וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי זכתה בתואר המסעדה הכי טובה בעולם?

1.5.2012 / 14:30

בטקס שנערך אתמול בלונדון הוכתרו 50 המסעדות הטובות בעולם. את המקום הראשון קטפה, שנה שלישית ברצף, מסעדת נומה הדנית

טקס 50 המסעדות הטובות ביותר בעולם של ה-Restaurant Magazine נערך אתמול בלונדון. הדרוג הסופי נקבע מדי שנה על ידי 800 מובילי דעת קהל בתחום המזון בהם עיתונאי אוכל, בכירים בתעשייה העולמית ומומחים לגסטרונומיה.

המסעדות הנכללות ברשימה הסופית נבחרות לפי קריטריונים רחבים, כאשר מעבר לרמת האוכל מכריעים את הכף משתנים שונים כמו יצירתיות, אמנות וחווית אכילה, שהופכים את החוויה הכוללת במסעדה לכזו שאסור להחמיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רנה רודזפי. קטף את המקום הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקום הראשון הגיעה בשנה שלישית ברצף, מסעדת Noma של השף רנה רדזפי שבקופנהגן, דנמרק. למקום השני הגיעה מסעדת El Celler de Can Roca מגירונה שבספרד ובמקום השלישי נמצאת עוד מסעדה ספרדית, מוגריץ שבסן סבסטיאן. טקס מפעל חיים הוענק לשף האמריקאי תומאס קלר. נציגות ישראלית לא נכללה ברשימה.

שף מסעדת פרונטו דייויד פרנקל, שהתמחה בשתיים משלוש המסעדות המובילות, נומה ומוגריץ מספר כי לשתיהן גישה משותפת של חדשנות ורוח משוחררת, אשר פונה ללקוחות המחפשים קולינריה חדשה ולא את הסגנון הקפדני של המטבח הצרפתי המסורתי, על מפותיו הלבנות והשירות מוקפד. "המיוחד בנומה, שהיא יוצאת מהקופסה של מסעדות כוכבי מישלן, יש אווירה ואוכל הרבה יותר קלילים. חומרי הגלם שונים, במקום להשתמש בפוא-גרא וקוויארים עושים מנות מיוחדות מחמרים פשוטים כמו סלק וסלרי. במוגריץ, לשף יש פילוסופיה מורכבת והסתכלות על אוכל ברמה ההומוריסטית, כמו קינוח מעושן לזכר השריפה שהתחוללה במסעדה לפני שנתיים או מנה שנראית ומתובלת כמו קרפצ'יו בקר שהיא בעצם אבטיח". לשאלה על הסיכויים של ישראל להתברג בעתיד ברשימה מודה פרנקל כי הנושא מורכב יותר מטעם וריח. משקל הדחיפה של תחום הקולינריה בכל ארץ הוא קריטי, בהיבטים שונים של יחסי ציבור, עידוד ממשלתי ודחיפה של משרד התיירות. פרנקל מביא את נומה כדוגמה: עד לפני מספר שנים איש לא דיבר על המטבח הסקנדינבי. ברגע שממשלות האזור החלו לקדם אותו, חל זינוק אסטרונומי במעמדן שמתבטא בזכייה העקבית במקום הראשון של מסעדה מדנמרק.

  • עוד באותו נושא:
  • noma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully