וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: חומוסיית חמודי בחדרה

29.11.2011 / 14:00

כשהיא מתברברת ברחבי חדרה, נשלחה המונית של קובי רובין לטעום חומוס ברחוב הראשי של העיר ויצאה משם מבסוטה מעל הראש – מדור המונה טועם ממשיך לחיות בפיתה

חומוס חמודי. קובי רובין
חמוס חמודי. יותר כיף לשבת/קובי רובין

חומוסיית חמודי בחדרה, היושבת על הרחוב הראשי של העיר, קיימת מ-1981. כבר שלושים שנה מתבשל לו בסירים חומוס חמים, שבזכותו קהל הלקוחות השמח מקפיד לחזור שוב ושוב למקום.

אל חומוסיית חמודי התוודעתי באמצעות חבר מקומי, שניסה בכל כוחו להסביר לי איך מגיעים אליה. "פשוט תיסע ברחוב הראשי", הוא מסביר עם הידיים, למרות שמי שנכנס לחדרה, גם נהג מונית מנוסה כמוני, לא ממש מצליח להבין שזהו הרחוב הראשי של העיר, ונדמה שזוהי עוד סמטה ארוכה מלאת רמזורים הגורמים לפקקים, וכיכרות המובילות למדרחובים. כל זה מוביל לאשליה אופטית של דחק תל אביבי מדומה, ועם אשליה כזו אפשר להתיישב לאכול חומוס.

את החומוסיה מנהל עיסאם, בנו של חמודי, בעזרת צוות עובדים מסור, עם אצבע שתמיד יושבת על הדופק ועם עין אחת לכיוון החומוס שיוצא מהמטבח. כשהגעתי למקום ראיתי אנשים יושבים על הבר ומחכים כאילו לשום דבר. "למה מחכים?" שאלתי, והתשובה לא איחרה לבוא. עיסאם הוציא סיבוב טרי מהבלנדר בשעה 12:00. החומוס (מנה בצלחת עם כל הסלטים 24 שקלים, פיתה עם חומוס, טחינה, צנובר ובצל מטוגן 15 שקלים) חם וחלק עם רובד טעמים פנימי של תבלינים המורגשים בכל ביס, ובהיותו טרי וחם הוא מתפוצץ בפה ומרגיע את הנשמה. אני לא ממליץ להוסיף גרגירים, הם קשים מידי ופוגעים בטעם.

מעטים הם המקרים שבהם אני יכול לאכול כל כך הרבה חומוס במכה, במיוחד בזמן שעת טעימות למדור (בזמנים כאלו אין להפריז פן לא יהיה מקום בבטן לתחנה הבאה), אבל עובדה. החומוס הגיע והחלה הבליסה השקטה, כל הצווארים אל עבר הצלחות, הסלטים הוזזו בשנייה לפינת הלא מעניין בשולחן. עיקצוצים של חומוס טוב. חיוכים של הסכמה מסביבי, וחוזרים לבלוס בשקט מופתי.


חומוס חמודי. סמטת אורנשטיין 2, חדרה.

שעות פתיחה: א'-ה' 09:30-17:00, ו' 09:30-15:30. 04-6335428. לא כשר




לכל המדורים של אוכל רחוב
חומוס בבאקה אל גרביה
סמבוסק הכי טוב בתל אביב

חומוס חמודי. קובי רובין
חומוס חמודי/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully