וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה משפחתית: לחם יוגורט וזיתים

ארז קומרובסקי

18.4.2012 / 15:58

ארז קומרובסקי מוכן ללמד אתכם לאפות לחם יוגורט וזיתים, בתנאי שתבטיחו להשתמש רק ביוגורט גלילי משובח

ספק 500

חומרים ל-2 כיכרות:
1 ק"ג קמח לחם
1 כף שטוחה של שמרים יבשים
½2 כוסות יוגורט
1/2 1 כוסות מים מינרליים קרים
1 כוס זיתי תאסוס מגולענים
½ כף מלח ים עדין


אופן ההכנה:
1. שמים את הקמח בקערה גדול, מוסיפים את היוגורט ומפוררים לתוכו את השמרים ומערבבים. מוסיפים מים לשים מספר דקות עד שנוצר בצק רך. מוסיפים את הזיתים והמלח וממשיכים ללוש עוד כ- 5 דקות. הבצק יהיה רך ודביק למדי – וכך הוא צריך להיות.

2. מכסים את הבצק בניילון (לא נצמד). מתפיחים כשעה וחצי בטמפרטורת החדר. מדי חצי שעה "מפילים" את הבצק (מוציאים ממנו את האוויר) ולשים חצי דקה.

3. מעבירים את הבצק למשטח מקומח בנדיבות וחוצים אותו לשניים. יוצרים מכל מחצית כיכר מוארכת, תוך שאוספים באצבעות קמח ומבליעים אותו בתחתית הכיכר. אין צורך להוציא את האוויר מהבצק. הופכים את הכיכרות ומניחים אותן על תבנית מרופדת בגיליון נייר אפייה מקומח. מכסים את התבנית בניילון ומתפיחים כשעה.

4. בינתיים מחממים את התנור ל- 230 מעלות עם אבן אפייה בשליש התחתון שלו. כשהכיכרות מוכנות לאפייה מחליקים אותן עם נייר האפייה על אבן האפייה שחיממתם בתנור. זורקים על תחתית התנור מעט מים כדי ליצור בו לחות. אופים כ- 20 דקות.

5. מנמיכים את חום התנור ל- 210 מעלות וממשיכים באפייה עוד כ- 25 דקות. הלחמים מוכנים כאשר מכים בתחתיתם ונשמע צליל חלול. מוציאים ומצננים על גבי על רשתות צינון.


כלים באדיבות ארגל
צילום בימוי ועריכה:IVP בית הפקות מקוון

לעוד מתכוני אפייה של ארז קומרובסקי:
מתכון ללחם בירה
מתכון ללחם פריקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully