וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: חבורת אדומים שלא עולים יותר מ-90 שקלים

21.3.2012 / 18:35

אבי אפרתי טועם אדומים ישראליים מתוני תמחור שיצאו לאחרונה ומסמן את להיטי ה-VALUE FOR MONEY של האביב

כמדי שנה, מוצפות במהלך מרץ חנויות היין בזרם יינות אדיר, שקשה מאוד לעמוד בו. כולם מתחרים על בחירת הלקוח לקראת השבוע שנחשב לכבד מכולם, מבחינת צריכת יין בישראל. לקראת הרשימה הבאה נאספו האדומים המקומיים החדשים שהצטברו בשבועות האחרונים, מקטגוריית מחירי הביניים (60-90 שקלים), זו המככבת בארוחות משפחתיות מרובות משתתפים. אלו גם היינות שכולנו לוגמים כדרך שגרה ביומיום, עם ארוחת הערב הקלה בבית, בתום יום העמל.

9 יינות נטעמו לקראת הרשימה הנוכחית. שלושה מיקב דלתון, שניים מתבור ואחד מכרמל, גוש עציון, אור הגנוז ומוני. אדומי ה-VALUE FOR MONEY הנבחרים של הטעימה הנוכחית הם: שיראז 2010 ופטיט סירה 2010 של דלתון; אדמה בלנד קברנה פרנק-קברנה סוביניון 2009 של תבור; אילמה 2010 של אור הגנוז; וקריניאן (OLD VINES) זכרון יעקב 2008, מהסדרה האיזורית של כרמל. כל אחד מהם נותן תמורה טובה מאוד עד מצוינת לסכום מתון מאוד. כולם ראויים מאוד לתפקיד "סוסי העבודה" של החג המתקרב וגם של הזמן שאחריו.

לחיים!

דלתון, שיראז 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שיראז מכרם תל פארס ברמה"ג. 8 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי. 14.8% כוהל בנפח. צבע אדום כהה. באף שפע פרי ותבלינים. גוף בינוני.

כמה? 63 שקלים.

הכי מתאים ל: רוסטביף, בולונז, נתחי סינטה צרובים קלות.
דבר המבקר: מיינות ה-VALUE FOR MONEY הכי מוצלחים נכון לכרגע. בלי להתיימר ליותר מדי מצליח השיראז הזה לספק את הכי הרבה מורכבות ואופי ש-63 שקלים יכולים לקנות.

תמורה לכסף: 4/5.

במילה אחת: פנאן!

דלתון, פטיט סירה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי פטיט סירה מכרם סמוך לגדרה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי. 13.5% כוהל בנפח. צבע אדום כהה ביותר. אף מתובל. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 68 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים במחבת ו"על האש".

דבר המבקר: יין שמצליח לשלב עוקצנות ואופי מחד עם ידידותיות רבה למשתמש באשר הוא (קרי, גם ללוגמי מנוסים פחות) וכל זאת במחיר ידידותי להפליא. כמו קודמו, השיראז, מספק היין הזה תמורה מצוינת לכסף.

תמורה לכסף: 4/5.

ב-20 מילים: מתלבטים סביב בחירת אדום מתון תמחור למנגל שלמחרת ליל הסדר, או זה של יום העצמאות? הנה מועמד ראוי עד מאוד.

דלתון, זינפנדל 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 95% ענבי זינפנדל מכרם ספסופה למרגלות הר מירון בצירוף 5% פטיט סירה שנוספו לפני מילוי הבקבוקים. שנת התיישנות אחת בחביות עץ אלון אמריקאי. 15% כוהל בנפח. צבע אדום ארגמני. אף פרחוני. גוף בינוני.

כמה? 68 שקלים.

הכי מתאים ל: כריכי בשר, תבשילי עוף ועגל.

דבר המבקר: ההבטחה באף מתממשת קצת פחות בחיך. לא יין רע אבל מוגבל מעט, קצת מתקשה להתפתח בחיך. הפחות מוצלח בשלישייה החדשה של דלתון.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: שני מקביליו מהיקב עדיפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

תבור, אדמה קברנה סוביניון מרלו 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% ענבי קברנה סוביניון ו-30% מרלו שגדלו על אדמת בזלת, בחלקות כרם שכנות ברמות נפתלי שבגליל העליון. כל יין התיישן בנפרד 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי, בסיומם נוצר הבלנד. 14% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. אף מתובל. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי עגל ובקר.

דבר המבקר: כמו בדרך כלל ביקב תבור, מדובר ביין מהוקצע, מכובד ועשוי ללא דופי. ניתן ללגום אותו בהנאה והוא ערוך ומוכן ללוות ביעילות סעודה. מכיוון שמחירו מתקרב אל הרף העליון של קבוצת המחיר, טבעי לצפות לקצת ייחוד. כאן נכונה אכזבת מה. מדובר ביין אמצע הדרך ענייני אבל ללא "התוספת שתופסת". התמורה לכסף היא, לפיכך, ממוצעת.

תמורה לכסף: 2.5/5.

בשש מילים: לא רע כלל, אבל לא מרשים.

תבור, אדמה בלנד קברנה פרנק קברנה סוביניון 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 60% ענבי קברנה פרנק ו-40% קברנה סוביניון שגדלו על אדמת טרה רוסה, מכרמים נבחרים בגליל העליון. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. 14% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. אף מפולפל. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה, סטייקים ברוטב יין, אוסובוקו.

דבר המבקר: אם ה"קברנה מרלו" שנסקר קודם מייצג טעם מהוגן ושמרני, הבלנד הנוכחי מעז יותר ולפיכך מספק יותר עניין. גם כאן נוכחת האלגנטיות, עמדת המוצא במרבית יינות תבור, אבל חשים במידת מורכבות ועומק נאות. הקברנה סוביניון מספק את העוצמה והגוף; חשים היטב בנוכחות הקברנה פרנק, שמספקת ייחוד בהשוואה לאדומים מקומיים שגורים. די הרבה עץ, אך ללא שתלטנות. יין טוב מאוד שמספק תמורה ראויה למחירו.

תמורה לכסף: 4/5.

בשלוש מילים: יקב תבור במיטבו.

כרמל, הסדרה האיזורית, קריניאן, זכרון יעקב 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מורכב מענבי קריניאן מכרמים בוגרים ומעט ענבי פטי ורדו מאיזור זכרון יעקב. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. היין בוקבק ללא תהליכי הצללה ולאחר סינון גס. לפיכך, ייתכן ויפתח משקע במהלך התיישנות. 14% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום. גוף בינוני.

כמה? 80 שקלים.

הכי מתאים ל: קדרות בקר וכבש, צלעות טלה.

דבר המבקר: תמיד כיף ללגום קריניאן טוב. זה זן שמספק טייק אוף אמיתי על טעמי הקברנה-מרלו הישראליים הקלאסיים. ביין הנוכחי יש רכות, נדיבות ועומק לצד גיבוש ואופי ברור. הוא מספק איכויות חד משמעיות. כבדרך כלל, יינות "האיזורית" של כרמל מספקים אחלה תמורה. בן לוויה מוצלח במיוחד ומתון תמחור למיני בשרים.

תמורה לכסף: 4/5.

בשבע מילים: מהטובים בקטגוריית "אדומים ב-70 עד 90".

גוש עציון, האלון הבודד סירה 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 87% ענבי סירה ו-13% פטי ורדו מכרם יחידני (SINGLE VINEYARD) מכרמים במדרונות נחל הפירים. היין הוא חלק מסדרה חדשה של היקב, הכוללת יינות זניים מכרמים יחידניים. 13 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום עמוק. אף מתובל. גוף בינוני.

כמה? 88 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס טלה וכבש. קדרות בקר ארומטיות.
דבר המבקר: לגימה ראשונה של היין בטרם חדרור מכובד עלולה להניב תסכול. הוא מרגיש תוקפני מידי אז. גם לאחר שנשם דיו נותרת מידה של שרירנות תוקפנית משהו. לא יין רע ומייצג סביר של הזן הים תיכוני האהוב, אבל בעיני גם לא מבריק או מוצלח במיוחד מסוגו ובקטגוריית המחיר שלו.

תמורה לכסף: 2.5/5.

בשלוש מילים: "בסדר" ותו לא.

מוני, מרלו רזרב 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% ענבי מרלו ו-10% פטי ורדו שהתיישנו 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי חדשות וישנות. 14% כובל בנפח. צבע אדום. באף שפע פרי בשל. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 79 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות על בסיס בשר עגל, פסטות עשירות.

דבר המבקר: סם סורוקה, מאדריכלי שינוי העומק ביקבי כרמל, הצטרף בשנה שעברה ליקב מוני וביצע בו לא פחות ממהפיכה. מיקב שתוצריו דלים רוב הזמן, הפך מוני ליצרן יינות ראויים ולמעלה מכך. המרלו הנוכחי מתון בתמחורו ונעים עד מאוד ללגימה. עגול במידה, אלגנטי, עשיר ולא משעמם כלל. יין נחמד באמת.

תמורה לכסף: 3.5/5.

בשבע מילים: מוני הוא כבר מזמן לא רק לוקיישן.

אור הגנוז, אילמה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 75% ענבי קברנה סוביניון ו-25% קברנה פרנק מכרמים באיזור היישוב החרדי אור הגנוז, הר מירון ודלתון . היין יוצר תוך המנעות מוחלטת מהוספת גופרית דו חמצנית ושהה 14 חודש בחבית. 15% כוהל בנפח. צבע אדום כהה, כמעט אטום. אף שופע תבלינים, פירות אדומים ושחורים. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 90 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות.

דבר המבקר: הרבה מאוד יין בלא המון כסף. 25 אחוזי הקברנה פרנק מחדירים כאן טאץ' מלבב. זה יין עם עומק שילווה בהצלחה כל ארוחה מורכבת מבלי להשתלט עליה. שווה בהחלט את מחירו.

תמורה לכסף: 4/5.

בשתי מילים: אחלה יין.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully