וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: לוגמים ליום העצמאות

18.4.2012 / 8:16

לקראת יום העצמאות, לוגם אבי אפרתי 11 יינות שילוו ארוחת על האש החל מפרגיות, קבבים ואפילו סטייקים

עצמאות בפתח. כולם-כולל-כולם כאן ינפנפו באון. הנה 11 היינות המומלצים שלנו למנגל הכוללת מבעבעים, ורודים ואדומים מכל מיני קטגוריות.

הדגש בבחירת כל היינות היה מקדם ה-VALUE FOR MONEY הגבוה שלהם. כל אחד מהיינות כאן מספק, אם כן, את הסחורה בדרכו וכולם מומלצים בחום. הסדר נקבע על פי מחיריהם, מן הקל אל הכבד.

לחיים!

מוני, קברנה סוביניון סאני הילס

אדום קל, פשוט, שמשי וצוהל. יין ששהה במיכלי נירוסטה בלבד, דהיינו לא עבר חביות עץ כלל. כל יומרתו היא לספק אופציית לגימה זולה ומהנה והוא עושה זאת בהצלחה יתרה. אחלה רכישה ב-39 שקלים (או שלושה במאה) ומלווה חמדמד לנשנושי הפתיחה של המנגל: כנפיים, נקניקיות פשוטות וכן הלאה.

קאבאצ'יולי, למברוסקו גראספארוסה די קאסטלווטרו

מבעבעים למנגל? כן, בטח! אולי לא לשלב צלעות הטלה והסטייקים, אבל לשיפודי פרגיות למשל, בפרט בתיבול פיקנטי, מדובר בליווי האלכוהולי האולטימטיבי. הלמברוסקו הנוכחי – מתקתק במידה, שופע ארומות וכדרכם של מבעבעים מסוגו, לא עושה עניין גדול מעצמו – הוא אפשרות מתונת תמחור (46 שקלים) וכייפית בהחלט למנגל שלכם.

רוזמאונט, שיראז קברנה 2010

בלנד אוסטרלי שכולו פירות, תבלינים וחיות. שום רמז למורכבות ולעומק של יינות "עולם ישן" במיטבם, אבל כיף של יין, עם גוף בינוני והתאמה אופטימלית לקבב על האש עם חצילים "שרופים" ויוגורט עם טחינה ליד. תמורה יעילה וטובה מאד ל-56 שקלים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2011

אם כבר מנגל, למה שלא ניתן קצת בוורודים? ואם כבר ורודים, "מסע ישראלי ורוד" של ויתקין, הוא מהחביבים עלי. תותים ופרחים, רעננות, חיוניות ואופי. אם במקרה אתם מתכוונים להעלות קלמרי או שרימפס אל המנגל, הנה מלווה אפשרי מוצלח עבורם. כנ"ל לגבי עוף על הטיותיו וסלטים. הרבה אופי עבור 59 שקלים.

מאסי, מודלו דלה ונציה רוסאטו

הרוזה של מאסי, מחבל ונטו בצפון מזרח איטליה, משלב קלות נעימה באופי חד משמעי. הוא פירותי וחינני ועם זאת אינטנסיבי דיו. בעיני, מדובר באחד מיינות הפיקניק היותר מוצלחים על המדפים בחנויות. במנגל הוא ישמש כאפריטיף מוצלח במיוחד וישתדך לסלטים ולמנות העוף. כיף אמיתי. 60 שקלים.

קאטנה זפאטה, מלבק 2009

קאטנה זפאטה הוא המפורסם ביצרני היין של ארגנטינה וגם המוערך שבהם. היין הנוכחי, המושתת על 100% ענבי מלבק, הוא בעיני מאופציות המנגל היותר מקסימות שיש. פרחוני ופירותי להפליא, מורכב, בעל מבנה טוב. כרגיל כשמגיעים לטובים ביינות ארגנטינה, מקדם התמורה לכסף (79 שקלים), בהשוואה למוכר לנו, הוא פנטסטי. יין מצוין ממש, שכאילו הומצא בארץ מוצאו במיוחד עבור מקצועני אסאדו וייטיב לספק גם לוגמים מנוסים במנגל, לצד טובי הנתחים.

כרמל, הסדרה האיזורית, פטיט סירה הרי יהודה 2008

פטיט סירה שסימן ההיכר הבולט ביותר שלו היא עוצמתו הרבה. חוץ מעוצמה יש בו גם אלגנטיות חד משמעית. זה יין טוב ממש, עם גוף בינוני נוטה למלא, שמסמן העברת הילוך בטעימה הנוכחית לכיוון יינות מאסיביים קצת יותר. יסודותיו המתפרצים ייטיבו להתחבר עם מנות טלה, מקבב ועד צלעות, וסטייקים על האש. 80 שקלים.

אמפורה, ריטון בלנד 2007

שימו לב לסנונית המבשרת (סוף סוף) את בואו של האביב ליקב אמפורה. ריטון בלנד 2007 החדש משלב קברנה סוביניון (70%), סירה (20%) ומרלו (10%) והוא אלגנטי ואיכותי להפליא. תענוג ללגום את היין הזה, שמספק תמורה נהדרת ל-85 שקלים. במנגל שלכם שמרו אותו לפרק היותר כבד של הערב: הסטייקים. כל אנטרקוט, על האש (או במחבת) יהנה מנוכחותו מאד. יותר ממסקרן להמתין ליינות נוספים מהיקב המתחדש בכרם המהר"ל.

צ'ילאג, VIVO קברנה סוביניון 2008

יין צעיר עם מגע קטיפתי נעים ורכות, אותה מספקים 9% ענבי מרלו המשולבים בו. למקצוענים, כאלו שיודעים מה לעשות עם צ'אנק אנטריקוט בן למעלה משני ק"ג על האש, מומלץ מאד ללגום ממנו תוך כדי עבודה. גם לכל השאר. יופי של קברנה. 85 שקלים.

גיגאל, קוט דה רון אדום 2009

אין מתאימים מיינות עמק הרון במיטבם ללגימה בישראל; בוודאי מבוא האביב, בפרט כשמדובר במנגל. הגיגאל הנוכחי, בלנד של 50% סירה, 40% גרנאש ו-10% מורבדרה, הוא לטעמי יין מנגל אולטימטיבי. שפע פירות ותבלינים מרוכזים, עוצמת מבע חד משמעית ועם זאת עדינות ובחירה ייננית ברורה לעשות כבוד לאוכל ולא להשתלט עליו. הוא מעט יותר יקר מרוב היינות שנסקרו כאן (95 שקלים) ואולי אי אפשר לרכוש אותו בארגזים לאירוע המוני, אבל אם המנגל שלכם אינטימי יותר והסועדים יודעים לאכול ולהעריך יין טוב, שימו יד בלי היסוס על שני בקבוקים לפחות.

דראפייה, קארט ד'אור ברוט

Drappier, Carte d'Or Brut

להלכה, שמפניה איננה בת הלוויה הקלאסית למנגל, שמבקש יינות אדומים והרבה, לכל היותר רוזה. אבל אם רפרטואר המנגל שלכם רחב מפורמולת הפרגיות-קבב-סטייקים הסטנדרטית וכולל חלקי בשר עשירים ונימוחים במיוחד - שקדי עגל וכבד אווז למשל - שמפניה היא בחירה יותר ממתבקשת. הברוט הנוכחי של דראפייה מושתת על ענבי פינו נואר (80%) שמספקים את הגוף ויסודות הטעם הבסיסיים, שלצידם שרדונה ופינו מיוניאר, המעניקים טאץ' מעודן ומלא חיים. יופי של שמפניה, שמספקת תמורה טובה מאד ל-185 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully