וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוציא: המסעדה החדשה של המאסטר שף

10.5.2012 / 16:15

אבי לוי שכבש בסערה את גמר מאסטר שף האחרון, פותח מסעדת פועלים ירושלמית. בתפריט הפתעות מהמטבח האלג'יראי, תבשילים בבישול ארוך והרבה נשמה

זכיה במאסטר שף מקבילה לכיבוש המקום הראשון בכוכב נולד במובנים מסוימים. אם כבר יש מומנטום כדאי להכות במלוא הכוח ולהוציא אלבום או בתחום האוכל, לפתוח מסעדה. אבי לוי, זוכה גמר מאסטר שף 2, מודע היטב לחלון ההזדמנויות הזמני שנפתח בפניו. במהלך השבוע הבא ייפתח להרצה את מסעדת המוציא, יחד עם יהב רימון (רשת בתי הקפה ומסעדת רימון בירושלים).

לוי (36) מספר כי לאחר התחרות הרגיש בשל למקום משלו. הצעות שזרמו מכיוון מתל אביב הלחיצו אותו "כרגע, זה גוב אריות בעיניי", הוא מסביר. גם מסעדות גדולות מדי נפסלו על הסף. סדרת התייעצויות עם חיים כהן הביאו אותו להחליט בלב שלם להתחיל בקטן בכור מחצבתו, ירושלים לא רחוק משוק מחנה יהודה."ידעתי שאני רוצה משהו קטן, צנוע, ביתי ולא מתיימר, שבא מהנשמה". הוא מוסיף כי "זה נכון עבורי להתחיל בירושלים, במקום צנוע ולא מתחכם".

מתוך גמר "מאסטר שף". נמרוד סונדרס
אבי לוי ברגע הזכייה במאסטר שף/נמרוד סונדרס

המקום הנבחר שוכן בבית אבן עתיק המעוטר בקשתות ותקרות גבוהות. במדרחוב הקטן שבחוץ יהיו כעשרים מקומות ישיבה וכמות כפולה בפנים. לצד השולחנות עומד גם בר המשקיף על המטבח הפתוח בו ילהטט לוי בין שיטות בישול שונות: גז, פלנצ'ה, תנור ופתיליות. כיוון שמעולם לא למד בישול באופן מסודר אלא שאב את התורה כולה מבית מאמו וסבתו, חש כי עליו להתמקד באוכל הביתי בלבד.

הוא מספר כי הוא מתרגל את אמנות הבישול בבית באופן בלתי פוסק, אוהב לעבוד עם פתיליות וככלל מאמין בבישול ארוך. "בשונה ממסעדת פועלים פשוטה המגישה אורז עם שעועית וקוסקוס, אני רוצה לתת חוויה עם טאץ' אישי לכל מנה." את טרנד הפיתות התל אביבי שדרג לוי לחלה מתוקה, חלק ניכר מהמנות יוגשו בתוך חלה טרייה שאך יצאה מהתנור.

בתפריט: המטבח אלג'יראי עם נגיעות מרוקאיות. סלטים למרכז השולחן כמו סלק ירוק; זעלוק חצילים; מטבוחה אלג'יראית. ומנות כמו סיגרים ממולאים בשקדי עגל ובשר; פתיתים מעורבים עם לימון כבוש ובצל מטוגן; קציצות בשר ברוטב עגבניות, קציצות עוף עם עשבי תיבול בזיליקום וקארי; כבדי עוף עם בצל בבישול ארוך; ומנת הדגל עוף בחלה המורכבת מעוף שלם מפורק, המטוגן על הפלנצ'ה עם עשבי תיבול ואז מועבר לתוך חלה כמעט אפויה מקבל אפייה קצרה נוספת בתנור ומוגש חם (30-50 שקלים).

המוציא. רחוב משיח בורוכוב 6, ירושלים. 02-6310050. כשר

שעות פתיחה: א'-ג' 11:00-20:00, ד'-ה' 11:00-00:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully