחוץ הצופה על השדרה, עם כ-200 עציצים הפזורים בה ומשווים לה מראה נעים. בפנים מצוי חלל נוסף, חשוך יותר, המכיל בר גדול ותפריט אלכוהול גדוש שמתאים יותר לשעות הערב.

שף המסעדה שעבד בעברו ברוטשילד 12 ובמסעדת הוטל מונטיפיורי בנה עם השותפים תפריט הרצה (הפתיחה הרשמית של המקום בעוד כשלושה שבועות). המנות משלבות תפריט בית קפה לצד מנות ביסטרו המשלבות בין היתר גם בישול בוואקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צופה לשדרה. קלמנטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתפריט: ארוחת בוקר המוגשת עד השעה 12:00 וכוללת 2 ביצים לבחירה, סלסלת לחמים, ממרח פורל, סלט חצילים, טחינה, ריבה, גבינת שמנת, זיתים ביתיים, סלט ירקות ושתיה קלה וחמה (49 שקלים), שרימפס עם עגבניות, שום, פטרוזיליה אורגנו ופטה (52 שקלים), אווזית בקר בבישול איטי בוואקום עם שעועית ירוקה (59 שקלים), סלט ברווז, ארוגולה, רימונים, בצל סגול ושקדים קלויים (52 שקלים), תבשיל בקר בערמונים, בצלצלי שאלוט ויין אדום (66 שקלים), קנקן אל נמרוד חם: ארל גריי, כוכב אניס, הל, דבש, קינמון ועראק אל נמרוד (24 שקלים). בהמשך יוגש לצד התפריט הרגיל גם תפריט ערב עם מנות קטנות יותר.

קלמנטיין. רחוב בן גוריון 75 פינת אדם הכהן, תל אביב. 054-5408108

שעות פתיחה: א'-שבת 08:00-00:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צנצנות הגשה אצל יונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יונה

שוק הנמל ביפו מתחיל לקרום עור וגידים וההאנגר העצום שלחוף הים מקבל צורה. איים קטנים כבר נפתחו בתוכו כמו בית הקפה לאביט והגלידריה החיפאי לג'נדה. מסעדה מסקרנת במיוחד תפתח מחר (חמישי), מסעדת יונה בבעלותם של עופרה ואבי גנור, מבעלי מנטה ריי ואייסברג.

לא הרחק מההאנגר פעלה בעבר מסעדת הטאבון של הזוג גנור (במקום בו נמצאת כיום מסעדת הקונטיינר). עופרה, מסעדנית ותיקה וחובבת גדולה של לוקיישנים הניבטים לים כפי שניתן ללמוד גם ממנטה ריי, מאושרת מהחזרה לנמל. "התאהבתי מחדש", היא מעידה על חזרתה ליפו, מתמוגגת מהטיילת ומעבודת השיפוץ שנעשתה סביב.

העיצוב במקום עצמו כולל חלל רחב מאוד, תאורה עדינה של מנורות המשתלשלות מהתקרה, בר ישיבה של 17 מקומות, וכמה שולחנות לישיבה בחוץ אל מול הים (רלבנטי יותר לימי הקיץ).

העיצוב מבליט את הדגש על היצור העצמי במקום של רוב חומרי הגלם: כיכרות לחם ביתי המוצגות לראווה, יוגורט בקר ביתי "יונהגורט" שנשמר בחביות ענק, מדפי צנצנות לימונים בכבישה ביתית, מנגו צ'אטני ביתי, מלפפונים ועגבניות כבושים, עראק ביתי בטעמי ג'ינג'ר וזעפרן.

השף של מנטה ריי, רונן סקינזיס בנה את התפריט שלדברי עופרה "חוקר את דברי הגלם". בין המנות בתפריט: לחם בית שמוגש עם מטבל ה"יונהיוגורט", מיץ של סלט ישראלי שבמרכזו טובל פלפל ירוק חריף (19 שקלים), מנות בצנצנות כמו טבעות קלמרי כבוש בטרגון, פפריקה מתוקה, לימון ושמן זית (29 שקלים) או צנצנת מולים כבושים בשומר, לימון ושמן זית (29 שקלים), ליד כל צנצנת מגיעים שני משולשי פולנטה או סלט עשבי תיבול ואגוזי לוז. בקינוחים: קינוח אורז מתוק עם הפתעות (35 שקלים) וגם פאי תפוחים וחבושים (35 שקלים).

ההגשה בצנצנות, חביות היוגורט, ההתחכמויות הקטנות בתפריט "קובית קסם של טלה", "סוג של בויאבז" או "סקלופס ותפוחי אדמה שרוצים להיות כמותם", מזכירים בחלקם את מסעדות השוק שתפסו תאוצה השנה. עופרה מסתייגת מההשוואה, מציינת כי במנטה ריי הפלפלים הוצגו בצנצנות כבר כמה שנים טובות ושככלל, היא מסרבת להיכנע לרעיון הקונספט. לגבי הצנצנות, גנור מדגישה כי "כאן לא מדובר בצורת הגשה אלא בכלי עבודה, המנות מוגשות בצנצנות שבהן הוחמצו מלכתחילה".

שמה של יונה הוענק לה על שם הנביא שנבלע על ידי דג ופעל באזור יפו. הסלוגן הנלווה הוא "מסעדה בקוד פתוח". מאחורי המילים מסר פשוט שרוצה גנור להעביר על אופי המקום: פתיחות להשפעות והתנהלת בשקיפות מלאה מבלי להסתגר ולהסתיר דבר בפני לקוחותיהם. כך למשל, צוות המלצרים של המסעדה הוא כשביצע טעימות והעביר ביקורת בעת ההרצה, ודוגמה נוספת לכך היא ספר המתכונים המושקע של כל המנות במנטה ריי שהוציאה גנור עם בעלה במטרה לאפשר ללקוחותיהם להכין בבית את מנות המסעדה.

יונה. נמל יפו על המזח. 03-7742222
שעות פתיחה: 12:00-00:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully