מתכונים ללא גלוטן

ללא גלוטן: פבלובה עם פירות

בטור חדש נותן מדי שבוע הקונדיטור בן עמי ברתיני שביט, מתכון למאפים ללא גלוטן. הפבלובה העדינה והפשוטה להכנה היא קינוח מושלם

בן עמי ברתיני שביט
פבלובה עם פירות (צילום: נמרוד סונדרס)

פבלובה

לתבנית עגולה בקוטר 32 ס"מ או 10 מנות אישיות:

למרנג:
5 חלבונים (200 גרם)
1 כוס (200 גרם) סוכר
200 גרם (2/3 1 כוסות) אבקת סוכר

למלית:
500 מ"ל (שני מיכלים) שמנת מתוקה
1 ק"ג פירות טריים- תותים, ענבים, מנגו, קיווי, שזיפים, אבטיח וכו' פרוסים

אופן ההכנה:
1. מכינים את המרנג: מחממים תנור ל- 110 מעלות.

2. במיקסר, מקציפים במהירות בינונית חלבונים וכ- 1/3 כוס סוכר עד לקבלת קצף לבן ורך שמתחילים להסתמן בתוכו גלים עדינים.

3. ממשיכים להקציף ומוסיפים בהדרגה עוד כ- 1/3 כוס מהסוכר. ממתינים עד שהסוכר נבלע לגמרי בקצף, מוסיפים את יתרת הסוכר ומקציפים במהירות גבוהה עד שמתקבל קצף מבריק ויציב.

4. מוסיפים את אבקת הסוכר ומקפלים עד איחוד.

5. מעבירים את הקצף לשקית זילוף. למנה גדולה- מזליפים בתבנית בקוטר 32 ס"מ מרופדת בנייר אפייה. למנות אישיות- מזלפים צורה של קערות.

6. אופים כשעתיים (מנות אישיות נאפות מהר יותר), עד שהמרנג מתקשה ונפרד בקלות מהנייר (אם המרנג מתחיל להזהיב באפייה, מנמיכים את חום התנור). מצננים. אם לא מגישים בסמוך להכנה שומרים בקופסא סגורה או עטוף היטב.

7. מכינים את המלית: מקציפים שמנת לקצפת תפוחה אך רכה.

8. למנות אישיות- ממלאים את הקעריות בקצפת; למנה משפחתית- מועכים מעט את המרנג ועורמים מעליו קצפת.

9. מקשטים בפירות טריים ומגישים מיד שכן המרנג מתרכך.


מתכון לבראוניז גבינה ושוקולד ללא גלוטן
מתכון לעוגת שוקולד ללא גלוטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully