וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת הבירה 2012

11.1.2012 / 10:04

תערוכת הבירה הגדולה בישראל נותנת לכם טעימה מעשרות המבשלות בארץ ובעולם. חובבי הבירה מוזמנים להכיר את כל מה שחדש בשוק

מבשלת אלכסנדר. דייב שחר
תערוכת הבירה 2012/דייב שחר

בימים אלה נערכת תערוכת הבירה השנתית בהיכל נוקיה בתל אביב המתקיימת זו הפעם השניה. במהלך היום (רביעי) יציגו מותגי בירה ישראלים, מבשלות ביתיות ובירות בייבוא, שלל טעמי בירות. שחר הרץ, היועץ המקצועי של התערוכה, מספר כי השנה מתארחות בתערוכה מבשלות חדשות, שקיבלו תעוזה לא מעט בזכות התערוכה שנערכה בשנה שעברה, אליה הגיעו כמבקרים.

אלכס פוקס ממבשלת Tackwonbeer הוא דוגמה לכך. בשנה שעברה ביקר כאן חובב בירה והתחיל לבשל בביתו בבאר שבע רק השנה. המבשלה מציעה מספר סוגי בירות ותמד - משקה אלכוהולי המורכב מדבש שמרים ומים, נטול גלוטן ויחסית דיאטטי יותר. במקביל ישנן מבשלות מנוסות יותר בתערוכה כמו אחוזת בית האשדודית. המבשלה מייצרת בירות לאגר שונות תחת שמות תל אביביים כמו רוטשילד ואלנבי ומוכרת את מרכולתה ברשת קרל ברג ו-AM PM. מבשלות נוספות המציגות, הן העץ הבודד מגוש עציון שבעליה הסקוטי מייצר 7 סוגי אייל בייצור מסורתי, מבשלת בעליית הגג, בבעלות האחים נמרוד ויותם רוזנבלט שרוקוחם בירות בטעמים יחודיים כמו מרווה בעליית הגג של הוריהם לפי מתכונים מימי הביניים והמאה ה-19, ומבשלת שפירא הירושלמית שצברה תאוצה השנה ובעלת עשרות נקודות מכירה בירושלים ומספר נקודות בתל אביב.

לצדן נראות מבשלות בוטיק משגשגות כמו אלכסנדר, בבעלות האלוף לשעבר אורי שגיא. המבשלה הוקמה רק לפני שנה וחצי אבל חולשת כיום על מפעל הבוטיק הגדול ביותר שמייצר כ-12,000 ליטר לחודש. יחד עם זאת אומר אוראל לאור, מנהל הפיתוח העסקי של המבשלה, כי השוק עליו חולשת אלכסנדר עדיין מצומצם הרבה יותר מהפוטנציאל הממשי שלו וכי כמו בתחום היין למרות כמות צרכנים קטנה יחסית יש בו מקום לשלל מבשלות בוטיק.

הבשלן המתחיל ימצא בתערוכה דוכנים המתמחים בבישול בירה ומוכרים את כל חמרי הגלם החל מהלתת עד הכשות לבישול בירה. גם מי שהגיע למטרות השתכרות בלבד ייתחבר ודאי לדוכן המציע כיסוי לאייפו, המשלב פותחן בירה שעם אפליקציה נלווית, סופר את מספר הבקבוקים שנלגמו על ידי בעליו.

הרץ מסכם ואומר כי ביחס לעולם, ישראל נמצאת מתחת לקו האדום ברמת הצריכה של הבירה, ברמת המבשלות וגם ברמת המודעות, אבל דברים משתנים. הרץ מביע את תקוותו שהתערוכה היא אחד הגורמים שמצליחים לשנות את מפת השתיה בארץ ובסופו של דבר יסייעו להגברת צריכת הבירה והתברגות של המשקה מול היין בתפריטי מסעדות ובהרגלי השתייה של הצרכנים.

התערוכה מתקיימת היום, ה-11 בינואר בין השעות 16:00-23:00. עלות כניסה: 20 שקלים. בתמורה ל-30 שקלים נוספים ניתן לקבל כוס במתנה ולבצע טעימות בדוכנים השונים.

תערוכת BEERS 2012. היכל נוקיה, יד אליהו בין השעות 16:00 – 23:00.

מבשלת שפירא. דייב שחר
מבשלת שפירא/דייב שחר
  • עוד באותו נושא:
  • בירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully