וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון על המפה

23.1.2012 / 18:39

שלוש מסעדות מצליחות בתל אביב שולחות יד לראשון לציון ומקימות שם סניפים שיפתחו החודש. האם העיר החולית תהפוך למרכז הקולינריה?

לאלה שמאסו בנסיעות לתל אביב בשביל ארוחה במסעדה, מאבק מתמיד בפקקים וחיפוש חניה מייאש, מגיעה בשורה מכיוון ראשון לציון. חוץ מלהתהדר בסניפי סינמה סיטי ואיקאה גידלה העיר סצינת אוכל מסקרנת. רק החודש מצטיידת העיר בשתי מסעדות חדשות, שתיהן סניפים להצלחות שהחלו את דרכן דווקא בתל אביב, רק בשר ושגב אקספרס שמצטרפות לסניף של מסעדת דיקסי, המוסד התל אביבי המצליח בבעלותו של חיים כהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שגב אקספרס. גם בראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שגב אקפרס

בעוד כשבוע ייפתח בקניון הזהב סניף שני למסעדת שגב אקספרס של השף שגב משה (38). השף, מבעלי מסעדת שגב בהרצליה ושגב אקספרס ברמת החייל, מציין כי פתיחת המסעדה בעיר בה נולד וגדל היא סגירת מעגל עבורו. " אני מאוד מאמין בה ומאוד אוהב אותה. יש בה קהל בפלח גילאים נרחב, שמבלה גם ככה ומגיע לא מעט לתל אביב. חוץ מזה שאחרי כל השנים שעשיתי את המוות בבית הספר בראשון, אני רוצה לנסות להביא לעיר נחמה אחת קטנה", הוא אומר בהומור. לדבריו, היה לו ברור כי היעד הבא אחרי תל אביב והרצליה יהיה ראשון לציון.

"אני רואה את ראשון בתור עיר מודרנית וצעירה והגיע הזמן לפתוח בה מסעדות שף. יש משהו מאוד יפה לעבור מתל אביב לראשון כשבדרך כלל המעבר הוא הפוך. כשהתחלתי לפני שנים לעבוד במטבח היו מעט מאוד מסעדות בעיר. היום העיר השתנתה וגדלה, ואני מאמין שהיא עוד תתפתח".

מיקום מסעדת שף בקניון הזהב עשוי למשוך הרמות גבה, ושגב עוד מוסיף כי "זה היה אישיו מאוד גדול מבחינתי אם זה נכון ומתאים". המיקום נבחר שם לבסוף, אולי בגלל שיש לו פינה חמה בלב לקניון שבו עבד בגיל 15, ואולי כי היתה לו השראה מקניונים שמשלבים מותגים חזקים כמו באופנה, וכן מתוך אסטרטגיה להיות מרוחק מאיזור התעשייה הבלייני בעיר המכיל טווח הגילאים צעיר יחסית.

העיצוב במסעדה יהיה דומה מאוד למתווה המקורי בשגב ברמת החייל עם שינויים מינוריים שיבואו לידי ביטוי בניואנסים כמו ריהוט ובחדר וי איי פי שלא היה בסניף האם. תפריט המסעדה הוא העתק מדויק של המסעדה ברמת החייל ובו מנות כגון: דים סאם במילוי שרימפס עם רוטב סויה , צנון וגזר (42 שקלים), פטה כבד עוף עם ריבת בצל ושזיפים ואגוזי מלך גרוסים (49 שקלים), יען בגריל עם רוטב יין פורט, בצלים ואגסים (89 שקלים), שרימפס בתבשיל קוקוס עם גזר, כרישה, פלפלים, סלרי, בזיליקום, כוסברה וקארי (69 שקלים), קינוח גלידת יוגורט עם סלט פירות עם שקדים קלויים וסירופ שמפניה (36 שקלים).

כעת משהפכה שגב אקספרס רשמית לרשת לא נותר אלא לתהות לגבי תכניותיו של שגב לעתיד, "פתחנו את שגב אקספרס השני מתוך מחשבה להתרחב, אבל לאט ובטוח. בין הסניף הראשון לשני עברו 4 שנים ומבחינתנו אין בעיה לחכות פרק זמן דומה עד לפתיחת הסניף הבא. מסעדה בעשרים ערים זה לא שגב אקספרס. אני לא מחפש שקית ששם המסעדה יהיה כתוב עליה", הוא מסכם את האג'נדה.

שגב אקפרס. קניון הזהב, ראשון לציון. רחוב סחרוב 21, אזור התעשייה החדשה, ראשל"צ. עוד אין טלפון. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-שבת 12:00-23:00

רק בשר. רותם דרוב
רק בשר. הכל סביב הבשר/רותם דרוב

רק בשר

בין המצטרפות החדשות נמצאת גם מסעדת רק בשר, שהכירה לקרניבורים לפני כארבע שנים עולם חדש ובו ויטרינה עמוסה בנתחי בשר שונים שמאחוריה קצב מומחה. כל סועד יכול להתייעץ עם הקצב ולבחור כל נתח העולה על רוחו במידת העשייה הרצויה אותו הוא מקבל לשולחן בהמשך. לצד הבשר מוגש כאן יין אדום ללא הגבלה ב-15 שקלים לאדם. הקונספט התפשט במהרה לשני סניפים בתל אביב, בסלמה וברמת החי"ל, הובילו לסניף החיפאי ובתחילת ינואר נחנך הסניף רביעי באיזור התעשייה מזרח של ראשון לציון.

אבי ברנד, מבעלי הרשת מספר כי מאחורי הבחירה בלוקיישן אין אידיאולוגיה, אלא תוצאה של רצון להתרחב לצד מקום פנוי שהסתדר מבחינה קונספטואלית. "המיקום התאים לנו מבחינה נדל"נית, כי כרגע אין לנו צורך בעוד סניף בתל אביב, אז הלכנו על זה". הסניף החדש שומר על הקונספט העיצובי ומשלב עיצו בעץ ואבנים והגשה זהה של הבשר והיין. לכבוד הפתיחה מציעים ברק בשר בשבועות הראשונים 20% הנחה על הבשרים בשעות הערב ו-30% לחברי מועדון. כמו כן בצהריים כעסקית הדיל הוא 50% הנחה על הבשרים.

בין המנות במסעדה: קרפצ'יו שייטל על מצע עלי בייבי בתוספת גבינת פרמז'ן ורוטב בלסמי (32 שקלים), צ'ילי קון קרנה עם רוטב עגבניות ושעועית שחורה בליווי טורטייה (22 שקלים), צ'וריסוס (19 שקלים ל-100 גרם), סינטה (31 שקלים ל-100 גרם), אנטרקוט עם עצם (33 שקלים ל-100 גרם).

רק בשר ראשל"צ. רחוב שמוטקין 10, אזור התעשייה מזרח, ראשל"צ. 03-5466569 03-5466547. לא כשר.

שעות פתיחה: א'-שבת 12:00- אחרון הלקוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיקסי

דיקסי, מוסד תל אביבי ותיק ומצליח בן 18 שנה, חנך לפני מספר חודשים את השלוחה שלו בראשון לציון. השף חיים כהן ואשתו סיגל פתחו את הסניף החדש של הדיינר האמריקאי עם הכדורסלן שאראס. התפריט הוא העתק מדויק של התפריט בסניף האם הכולל תפריט ארוחות בוקר, תפריט משלוחים, תפריט ארוחות ערב, בר מאובזר וכמובן את מנת הכנפיים שהפכה לאגדה.

על הבחירה דווקא בראשון לציון כלוקיישן הבא של הרשת אומר חיים כהן כי "ראשון לציון הפכה לעיר של תרבות וקולינריה. ברגע שהחלטנו שאנחנו רוצים לפתוח דיקסי נוספת, היה לנו ברור שראשון לציון זה המקום". ההבדלים העיקריים בין הסניף התל אביבי לחדש הוא בעיצוב. הקו המנחה אמנם נשמר אבל הסניף החדש מואר יותר, ומתהדר בגופי תאורה חשופים ולבנים אדומות המשובצות לאורך הקיר.

בין המנות בתפריט: מנת הכנפיים של דיקסי ברוטב חריף (8/12/22 יחידות 31/42/72 שקלים בהתאמה), עוף קייג'ן עם אורז תאילנדי וסלט כרוב עם אגוזים (71 שקלים), קוטלט לבן בדבש, שום ורוזמרין על כרוב מבושל ובייקון עם זיגוג תפוחים וג'ינג'ר (75 שקלים), קרוק בורגר, ביפבורגר במשקל 200 גרם עם גבינת גאודה בטוסט, ביצת עין והולנדייז, סלט עגבניות וצ'יפס (63 שקלים), קדאיף פירות יער עם גלידת וניל (35 שקלים).

דיקסי. רחוב הכרמל 20 ראשל"צ. 03-6426993. לא כשר

שעות פתיחה: א' - ד', שבת 12:00-01:00, ה'-ו' 12:00-04:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully